Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg betalinger fra Euroline i BillysBilling?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en lille webshop, hvor jeg har en Euroline-aftale.

Da der ikke er noget års- eller oprettelsesgebyr er der kun en kommissionsbetaling. I mit tilfælde på 1,65% per transaktion.

Hver gang jeg modtager en betaling (eller en gang om ugen tror jeg nok) får jeg et Excel-ark med betalingerne i. Der står så beløb og det de har trukket i kommission.

Så har jeg en ordre på 504,- står der f.eks.:

Amount settled: 504,00 DKK
Commission: -8,32 DKK

Hvordan bogfører jeg det i BillysBilling? Altså - min ordreværdi lyder jo på 504 DKK inkl. moms. Skal jeg fakturere dette, og så oprette en regning til de 8,32 DKK? Og er de inkl. moms?

Synes det er en mærkelig måde at de gør det på. Så kan jeg bedre lide Nets som udbetaler det, ordren lyder på, og én gang om måneden så sender en faktura med det jeg skylder dem for gebyrer. Euroline's løsning er da administrativt et helvede?

Ung iværksætter! Smile

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:23

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:48

1 ) Bogfør det fulde beløb på fakturaen du har lavet til din kunde. 

2 ) Bogfør de 8,32 som et gebyr - altså uden moms. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 16:09

Jeg formoder det kan bogføres således:

1. Fakturaen bogføres, og står som ubetalt.

2. Når pengene overføres (som er det beløb minus gebyret), så sættes fakturaen som betalt

3. Gebyret bogføres som et gebyr (uden moms). Her bruges de her elendige skemaer som Euroline sender som bilag.

?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:22

Jeg er netop begyndt at bruge Euroline. (er ikke superglad for deres måde at fakturere på  Sad )

Og kunne nu godt tænke mig at vide om det er nødvendigt for mig at finde og bogføre samtlige gebyrer enkeltvis for hver ordre, eller jeg blot kan bogføre gebyret fra den samlede månedlige oversigt....?

Det ville jo gøre det væsentligt lettere for mig at bruge den månedlige opgørelse, i stedet for at skulle finde alle små bestillinger fra hver uge og bogføre dem separat ;) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)