Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indkøb hos leverendør

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Nimptus Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med tanker omkring at starte en Web- shop op med videresalg af tøj. Jeg er på nuværende tidspunkt igang med en forretningsplan, og er nu gået i stå da jeg ikke ved hvad leverendøren stiller af krav af mig til at sælge deres tøj, her tænker jeg på den økonomiske del, skal man ligge et kapital indskud for alle de forskellige mærker, eller hvordan forgår proceduren?
Jeg går ikke ud fra at de bare sender mig en bunke tøj som jeg så kan betale til den næste første...
Nogen der har et bud på hvad man skal bruge i startskapital kun på leverandørenn?

Mvh
Nimptus

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Du skal være velkommen til at sende mig en besked, så skal jeg svare på din spørgsmål.

Ha' en fantastisk dag.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Startkapitalen til indkøb af varer  kommer vel an på hvor stort et  varelager du ønsker at starte op med.

Som førstegangs kunde vil de færreste leverendører være parate til at give f.eks. 1 md. betalingsfrist.

Opretter de dig som ny  kunde, så sender de som regel en proformafaktura som du skal betale forud før de sender deres varer afsted.

mvh

ann

 Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Nimptus Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ann

Tak for dit svar, ja du har selvføligelige ret i at det kommer an på hvor stort et varelager man ønsker, det jeg mente var endeligt det andet du svarede på, om man skulle betale 100% beløbet første gang man bestiller vare. ved du noget om hvor meget man stor en kommution man får på tøjet sådan ca, så jeg har noget at stile efter ?

Mange hilsner

Nimptus

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ringer du ikke bare til de leverandører du vil bruge, og snakke med dem om det? Nu kender jeg kun til IT leverandører, men ved derfra at betingelserne varierer fra kunde til kunde. Så de mest præcise oplysninger får du helt sikkert ved at kontakte dem.

Mvh Carsten

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke i beklædningsbranchen så jeg ved ikke hvad gennemsnits AVANCEN er for tøj. (er det ikke det du mener ?).   Men er det mærkevarer der er tale om, så får du sikkert oplyst en vejl. udsalgspris fra leverendøren. ellers kan du jo hurtigt få en ide  ved at chekke andre som forhandler samme vare. 

Du undgår nok ikke at skulle betale det fulde beløb ved førstegangskøb. Særligt fordi du er helt nystartet. men ja som Carsten også skriver - så er det da bare om at spørge til de leverendører som du vil bruge.

vh

ann

 Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Forvent at betale de første 1-3 indkøb kontant. Langt det bedste er at kontakte dem og aftalt et møde hvor du kan få alle dine spørgsmål afklaret. Derved kan du også få et indtryk af virksomheden og de af dig.

Ved at lære hinanden at kende face to face, får I en helt anden og ofte mere seriøs opstart på et samarbejde.

Avancen varierer fra leverandør til leverandør, så er der flere leverandører til de produkter du gerne vil sælge, så kontakt 2-3 leverandører (hvis det kan lade sig gøre) - selv pr. online kontakt kan du godt danne dig et lille indtryk af hvor seriøse de er...

Start kapital kan være lige fra 0 - ?? alt efter dine forventninger og muligheder. Men start roligt, du kan jo altid købe mere. Mange leverandører har en skaleret prisliste hvor du betaler mere for lidt og tilsvarende mindre for større mængder. 

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Nimptus Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle

Tak for jeres tid og svar, jeg vil helt sikkert kontakte leverandøren.

VH
Nimptus
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nimptus:
Nogen der har et bud på hvad man skal bruge i startskapital kun på leverandøren

Afhænger af antal produkter du vil føre og antal du vil lagerføre.

Du skal nok forvente at skulle betale kontant de første gange og senere så  måske op til 30 dages kredit - men du kan ikke regne med kredittiden fra start. Spørg til betalingsbetingelser ved kontakt til leverandør.

Bemærk at tøjbranchen er meget konkurrencepræget, ligesom kosmetikbranchen som jeg befinder mig i - så det at få en butik online er ikke det samme som at kunderne komme ind af den virtuelle dør i stride strømme fra starten.

Denne webside har en meget god pointe http://skaljegstarteenwebshop.dk/


Bedste opstartsråd:

Start småt, minimer varelager, se hvad sælger, juster og udvid.

Personlig eksempel;
Vi startede vores webshop Jivana med ca 30-40 produkter indenfor økologisk kosmetik og makeup , har så over et år løbende udvidet og justeret så vi nu er på vej mod 200 produkter.
Eksempelvis udvider jeg kraftig med produkter fra Lavera da vores pris er rigtig god, mærket er kendt i DK  og er derfor lettere at sælge. Oprindelig var tanken at satse mere på et andet mærke som ikke var så kendt i DK ... men det solgte minimalt.

 

 

 

 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får nok også svar hvis du kontakter leverandørene? Det er jo bare at gå i gang og ringe :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)