Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindler har sat Fogedretten på MIG - hvad gør jeg?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Som jeg forstår hele problematikken har du gjort noget ulovligt. Så tag dog din straf som en mand! Ja, det kan betyde at du må gå fra hus og hjem, men hvad med den stakkel du har krænket? Har du tænkt på det? Han har måske børn som nu bliver mobbet på grund af det du skriver. Det skulle du nok have tænkt på før du begiver dig ud i sådan nogle narrestreger! Her er jeg helt på linie dukkeføreren. Mvh Leif
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Fantastisk med din tid og dit svar - det giver jo et stort smil på læben, så længe at alt du siger også sker :)

Alle oplysninger jeg har skrevet er sande og virkelig ikke overdrevet. Manden har hverken børn eller familie (hans familie kan nemlig heller ikke få fat i ham – han skylder også dem penge).

Helt korrekt så har jeg skrevet historien offentligt, med svindlerens navn, adresse osv. (dette gjorde det interessant for DR), hvilket jeg godt kan forstå er imod loven, men at jeg ligefrem skal forvente bøder, ja så står jeg af – manden er jo den største svindler, som skylder mig + mange flere penge, og vi kan intet gøre!

SÅ, Jesper... Som jeg forstår det (lige en gang til for prins knud), så skal jeg få artiklen nedtaget og sende kopi af brevet, som jeg har sendt til domænets ejer til Fogedretten (det er Fogedretten i min egen kommune, der har kontaktet mig)? I samme brev skriver jeg så, at jeg ikke kan forstå hvorfor jeg er indkaldt til Fogedretten pga. dette, da jeg hverken ejer domænet eller selv er nævnt i artiklen. Men at jeg har bedt domænets ejer fjerne artiklen, som de har gjort, og derfor ser jeg sagen som lukket?

Korrekt forstået?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jurahjaelp:
Fantastisk med din tid og dit svar - det giver jo et stort smil på læben, så længe at alt du siger også sker :)

Ja, det er der jo ingen garanti for ;-)

Men det er grundlæggende rigtigt. Svindleren kan kun bede Fogedretten om at få din tekst nedtaget ikke få dig dømt fo rnoget som helst.

Afhængigt af hvor sikker du mener din sag er, så kunne du også beholde teksterne online. Hvis Fogedretten så pålægger dig at nedtage materialet har svindleren 2 uger til at starte den civile sag mod dig. Nu kan enhver idiot anlægge en retssag, men det lyder til at være op af bakke for ham og han skal til lommerne for at gå i gang. Hvis han ikke anlægger retssagen, så kan du bare beholde materialet online efter de to uger.

Hvis det nye firma beholder teksten online, så må svindleren sagsøge dem. Hvis du intet har med domænet at gøre, så kan du også bare skrive dét (hvorfor skulle du hjælpe svindleren - du har intet med det at gøre), men så vidt jeg husker var du den oprindelige forfatter.

Uanset ovenstående kan svindleren stadig anlægge en civilsag mod dig, men det er altså noget jeg anser som usandsynligt og det er du alligevel ikke selv herre over. I denne retssag ville du naturligvis stille modkrav om tilbagebetaling af dine 7000 kroner + renter.

Så 'ja'. Bare gør som beskrevet, så ville jeg ikke bekymre mig mere, hvis jeg var dig :-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare for at sige jeg er enig med Jesper.
Og uanset hvad er det sort snak for mig at nogen mener du må tage straffen og evt gå fra hus og hjem
Jeg er langt fra tilhænger af sådan en gabestok, men vælger at tro på du er oppe mod en svindler, og din forbrydelse i sammenhænget er ikke så voldsom

En erstatning ved civilt søgsmål vil fordre at han kan redegøre for et tab som konsekvens, og se iøvrigt ex KONTANT (som jeg heller ikke er vild med). Tal om gabestok, og hvor mange sagsanlæg får de i praksis?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

bingoleif:
men hvad med den stakkel du har krænket? Har du tænkt på det? Han har måske børn som nu bliver mobbet på grund af det du skriver.

Sikke noget værre lort at fyre af. Godt nok har han foretaget sig noget ulovligt ved at hænge ham ud, men ligefrem at kalde svindleren for "en stakkel" er for langt ude. Jeg synes, at det er fedt, at han har hængt ham ud på den måde og træls at det er ulovligt MEN han vidste ikke, at han gjorde noget ulovligt og det betyder meget, når man handler i "god tro". Jeg er også blevet svindlet et par gange, hvor jeg er gået amok og truet manden både verbalt og på skrift. Det var jeg ligeglad med, jeg havde dokumentation for svindlerens ugerninger og det tog dommeren hensyn til "fordi man gør ting og sager i kampens hede, man normalt ikke ville gøre". I dommerens øjne var det bare "ord", som var fremkaldt af svindlens karakter, som han vurderede som en fair reaktion. Så hvem skal man bebrejde? Men for at vende tilbage til dit indlæg Bingoleif, så synes jeg bestemt IKKE, at offeret skal tage hensyn til svindlerens børn. Det er svindleren selv, der skal tænke på sine egne børn. Og det er ligemeget om han er svindler, bankrøver eller voldtægtsforbryder. Du sidder vel heller ikke og ser "Operation X", "Klamphuggerne" og "Kontant" og ærgrer dig over alle de svindlere, der hænges ud der? Tænk på deres børn? Ja det skal de satme selv gøre og ikke alle deres ofre og de journalister, der gør et fantastisk stykke arbejde med at hænge røvhullerne ud.

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter DK:
Sikke noget værre lort at fyre af. Godt nok har han foretaget sig noget ulovligt ved at hænge ham ud, men ligefrem at kalde svindleren for "en stakkel" er for langt ude.

Njaahhh, det kan godt være at han har fortjent det og at det er ok at hænge ham ud men det er bare min erfaring at det på det nærmeste altid er ham med den manglende fortand og det blå sæbeøje som vinder retsagen på trods af at han var en idiot inde på værtshuset.

Vi har retssystemet til at sørge for afklapsningen hvis der skal klapses af, derfor skulle man nok lige ha' tænkt lidt over lovligheden af ordvalget da man hængte den såkaldte svindler ud på sin hjemmeside.

Man kunne jo bare ha' fortalt historien præcis som den var foregået, det er der intet injurierende i og det ville man aldrig kunne komme til skade ved, hvis eller når man blev indkaldt i fogedretten kunne man dokumentere hvad som var sket og det ville fogedretten ha' forståelse for.

Ikke for at dreje tråden i en anden retning men man kan jo prøve at se på et helt klart eksempel ved at Google "Vordingborgkøkkenet" og se den hadeside som ligger nummer 2 eller 3 fra toppen, den er lavet helt lovligt og koster det udhængte firma KASSEN hver dag fordi siden klart beskriver hvad som er sket og på intet tidspunkt kan kaldes usand.

Nok om det

Slap helt af, det værste der kan ske i fogedretten er at du bliver pålagt at slette det usande eller sørge for at det bliver slettet hvis det ikke er din side længere.

Held og lykke

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)