Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt med seo?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg afholder et forhindringsløb kaldet nordic race, men jeg ønsker at skifte navn til Nordic Challenge, grundet den tvetydige betydning af ordet race.

nordicchallenge.dk er allerede i brug, og ligger nr 1 når jeg søger på "nordic challenge". Er du muligt med seo at komme frem som nr 1 med et domæne som feks Nchallenge.dk ?

Tak for hjælpen!

Jonas

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 21:08
Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 21:10

At linke til Google - det må være for de meget dovne ;-)

Domænenavnet er ikke alfa&omega når det kommer til rankings, så ja, det kan du sagtens uden at have exactmatch domænenavn.

Nu hvor Nordic Challenge allerede er navnet på en kokkekonkurrence (så vidt jeg lige kan læse mig til), kunne det måske være en idé at overveje et andet navn, som kunne være unikt for netop din konkurrence. Dette vil også gøre det nemmere hvis du har planer om at skulle i medierne eller lignende.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 21:13

hej, nu sidder jeg på en mobil, wå det er lidt besværligt at tjekke op på, men hvis domænet du omtaler er en brand, er ældre eller stort så kan det godt tage lang tid at udkonkurrere i søgeresultaterne :)

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 21:13

Jonas:
Er du muligt med seo at komme frem som nr 1 med et domæne som feks Nchallenge.dk ?

Du kan komme frem med lige det søgeord du vælger bare du har den rigtige linkbuilding af din side.

Det kræver noget arbejde, men kan klares, ser din side skal have et ordentligt boost af backlinks, da linkbuilding sagtens kan bruge et spark frem på rank listen.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 21:16

Okay, tak for dit svar :)

Jeg forstår hvad du mener, og har selvfølgelig også haft de tanker. Men denne kokke begivenhed er ikke så udbredt.

Desuden findes der også andre der benytter nordic challenge. Så længe der ikke er nogle kæmpe store begivenheder, ser jeg det ikke som det store problem. 

Men hvis du har et andet godt unikt navn, så må du MEGET gerne byde ind, for jeg er kørt helt fast :)

Jonas

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 21:20

Patrick Olsen:
hej, nu sidder jeg på en mobil, wå det er lidt besværligt at tjekke op på, men hvis domænet du omtaler er en brand, er ældre eller stort så kan det godt tage lang tid at udkonkurrere i søgeresultaterne :)

Ja det tænkte jeg godt. Tak for dit svar :)

TomN:

Jonas:
Er du muligt med seo at komme frem som nr 1 med et domæne som feks Nchallenge.dk ?

Du kan komme frem med lige det søgeord du vælger bare du har den rigtige linkbuilding af din side.

Det kræver noget arbejde, men kan klares, ser din side skal have et ordentligt boost af backlinks, da linkbuilding sagtens kan bruge et spark frem på rank listen.

Jeg er slet ikke inde i seo, eller opbygning af hjemmeside, så det er lidt sort snak for mig det der :D

Men ser det ud til at de har gjort meget ud af deres linkbulding, eller burde de være til at overhale?

Jonas

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Skrevet kl. 21:30

Pt som jeg kan se det så nej, deres linkbuilding er ikke det store, men spørgsmålet er mere om du får brugere til din side via det søgeord?

Dine brugere på siden kender dig allerede med navnet du har, og de der søger nordicchallenge.dk søger noget helt andet, så det er måske ikke lige de mennesker du får gavn af via den nye placering

Håber du forstår hvad jeg mener ( Tænk hvad søger du på nettet, for at komme over på din hjemmeside ?)

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 21:33

Rigtig mange høre om mit event mund til mund, og derfor kommer næsten halvdelen af min trafik fra fok der søger på google efter nordic race. Det samme kommer selvfølgelig til at ske med nordic challenge(hvis det er det jeg beslutter mig for). Og så er det vigtigt jeg står øverst.

Jonas

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Skrevet kl. 21:59

Det er muligt at komme forrest - det er det med alle ord, problemet er kun når de der havde første pladsen ender under dig, så laver de også linkbuilding til deres side. Så alle kan komme øverst, kampen for at blive øverst er større.

(overskriften på din hjemmeside " det er : Nordic race" ) Laver du den om så det er eksempel : Nordic race - Nordic challenge

Får du allerede en placering bedre på lige netop det søgeord. Hvis du laver linkbuilding til siden med det nye søgeord også, får du en bedre chance.

Håber det hjælper dig lidt på rigtige spor af hvad du ønsker. ( bare du forstår at dine nuværene brugere nok ikke førger med over på et nye domæne) med mindre du beholder det gamle også..!!!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)