Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ordbøger online, hvilke skal jeg vælge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

I kender det sikkert - man sidder og læser en svær engelsk artikel og der er et par ord man ikke helt forstår. Samtid er der de danske fremmedord til tider - Er der nogen der har et godt bud på hvad der er lettest/smartest at bruge. Onlineløsninger til ingen penge ville selvf være bedst.

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:45
Fra Danmark
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:53

Hejsa!

Jeg bruger ordbogen.com

Dansk/engelsk mener jeg koster 19,- om måneden og 39,- hvis du skal have tysk (og nogle andre sprog med som jeg ikke kan huske, fransk mener jeg)

Håber det kan hjælpe!

Mvh Sune

Ps: Nej, ikke brug google translate...

Find en god og billig backup løsning her!

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:02

Anbefaler den http://www.denstoredanske.dk/ til danske fremmedord :-)

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:23

Fandt også selv http://www.thefreedictionary.com/ som viser sig at være rigtigt god til at definere engelske ord, noget som jeg ser google translate ikk rigtig kan?

Det bliver Denstoredanske, thefreedictionary og googletranslate... Uhyggeligt at der ikke er én der kan det hele.

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Aug 11
Skrevet kl. 08:14

klips32:
Uhyggeligt at der ikke er én der kan det hele.

Og jeg vil gerne gentage....

http://www.ordbogen.com/shop/

Bare for at hjælpe dig :) Det kan selvfølgelig være du ikke vil betale for det - fair nok, - men det er sgu ikke mange penge at bruge for at få oversat tingene rigtigt i stedet for at bruge google translate... C'mon..

Mvh Sune

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:12

Er du medejer af www.ordbogen.com siden du er så forhippet på, at han skal betale for noget han kan få gratis?

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Aug 11
Skrevet kl. 10:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

EE Aaen:
Er du medejer af www.ordbogen.com siden du er så forhippet på, at han skal betale for noget han kan få gratis?

Jeg er en dreng på 16 år, der bruger ordbogen.com sådan ca. hver dag. Så nej, jeg er ikke medejer.

Det eneste jeg prøver at gøre, er at hjælpe ham, da jeg synes det er direkte uprofessionelt at bruge google translate. Jeg tror jeg vil sammenligne det med at købe en gratis hjemmeside til sin virksomhed

Er det virkelig så utænkeligt at der er en der prøver at hjælpe? Jeg undrer mig over at han ikke svarer mig, derfor postede jeg mit indlæg igen.

Jeg undskylder mange gange for den hjælp jeg prøvede at komme med. 

Held og lykke med google translate Yes Big Smile

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:30
Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 10:51

Jeg kan også godt finde på at bruge ordbogen.com ind imellem, og nej, jeg har heller ingen aktier i foretagendet :-)

Godt nok er Google translate gratis, men resultater skal tit og ofte nok tages med et gran salt.

Generelt er det nok svært at finde en ordbog, der kan det hele, så det giver nok god mening at trække på f.eks. en fremmedordbog eller en teknisk ordbog, alt efter sammenhængen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)