Hej kære amino'er Jeg har et spørgsmål vedr. ferie og ferie med løn. Jeg ansatte en medarbejder d. 1. februar 2011 i flexjob. Hendes arbejdstid skulle være 15 timer ugentligt. Hun får løn for 37 timer fra mig og jeg får så senere refunderet 2/3 fra kommunen. Det viser sig desværre, at hun har svært ved at holde til at arbejde 15 timer om ugen - men vil kunne holde til 9 timer ugentligt. Med så lavt et timetal kan hun ikke gå ind under flexjob-ordningen og vi bliver i samråd med kommunen enige om, at hun skal siges op, således at hun stopper 31. maj 2012. Det er vi begge 2 kede af da hun er glad for at arbejde hos mig og jeg er meget glad for hendes arbejdsindsats. Og jeg kan godt bruge hende 9 timer om ugen. Så samtidig med at hun får en fyreseddel, bliver hun med det samme ansat igen med start d. 1. juni. På almindelige vilkår - som timelønnet. Og så er det så at spørgsmålene kommer:
Jeg har altid været en klovn til de her regler med ferie og feriepenge, men jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Alle mine ansatte gennem årene har været timelønnet og det er jo til at finde ud af Spørg gerne hvis der er noget der skal uddybes. Mange hilsner Anette
|
Jeg er godt klar over at det gode vejr trækker folk væk fra computeren Men er der slet ikke nogen der har et bud?
Jeg har spurgt mig for hos forskellige kloge mennesker, men får forskellige svar. En siger, at hun skal ha' ferie med løn. En anden siger uden løn, men feriepenge, da hun overgår fra en fuldtidsstilling til timelønnet.
Hvad er det korrekte?
Hun er oprettet hos dataløn med 12,5 % i feriepenge og 1 % i ferietillæg.
Hilsen Anette