Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af bannerreklamer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Vi (Feltet.dk) står og mangler et firma, som kan stå for at sælge annoncer på vores website. Vi har brugt Tradedoubler, Adfair og Adpepper m.fl., men indtjeningen er fornærmende ringe, ellers tager disse firmaer fusen på os, det skal jeg ikke kunne sige. Men når vi leverer 8,4 mio eksponeringer på en måned til en af ovennævnte firmaer og får efterfølgende en check på godt 700 kroner, så er det vist et eller andet galt. Problemet med Feltet.dk er dog, at der er en sæsonpræget sport (cykling), men nu står Tour de France bl.a. for døren, så det burde bestemt være mulighed for at sælge nogle annoncer.

Hvilke firmaer kunne have interesse i at varetage Feltet.dks interesser på dette område?

Ha' en fornøjelig dag!

Hilsner,

Jesper Johannesen

- Feltet.dk

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:36
Hej Jesper,

Bare en tanke...

Det kan godt være at det er mig der husker galt, men får du ikke først penge når der bliver klikket på reklamerne...?

Og så er det jo ikke antallet af eksponeringer der er interessant, men antallet af klik''s

/Nicolaj

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 16:08
Hej Feltet.dk,

Jeg kan skaffe dig en god kontakt til mediabureauet ValueClick Media, som er en af de største i branchen. De er dog ret internationale, og derved er det danske marked ikke der, der sælges flest kampagner. Men send mig en PM, så kan undersøge mulighederne nærmere.

For de største sites på det tyske marked, er det langt fra unormalt, at tjene 45-50kr (efter provision) per 1000 visninger. Så 700 kr kan man godt nå at slå et par gange :)

Men som sagt, det er også det tyske marked ;)

Mvh

Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 5. May 06
Skrevet kl. 16:15
Hej Tranbjerg

PM sendt
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:31
Du vil også snildt få flere penge hvis du bruger addsense fra google istedet for
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 20:10
Dato: 04-06-2007 16:31:06 Forfatter: Svend Du vil også snildt få flere penge hvis du bruger addsense fra google istedet for

Det kommer helt an på hvilket site du har, og hvor mange besøgende du har. Lad os sige feltet.dk var en tysk side - den største på det tyske marked, og gerolsteiner ville promovere sig op til turen med en kampagne på 20 mio sidevisninger. Sådan en image kampagne er mange gange før solgt til rigtig gode priser, jeg kender eksempler på op imod 30€ for 1000 visninger. (30€ TKP) I dette tilfælde, ville 20 mio (20.000 TKP) være 4,5 mio danske kroner værd. Så kommer da naturligvis omkring de 30% agenturprovision, men det er nu stadigvæk en god forretning. Det gode ved VCM og google Adsence er så bare, at den ene ikke udelukker den anden ;)

Men man skal også være stor, for at få sådan priser hjem, derfor mit bud i dette tilfælde på 45kr efter provisionen.

Mvh

Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 5. May 06
Skrevet kl. 22:47
Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:04
Jeg synes da at Google Adsense og Feltet.dk er en god cocktail i øjeblikket - Tænk på alt den gratis omtale du har fået, det er da guld værd  oså selv om nogle brugere nok ikke synes så godt om selve epo reklamen.

Det er generelt min erfaring, at Adsense giver et okay afkast, men det kommer selvfølgelig helt an på den side man smider det på. En side som din er jo meget målrettet og der kan annoncenetværk som Adfair, adpepper, euroads, mmmedier osv. ikke være med, da de annoncer de har som passer til din side er begrænset. Den nemmeste måde at få en medre indtjening er nu nok googles adsense, men på den anden side har din side jo også en størrelse som gør at det skulle være muligt at få nogle gode aftaler med annoncørere som passer netop til dit segment.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)