Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!! Hvordan laver jeg en kontrakt?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Kort og kontant: Hvordan laver man en kontrakt? Er det bare noget man lige hurtig smider sammen i word og sender? Eller er det nogle helt konkrete ting der skal stå?

Vil i vedhæfte et eksempel, eller vise hvordan det skal se ud? 

Det eneste der står mellem mig, og starten på min idé er kontrakten.  

(Alt jeres hjælp kan bruges)

Venlig hilsen
Jacob Høgfeldt 

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 09:39

Hej Jacob,

Kontrakten, som du gerne vil lave, er det dokument som beskriver de spilleregler som du og din leverandør (eller kunde) aftaler, den skal indeholde alle de tænkelige ( og utænkelige) drejninger som jeres samarbejde kan komme ud for.

Nu er der jo en meget stor forskel på om du skal købe en sodavand eller et krydstogtskib og derfor er der også en meget stor forskel på kontraktens udformning afhængigt af produktet.

Uanset størrelsen eller omfanget af produktet eller ydelsen skal den indeholde de ting som beskriver hvordan samarbejdet afvikles hvis det bare løber perfekt, altså hvis kunden får det rette produkt til den rette pris på det rette tidspunkt men også hvad konsekvenserne bliver hvis de tre ting ikke bliver opfyldt, der udover skal den indeholde noget om pris og betaling og hvad konsekvenserne bliver hvis f.eks. betalingen ikke sker rettidigt og hvem som så ejer produktet. men der er meget mere end det som jeg lige har ridset op.

Hvis du virkelig ønsker at vide mere om det at skrive en kontrakt så må du nok ud med lidt mere om hvad hele sagen går ud på, hvis det er meget hemmeligt eller du er bange for aat nogen stjæler din ide så bliver det lidt op af bakke med at få hjælp da sagen ikke er helt enkelt.

Mvh.

Bo

Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:44

Tak for beskeden.. 

Det er nok svære end jeg havde regnet med.. 
Pyt med det, så må jeg bare få en advokat til at hjælpe mig.

Tak for beskeden!

Vh
Jacob Høgfeldt  

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:02

Der  er jo også den mulighed (som i virkeligheden er den bedste opstart på et samarbejde) at du og den som du skal samarbejde med sætter jer ned og tager en snak om hvordan og på hvilken måde samarbejdet skal forløbe på.

Derefter kan du jo lade din modpart lave kontrakten og du kan, efter du gennemlæst den, komme med forslag til ændringer i den.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)