Der er noget totalt fishy med det firma. Mine alarmklokker ringer ihf.
Jeg undersøgte dem selv, ifb. med en jobansøgning - og kunne ligesom dig, heller ikke finde noget. Bortset fra alle de medarbejdere der siger DET ER ET SUPER GODT PRODUKT!!!! - -- - men ingen kan sige HVAD det er?
Er der nogen der har set deres regnskab? |
Deres Job interview foregik i en gruppe med lige mange ansatte som ansøgere, der sad overfor hinanden. Der foregik forskellige spørgerunder og præsentationer af hver enkelt ansøger. Præsentation af Meltwater news, var spændende, omend meget ukonkret. Ingen info omkring produktet.
Efter gruppe mødet gik der et par timer hvor ansøgerne rente rundt i byen, alle ville få et opkald, og 3 stik ord som de skulle forberede sig på. F.eks, salg, stamina og drive. Folk fik forskellige stik ord. Det hele virkede egentlig ret gennemført og gennemtænkt, samt professionelt. De havde gjort det her før kunne man se. Den efterfølgende jobsamtale var individuel med 3 ansatte, hvor man skulle uddybe de tre stikord, og ovebevise dem om at man var god nok etc.
Nogle dage efter blev jeg ringet op og tilbudt et job. Fik tilsendt en kontrakt, med en basisløn på 15.000DKK om måneden, og en 5 way bonus ordning, som skulle sikre omkring 30.000DKK om måneden. Den ordning virkede noget urealistisk. Der skulle sælges for min. 75.000DKK hver måned, før den første bonus gik ind.
Jeg synes hele forløbet havde været meget fishy, og jeg bedte om at få lov at se programmet. Det gav mig et log in, og over telefonen, fik jeg en lille guided tur.
Programmet virkede egentlig fair og som et anvendeligt markeds overvågnings system, hvor man kunne følge med i nyheder omkring et specifik firma, i hele verden og på alle sprog. Ret skidt interface, i forhold til hvor stor en virksomhed meltwater er. Jeg havde forventet noget lidt mere lækkert og brugervenligt.. Det virkede som et low end produkt, som ikke var helt færdigudviklet endnu. Men ideen var der, og det var således ikke kun varm luft.
bottom line er, at det mere er deres organisationsstruktur, deres mangel på gennemsigtighed, og at de rent faktisk er et stort sales force team, hvor al fokus hele tiden vil være på at sidde og sælge over telefon. hvis man er 21 og bare skal afsted, uden uddannelse, er det en mulighed vil jeg tro. Men med 5-7 års studier bag sig, er det at smide det hele på gulvet.
Jeg sagde pænt nej tak.