Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at gennemskue en aftale

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 84
Fra  Sundtema.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

skal lige siges jeg håber det er den rigtige kategori jeg befinder mig i. Ellers undskyld

jeg har mødt en mand, som jeg har skrevet lidt for gratis på hans hjemmeside, og nu har vi snakket om at lave et managerspil ala Holdet.dk. Lige umiddelbart lyder det som en fantastisk ide, da vi har aftale omkring software, design og det eneste vi mangler er at snakke med nogle advokater der skal lave selskabet der skal ligge i udlandet, for at vi kan slippe for at skal have dansk licens. 

Mit spørgsmål er hvad sådan en side som holdet.dk vil koste i Danmark. Via hans kontakter har vi fået et kongegodt tilbud (tror jeg) og vil lige høre hvad prisen for sådan en side ville koste i Danmark. Vi forhandler nemlig lige pt om hvor meget vi hver især skal skyde ind i virksomheden, da han har en database og det gode tilbud med ind i vores samarbejde, hvor jeg bare har min arbejdskapacitet.

Kort fortalt, så er aftalen at vi får hjemmeside+software med design til ca 75.000kr, fra et hold der arbejder i udlandet. Ham der skal designe har lavet arbjede for bla Nike, så cv'et er iorden, og han har fortalt det bliver bedre end holdet.dk.

Jeg spørger fordi jeg mener aftalen er sindssyg god og jo mere vi snakker om at lave det, jo mere ligner det en nobrainer. Og det er her jeg bliver lidt bange, da jeg kun har snakket med manden sporadisk over MSN, de sidste 6 måneder og tænker om han har malet ideen for lyserød ( det var ham der foreslog vi skulle starte det op).

det behøver ikke være et præcis beløb, men bare sådan cirka, så jeg ved hvor godt et tilbud det er. på forhånd tak.

Link til holdet,dk: holdet.dk

sundtema.dk har stor viden om sund mad, livsstil og artikler om fødevarer

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 01:55

Hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte den person hos Nike, som vedkommende har lavet arbejde for. Især når du skriver det på den måde du gøre ;-)

Det er utrolig svært at lave estimater på hjemmesider. Ved seriøse projekter bliver der oftest lavet en foranalyse, der kortlægger hvilke krav der stilles til hjemmesiden, hvilket munder ud i en kravspecifikation. Jeg antager at I har en kravspec, som du kan lægge op, og der er sikkert en masse webudviklere her på siden, som sikkert hurtigt kan gennemskue, hvor mange timer det kræver at uvikle en side af den beskrevne type.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 03:20

Uden på nogen måde at kende til alle omstændigheder, får historien mine alarmklokker til at ringe - mest på grund af jeres noget overfladiske kendskab til hinanden og det faktum, at du betragter tilbuddet som en nobrainer. Det skal selvfølgelig ikke holde dig tilbage, for han kan sagtens være reel nok.

Det er bare værd at være opmærksom på, om du kommer til at hæfte for noget eller - måske mere sandsynligt - kommer til at stå som ejer af et koncept, der viser sig at være ulovligt. Det kunne fx. være omgåelse af reglerne om dansk licens eller overtrædelse af love om auktioner eller konkurrencer.

Jeg ville ikke være så nervøs for, at han får den bedste deal i forbindelse med prisfastsættelsen. Du kommer mere eller mindre med på frihjul, forudsat du hverken investerer eller hæfter.

Fra Haderslev
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 84
Fra  Sundtema.dk Skrevet kl. 09:32

Mange tak for svar.

Jo der er blevet lavet en kravspecifikation men har lovet ikke at vise den til nogen. Jeg kan dog sige at det tager 230 timer at lave hjemmeside.

Vi har snakket om at det skal gå efter reglerne og at vi ikke skal hæfte for noget personligt. det er meget vigtigt for os begge to.

Så vidt vi ved må vi bare ikke reklamere i de lande, som Danmark f.eks, hvor vi ikke har en licens. Ellers så tror jeg ikke umiddelbart der er andre regler, men det ved de aadvokater vi skal snakke med, må man formode.

sundtema.dk har stor viden om sund mad, livsstil og artikler om fødevarer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)