Jeg har nogle ideer om at bygge en serie af ure baseret på ny koncept ala Pita Oceana, og i den forbindelse vil gerne fræse små ur kasser i stål. Jeg kalder det for fin mekanik i hårde metaler, meget anderledes af de ting jeg har prøvet før. Er der nogle her i Danmark som kunne lave prototyper med fræsning og har erfaring med ure, uden at man skal investere i støbeværktøj hos special værksteder? Hvis der er nogle iværksættere som har erfaring med ur markedet, ur fremstilling, supply chain og markedsføring af disse tikkende mesterværker, må de meget gerne sende en PM. |
UH det er dyrt at lave special kasser til ure. Der er en række mindre tyske - en stor (husker ikke navnet) som laver til mange mikromærker. Jeg tror du skal ind og finde en leverandør og en standard kasse.
Samme vil givet gælde væker - satelita eller ETA som du nu vil kunne skaffe det som ebauche - Skiver går nemmere selv, men stadigt, nok lettest at skaffe få skiver og selv få tekst og markeringer på - da skive piller skal passe til værkskasse osv - og samme med visere.
Med andre ord, der bliver i mit forslag, standard ting som tilpasses dine ønsker - ellers bliver det hundedyrt
Jeg er ikke i stand til at gi dig adresser. Gå gerne ind på urforum.dk og læs lidt ved at søge indlæg om special kasser o.l.
vh