Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp med indkrævning af penge fra "en god ven"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg boede sammen med af mine gode venner i en lejlighed igennem 2 år.
Da vi flyttede fra den i slutningen af sidste år regnede vi med alt var betalt osv.
Men her i starten af året kom der så en ekstra elregning, og da jeg stod som betaler
kontaktede jeg ham jeg boede sammen med og vi blev enige om at vi skulle betale halvdelen hver.
Derefter hørte jeg intet fra ham i lang tid, men jeg var nødt til at betale den for ikke at ryge til inkasso etc.
Efter noget tid får jeg så en email hvor man beder om nogle forskellige info omkring regning og jeg bruger noget tid
på at få en udspecificeret regning og får den sendt til ham etc.
Derefter har jeg intet hørt fra ham..
Jeg har prøvet både at ringe, emaile, sms''e med mere, men intet virker.

Hvad ville i gøre?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:14
Jeg ville tage hjem til ham, de fleste folk reagere anderledes når de får problemerne tæt på.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:22
Hvis det er en god ven ville jeg ikke gøre mere ved sagen - Når der kommer penge i vejen i et venskab er det så som så med hvor gode venner man er når man kommer ud af det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:40
Dato: 04-06-2007 20:21:56 Forfatter: Anders Christensen Hvis det er en god ven ville jeg ikke gøre mere ved sagen - Når der kommer penge i vejen i et venskab er det så som så med hvor gode venner man er når man kommer ud af det.

Jamen der er jo allerede penge mellem dem. De skal selvfølgelig enten udredes eller bevidst eftergives - ellers vil de ligge som en tung sky over "venskabet" i fremtiden.

mvh Hans

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 09:57
Medmindre det er rigtig mange penge, ville jeg bande ham langt væk, tænke mit og prøve at glemme det. Konflikstsky? Tjae.. "you pick your fights". Nogle gange kan det bare ikke betale sig at bruge tid og energi på øv-ting.

Pouline
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:14
Gode venner betaler hvad de skylder hinanden! Punktum!

Hvis din ven skodder dig, er han vel ikke meget ven. Hvis han ikke kan betale, er det jo en anden sag. Send ham en mail (siden han ikke reagerer på telefon etc.) hvori du foreslår en afbetalingsordning hvis ikke han kan betale hele beløbet på én gang. Hvis det eks. er 1500 kr. han skylder dig, så beder du ham om at betale 300 kr. i måneden i fem måneder, eller noget i den stil.

Det er da bedre at få det ud af verdenen, selvom det så vil tage lidt tid at skrabe pengene ind. Din ven har jo nok heller ikke lyst til at snakke med dig så længe i har et uafklaret udestående. Så venskabet står vel under alle omstændigheder på standby indtil sagen er afklaret.

Alternativt kan du, hvis venskabet er vigtigt for dig, maile ham at du har lagt ud, og at han bare kan betale dig når han får mulighed for det. Måske ser du aldrig pengene, men så tør han nok svare på dine opkald/mails igen.

mvh Carsten
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)