Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til produktion i Thailand

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

jeg flytter til Thailand indenfor det halve årstid for at arbejde.

jeg har gået og tænkt meget over at starte et firma der kan hjælpe små og mellemstore firmaer med opstart af produktion i Thailand ( så er der også lidt at gå og " pusle" med når tiden bliver lidt lang :-). )

jeg ved at det kommer til at kræve et kæmpe netværk, og at jeg skal networke i lang tid, for at få det op at stå.  Det er lysten der driver værket så det går nok.

mti spørgsmål er om i kender nogen, der gør noget tilsvarende og/eller står over for udfordringen at skulle producere i Thailand?

jeg vil meget gerne høre om andres erfaringer og meninger !

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 14:43

Hej Zetner,

Nu er det jo et vidt begreb at tale om "produktion". Jeg kender fx een her i Bangkok, der laver mejerier, men det kan du vel næppe.

Næste problem er, at de små virksomheder eller privatpersoner, som vil starte noget op i Thailand, typisk køber så lidt hjælp som overhovedet muligt. Eller de vil i al fald ikke betale ret meget.

Det største problem er at finde kunderne, og tilsvarende problem er, at Thailand er kæmpe stort.

Hilsen, Robert

Bangkok

Fra Brøndby
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:45

Hej Robert

nu er al begyndelse jo svær ! :-)

men jeg vil gerne høre hvad der fik dig til at "rykke teltpælene op" og bosætte dig i Thailand ? hvad har du mødt af forhindringer ? kender du nogle DO's & DONT's?

med venlig hilsen 

Kenneh Zetner

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 10:02

Spændende projekt, tror bestemt der er et marked for det.

Med det sagt så tror jeg du skal sætte dig rigtig godt ind i code of conduct, restriktioner af kemikalier osv i Danmark - hvis det er her du vil eksportere til?

Efter alle de sager der har været med forskellige f.eks. tøjkæder osv i Danmark, tror jeg det er utrolig vigtigt at hvis du starter noget op med produkter hvor der er meget fokus på COC at du har styr på tøjlerne.

Held og lykke til! :)

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:34

Hej Kenneth,

Du kan jo starte med at læse "Nøglen til Thailand": http://www.kennosimonsen.com/side10.html

Jeg har mødt ham, og han er en hyggelig og klog fyr.

Det er en lang historie, hvorfor jeg flyttede herud, men jeg flyttede herud med min daværende kone fra Thailand, efter vi har boet i Danmark.

Hilsen, Robert

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 06:23

Hej Kenneth
Ved ikke om du er kommet herned i varmen, eller om du stadig er i overvejelsesfasen. Uanset hvad, kunne dette måske være et sted at begynde:

http://www.amino.dk/forums/t/173543.aspx 

Dbh fra Jørgen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)