Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT: Inddrivelsesmøde hos skat, hvad nu ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber i kan hjælpe mig lidt her.

Jeg købte en "firmabil" for ca. en uge siden og den blev omreg i mit navn, 2 dage efter får jeg et brev fra SKAT om at jeg skal til et Inddrivelses møde hos dem, da jeg skylder dem en del penge.

Jeg har købt bilen i forhold til jeg ønsker at kan drive mit vinduespudser firma, men må sige jeg tænker det væreste med sådan et brev.

Vil de tage min bil ? vil de lukke mit nystartet firma ?

Jeg er blevet så paronoid efter jeg en gang gik på tvang at jeg igen har solgt firmabilen og den skal omreg imorgen.

Jeg ved ikke om de siger jeg skal lukke mit cvr nr igen når der ikke er indtjening, men har lige brugt penge på tøj/tryg/udstyr og flyers.. Mangler dog at betale nogen af leverandørene endnu, men dog heller ikke fået regning endnu på de manglende.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt med hvad det møde rent faktisk går ud på ?

Vil de tage alt af værdi så jeg skal på bistand og leve der istedet eller giver de mig chance for at tjene penge ?

Lige når man modtager sådan et brev får man jo lyst til at stoppe og give op og bare søge det satans offentlige ydelse, sevom det er mod min vilje

Hjælp en fruserede ny iværksætter..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52

Rolig nu. Selv om det ikke er en sjov oplevelse overlever du også denne.

En fogedforretning hos SKAT er samme princip som at være i fogedretten. Du udtaler dig under strafansvar og så fortæller de dig hvad du skylder, om du kan betale noget, om du har udsigt til indkomst mv. Om du har noget som kan gøres til genstand for udlæg.

Hvis Ikke ender det formentlig med at intet sker og du fredes det næste halve år - hvor det så gentager sig.

Et par som du bør overveje er om du har mulighed for at betale noget nu - eller evt. via dit nye firmas kommende indtjening. Hver realistisk og lov ikke noget som du ikke kan holde. ha evt. et budget med vedr. firma - evt. udarbejdet ved hjælp af revisor.

Sørg for at betale alle fremtidige beløb til SKAT til tiden. Begynder du at opbygge gæld til SKAT igen så kan du risikerer at hammeren falder meget hårdt (indgivelse af konkursbegæring).

En panikhandling som at sælge din bil er ikke smart. Det kan være en en rød klud for en foged. Det havde måske været bedre at SKAT har pant i bilen. Hvis fogeden er opmærksom vil vedkommende have fokus på at du må have nogle kontanter til rådighed.

Nu skriver du ikke noget om beløbets størrelse, men jo større beløbet er jo mere forberedt vil jeg være.

/Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:05

Hej Henrik

Jeg har været i fogedretten nogen gange og den tager jeg i stiv arm :) Men man høre jo så meget om SKAT og deres metoder..

Sidst jeg var til sådan et møde hos SKAT havde jeg cvr nr men ingen aktivitet og var på SU, der lukkede de bare mit cvr nr ned.

Grunden til jeg har valgt og sælge bilen er jeg er bange for de vil tage den og smide på tvang og det har jeg prøvet før, hvor jeg nu står med stor gæld til kreditorer grundet meget stor tab dengang. Bilen er ikke voldsom ny og dyr, det er en Zafira fra 2000 til 12,000 og solgt med lidt tab da det skulle gå hurtigt, ved jo som sagt hvad jeg får på en tvangsautkuion for sådan ældre bil efter gebyr og alt det.

Min gæld til SKAT ligger lige over 100,000,- så det er jo rimeligt beløb

Jeg skal ikke være bange for de lukker mit firma så alt indkøbt er gået "tabt" ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Jeg kan ikke give nogen garantier. Jeg i et par år har arbejdet med at kikket SKAT's fogeder over skulderen i deres arbejde. Det var en skræmmende oplevelse. Der er naturligvis mange dygtige folk i SKAT, som kender spillereglerne, men der er også dem som tror at Sheriffen fra Nothinghams metoder er gældende endnu. Det er surt at må sige det.

Som sagt mit bedste råd. Forbered dig godt til mødet. Ha nogle budgetter mv. med, der viser at dit firma vil give en positiv indkomst og på kort sigt være med til at give en indkomst. Du skal være opmærksom på at SKAT tidligere forventede at gæld kunne indbetales på 10 måneder før de indgik afdragsaftaler. De er blevet mere fleksible nu.

Hvis det bliver et issue, at de vil have dit firma lukket så forslå evt. at du kommer på månedsafregning og får en revisor/bogholder til at klare det administrative. Det koster men er ofte prisen for at få en registrering igennem i din situation.

/Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:00

Kan godt se en ligehed med det du nævner for da jeg var der sidst var kvinden alt andet end behagelig, følte mig vildt kriminel og fik ikke svaret eller sagt noget :( Så lidt skræmt af den oplevelse igen.. men tager mødet som et fogedmøde og ellers må jeg vil gå..

Jeg vil forberede mig på mødet og lave et "overslag" over hvad jeg forventer at virksomheden vil tjene.

Det du siger med de 10 mdr kender jeg fra en kammerat der fik at vide han skulle afbetale med 25,000 om mdr og ellers begærede de ham konkurs, det er sku hårde odds, istedet for at lade folk prøve, men håber da de er til at snakke med og ikke helt så hårde mere.

Ingen har jo lyst til at lukke og slukke og ende på det offentliges regning igen :(

Jeg vil forslå dem en revisor indover hvis vi kan blive lidt enige derinde

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)