Hej alle Jeg har et kringlet spørgsmål, som jeg håber en klog person kan hjælpe med. Det kræver tilsyneladende at man er godt inde i juraen omkring det, for jeg kan i hvert fald ikke læse mig til det på nettet. Min virksomhed, som er en nyhedsside på internettet, overvejer at indføre muligheden for at lade brugere donere et beløb via SMS. Det vil typisk være omkring 10 kroner pr. SMS, som brugeren donerer. Jeg har snakket med SKAT i dag, som fortæller at jeg skal betale ganske almindelig skat men er momsfritaget (fordi brugeren ikke får en modydelse). - Men hvad med godkendelse efter ligningslovens §8 og §8A? - Går et sådant donationssystem ind under en offentlig indsamling? Og skal virksomheden i så fald have polititilladelse til at gennemføre projektet? Umiddelbart vil jeg ikke mene at hverken politiet eller ligningsloven kommer på bane her, men rundt omkring på nettet er folk meget uenige. Derfor prøver jeg nu her - kan du hjælpe? |
Hej Kenneth
Jeg vil anbefale dig at tage fat i Martin Blixt Jacobsen, her fra Amino. Du kan nok også fange ham på http://www.tncfond.com. Han har lavet en online indsamling på hjemmesiden, og der var vidst noget med, at de fik godkendelse fra politiet. Men prøv at skrive til ham :D