Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meltwater News

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget totalt fishy med det firma. Mine alarmklokker ringer ihf.

Jeg undersøgte dem selv, ifb. med en jobansøgning - og kunne ligesom dig, heller ikke finde noget. Bortset fra alle de medarbejdere der siger DET ER ET SUPER GODT PRODUKT!!!! - -- - men ingen kan sige HVAD det er?

Er der nogen der har set deres regnskab

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 11:12

Deres Job interview foregik i en gruppe med lige mange ansatte som ansøgere, der sad overfor hinanden. Der foregik forskellige spørgerunder og præsentationer af hver enkelt ansøger. Præsentation af Meltwater news, var spændende, omend meget ukonkret. Ingen info omkring produktet.

Efter gruppe mødet gik der et par timer hvor ansøgerne rente rundt i byen, alle ville få et opkald, og 3 stik ord som de skulle forberede sig på. F.eks, salg, stamina og drive. Folk fik forskellige stik ord. Det hele virkede egentlig ret gennemført og gennemtænkt, samt professionelt. De havde gjort det her før kunne man se. Den efterfølgende jobsamtale var individuel med 3 ansatte, hvor man skulle uddybe de tre stikord, og ovebevise dem om at man var god nok etc.

Nogle dage efter blev jeg ringet op og tilbudt et job. Fik tilsendt en kontrakt, med en basisløn på 15.000DKK om måneden, og en 5 way bonus ordning, som skulle sikre omkring 30.000DKK om måneden. Den ordning virkede noget urealistisk. Der skulle sælges for min. 75.000DKK hver måned, før den første bonus gik ind.

Jeg synes hele forløbet havde været meget fishy, og jeg bedte om at få lov at se programmet. Det gav mig et log in, og over telefonen, fik jeg en lille guided tur.

Programmet virkede egentlig fair og som et anvendeligt markeds overvågnings system, hvor man kunne følge med i nyheder omkring et specifik firma, i hele verden og på alle sprog. Ret skidt interface, i forhold til hvor stor en virksomhed meltwater er. Jeg havde forventet noget lidt mere lækkert og brugervenligt.. Det virkede som et low end produkt, som ikke var helt færdigudviklet endnu. Men ideen var der, og det var således ikke kun varm luft.

bottom line er, at det mere er deres organisationsstruktur, deres mangel på gennemsigtighed, og at de rent faktisk er et stort sales force team, hvor al fokus hele tiden vil være på at sidde og sælge over telefon. hvis man er 21 og bare skal afsted, uden uddannelse, er det en mulighed vil jeg tro. Men med 5-7 års studier bag sig, er det at smide det hele på gulvet.

Jeg sagde pænt nej tak.

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 10:05

Tak for info. Det var da rart at vide, at jeg ikke skal ærgre mig over, at jeg ikke fik job hos meltwater news.

Jeg kan også huske at jeg ansøgte en stilling som international management trainee ... da jeg blev ringet op i telefonen, var det pludselig ændret til sales trainee - og det har så i virkeligheden bare betydet telefonsælger... ... !

Man kan undre sig over de har så stort et rekrutteringsapparat, til at ansætte telefonsælgere - alle de gode vil jo - ligesom dig - sige nej tak lige så snart, de finder ud af hvad det egentlig går ud på. 

Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:16

Jeg vil bare lige sige tak til de folk som har svaret på disse indlæg.

I har lige sparet mig en tur tur/retur fra Herning til KBH og muligvis et par måneders ansættelse i en stilling jeg ville hadde..

Jeg har selv for nyligt søgt stillingen "International Management Trainee" da jeg som nyuddannet tænkte at det ville være en god mulighed for at lære (traine) og arbejde mig til en god stilling. Jeg blev ringet op for 2 dage siden, og fik lavet et telefon interview. Det hele virkede meget spændende, og personen som jeg snakede med fra meltwater var god til at sælge stillingen. Jeg fik senere hen en meget mærkelig fornemmelse om at der var et eller andet som ikke passede med de informationer som han havde givet mig, og det jeg kunne læse i stillingsopslaget, og jeg besluttede mig for at google sagen. Jeg kom frem til denne tråd, samt den tråd på yahoo som også er nævnt på siden.

