Hej Amino, Jeg har fået tilbudt en mulighed for at være med i et kommende affiliate selskab, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at få et par svar på nogen spørgsmål. 1) Der findes allerede en hel del affiliate selskaber i DK. På hvilket punkt synes du/I at det er vigtigt at adskille sig? Højere kommisioner, hurtigere udbetalinger? Er der ellers andre vigtige ting, som du synes vi burde huske at tage med i forbindelse med opstart af et affiliate netværk. Hvad er det vigtigste for dig, når du begynder at anvende kampagner hos et affiliate netværk? |
Hej Martin,
Tror nok jeg vil fokusere på indhold og viden. Der er ikke nogen af de store affiliate netværk der blogger aktivt eller kommer med gode brugbare tips til optimering af ens medie.
Kommission betyder selvfølgelig også rigtig meget og synes nogle netværk har alt for lav komission og sylter deres affiliates. Eks. ved et netværk betaler de 13 kr. for ét TM lead i en survey, mens andre betaler 35-78 kr for det samme TM lead.
Hurtigere betalinger er også et plus, men det skal så være for alle kampagner. Affiliate selskabet skal selvfølgelig sørge for at betale deres affiliates, selvom de måske ikke har fået betaling fra deres advertiser. Det kan ikke være rigtigt at affiliate medierne, skal påtage sig dette tab.
Med venlig hilsen,
Àsgeir Gunnarsson