Jeg ville egentligt bare lige sige tak for de folk som har undersøgt sagen, hvad enten det har været at samle information om virksomheden/stillingen, eller som selv har prøvet det. Jeg håber bare de andre ansøgere til stillingen har taget samme beslutning som mig, og undersøgt sagen videre, så der ikke kommer flere telefonsælger "trainee"'s afsted på falske forudsætninger :)

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:39

Hej Niels og alle i andre! 

Et lille indspark til tråden - selvom den har været undervejs et pænt stykke tid.

Jeg har en del kendskab til Meltwater via mit arbejde som b2b konsulent inden for business intelligence - herunder markedsovervågning via sekundære online kilder. Langt hovedparten af de virksomheder jeg har arbejdet sammen med, der på et tidspunkt har haft ørene i Meltwater maskinen har det samme budskab: Set ud fra en bundlinje betragtning er produktet tæt på ubrugeligt - med en virkelig lav grad af value-add. Brugerne opfatter det som noget low-end bras og ser Google News som et langt bedre alternativ til markedsovervågning end Meltwater... og så er Google endda gratis, selvom MeltWater har en tendens til at kaste de i nakken på folk til billige penge knyttet op på en årelang kontrakt.

Udover det er den generelle opfattelse at Meltwater news er utroværdigt når det kommer til kommunikationen omkring produktet og den support der følger efter. Meltwater er i bund og grund en tele-marketing organisation=en stak telefonsælgere ... det viser indlæggene herover også med tydelighed :-)

Denne blog understreger dette meget bedre end jeg ville kunne gøre...

http://antimeltwater.blogspot.com/2008_03_01_archive.html

Tankevækkende synes jeg ...

Held og lykke med jobsøgningen derude :-)

Martin

Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:14

Hej Amino'er,

jeg har læst jeres debat herinde, da jeg selv lige er blevet inviteret til interview i Kbh til stillingen Sales & Management Trainee, i morgen, hos Meltwater News. Var i starten utrolig glad for at være blevet indbudt til samtale, selvom det var til gruppe interview, da det er den første rigtige samtale jeg skal til efter at være blevet færdiguddannet som Cand.merc.jur. Men efter at have læst herinde, blev min glæde til irritation. Irritation over at der på intet tidspunkt blev nævnt, at det var en "call'er" stilling jeg havde søgt. 

Jeg ved at der nu er gået mere end 3 år siden det sidste indlæg, men er der nogen der har hørt noget nyt om disse stillinger? Eller om det stadig er "Call'er", man bliver rekrutteret til at blive? 

Jeg er klar over at jeg nok finder ud af det inden for den nærmeste tid, men ville være meget rart at have lidt opdateret viden med i baghånden, inden interviewet.

Mvh.

Pascal

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:58

Hej !

Min gamle nabo er tidligere Call'er derinde. 

Jeg ved ikke hvad det er du har søgt som helt præcist, men jeg ved at de mere eller mindre laver det samme, de har bare nogle forskellige navne.

Ved ikke om du allerede har fået jobbet så kan du måske lige afkræfte/bekræfte mig?

Mvh Andreas

Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:21

Hej Andreas,

Jeg fik ikke jobbet, men af hvad jeg kunne høre mig frem til under den 5 timers lange gruppeinterview, så er det som sådan "bare" et telefonsælger job. Skulle man være så heldig at få en fisk på krogen, så kan man vælge at tage ud til kunden og præsentere produktet, men ellers er det rent og skær salg over telefonen. Det var ikke lige det jeg havde drømt om. De er opmærksomme på, at der er blevet skrevet en del om dem på nettet, så de har vidst fået ændret måden de præsenterer stillingerne, men i sidste ende er det stadig det samme man laver. Selv efter at have fået højere titler osv. laver de stort set det samme som en trainee. Sælger over telefonen og svarer på spørgsmål fra kollegaerne.

Interviewet var tilgengæld en god øvelse i at sælge sig selv overfor 16 andre (vi var 12 kandidater og 5 ansvarlige til gruppeinterviewet). Havde generelt aldrig prøvet et gruppe interview før, så det var da nogle spændende øvelser man skulle igennem.

Må dog indrømme at jeg blev mere eller mindre lettet over at jeg ikke fik tilbudt jobbet, så slap jeg for at skulle takke nej :) Det er ikke lige det jeg har læst 5 år på universitetet for at lave...

Mvh.

Pascal

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)