Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par spørgsmål angående CVR nr.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Koudahl:
I teorien kan du lade dig registrere for eksempelvis flaskeafgift, som indberetningspligtig af løn mv. uden at det nødvendigvis medfører momsregistrering.


Mon NETS kontrol er så effektiv?

/Henrik


Når man som respekteret rådgiver (også af mig) skriver som svar til nystartet, at man I TEORIEN kan lade sig registrere som Flaskeafgift, og mon nets opdager det, og at man ikke vil anlægge moralske syspunkter, hvad så hvis?
Vor gode trådstarter forstår at alle kneb gælder (det er nok standard i forretningsliver) og at alle givet slår "genveje" og så registrer CVR men ikke moms med falsk forusætning.
Vil det ikke være ulovligt?
Vil han ikke kunne få problemer med andet end Nets, ex skat og moms ved årsregnskab?

Jeg siger det kan give problem og koste, i alle fald penge han nu ikke ville regne med, og synes det er skidt at forklare om den slags, som kan ses som råd, og som du næppe vil stå på mål for hvis han får problemer.
Lav normal CVR og normal moms for Webshop med drift og handel, det kan være en fordel, det er lovpligt og god moral, og ikke voldsomt vanskeligt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke tænke lidt større end 4200 kr/md  i omsætning og få det CVR-nummer nu? 

Du har regnskabspligt og hvad så? Du holder garanteret allerede i din webshop styr på indtægter og udgifter? Nu ved jeg ikke hvilken webshop, du bruger, men en god del af dem kan holde styr på din moms og dine indkøbsudgifter som en del af statistikken. Hertil skal du lægge dine regnskabsposteringer til drift og til "løn"/udbetalinger til privat. 

Min pointe er: det meste arbejde er allerede gjort, så der er ingen reel grund til komplekse krumspring.

/Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad mig gentage at min bemærkning var rettet til dig og ikke trådstarter.

Og lad mig endnu engang præcisere, at der ingen steder på NETS sider og indløsningsaftale står andet end man skal være "registreret". Registreret er man i Danmark når man får et CVR-nr. (som skal understreges intet automatisk har med et momsnummer at gøre. Det kan også være det, men er det ikke nødvendigtvis).

Hvis det var et et krav, at man skulle være momsregistreret mon så ikke NETS havde skrevet det?. Øhhh - nej for så udelukker man pludselig virksomheder, der kan have momsfri omsæting for at få en indløsningsaftale.

Min henvisning til effektiviteten gik alene på om NETS mon ikke bare tjekker på om virksomheden er registreret i CVR og at kontrollen rent faktisk ikke indebærer hvad man er registreret for.

Stop al den snak om lov og moral. Moral kan jeg ikke bruge til noget. Det afgørende er om der er lovhjemmel eller ej.

Jeg bruger ikke ordet "rådgiver" om mig selv. Det har jeg aldrig gjort. Altid lagt vægt på at jeger debatør i en debatforum.

Men hvis jeg skulle tage rådgivningsbrillerne på - så vil det netop i mine øjne være dårlig rådgivning kun at give det svar som man moralsk selv står indefor. I min verden vil god rådgivning være at give klienten alle muligheder (der vel og mærket er lovlige).

Som jeg står skrev tidligere, hvis jeg skulle give et råd i denne tråd, så var det drop tanken om en indløsningsaftale med den nuværende omsætning. Omkostningen er for nuværende ikke udgiften værd.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Koudahl:
hvis jeg skulle tage rådgivningsbrillerne på - så vil det netop i mine øjne være dårlig rådgivning kun at give det svar som man moralsk selv står indefor. I min verden vil god rådgivning være at give klienten alle muligheder (der vel og mærket er lovlige).

Jo men er det lovligt at registrere CVR for en almindelig webhandel som det tydeligt er her ??og så undlade at momsregistprere (flaskeafgift eller andet som det jo næppe er) og er det hensigtsmæssigt hvis skat og moms ser det ved årsregnskab?
Jeg er med på at der er muligheder men tror let nogen kunne tro, at dette var en erfaren debatpørs gode råd

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
Det er jo alligevel ganske let at få et CVR nummer, OG blive moms registreret - og det er altså også let at indberette nul regnskaber indtil der er en reel ordentlig omsætning - så jeg ville gøre begge dele på een gang.

 

Hvis man først er momsregistreret, fanger bordet, så skal man også indberette moms selvom omsætning ikke overstiger 50.000 Big Smile

men man kan jo stifte et selskab, så får man automatisk et cvr nr., selvom man ikke er momsregistreret, men det er selvfølgelig at skyde gråspurve med kanoner at skyde 80.000 ind, for en omsætning under 50.000

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
hvis jeg skulle tage rådgivningsbrillerne på - så vil det netop i mine øjne være dårlig rådgivning kun at give det svar som man moralsk selv står indefor. I min verden vil god rådgivning være at give klienten alle muligheder (der vel og mærket er lovlige).

Jo men er det lovligt at registrere CVR for en almindelig webhandel som det tydeligt er her ??og så undlade at momsregistprere (flaskeafgift eller andet som det jo næppe er) og er det hensigtsmæssigt hvis skat og moms ser det ved årsregnskab?
Jeg er med på at der er muligheder men tror let nogen kunne tro, at dette var en erfaren debatpørs gode råd

 

Såså I to kamphaner (ser straks fjerene flyve rundt i space)

For mange år siden prøvede jeg at få et firma registreret med cvr. det kunne ikke lade sig gøre, hvis der ikke er et formål med registreringen. Så jeg vil da give Cookie ret i, at man bør ikke lade sig registrere for ingenting. det giver jo også en unødig administration for skat, som de ikke får noget provenue ud af. èn ting er, at man fysisk KAN lade sig registrere, da skat ikke kan kontrollere alt, men der er ingen tvivl om, at hvis man lader en webshop registrere sig "falsk" som f.eks. flaskeafgift er ulovligt.

Hvis trådstarter har en forventning om sporadisk ansatte eller honorarmodtagere, kan han registrere sig som arbejdsgiver med sporadisk angivelse af skat. Derved skal man kun indberette skat, når der rent faktisk ER sket lønudbetaling og man kan så vidt jeg husker, indberette løn mv op til 3 eller 4 gange på et år uden at skulle indberette hver måned. - MEN (af frygt for Cookie´s vrede) kun under forudsætning af, at trådstarter forventer løn eller honoraransatte.

Jeg vil da give Henrik ret i, at det ville da være fjollet at bruge en dyr online løsning, for en så lille omsætning. Hvis trådstarter er villig til den omkostning, kan han jo lige så godt lade sig momsregistrere og betale momsen af indtægterne.

Jeg tror Henrik fik trykket lidt for hurtigt på den grønne "OK" knap. Vi arbejder lidt i døgndrift p.t. - konen er sur - personalet umulige - og det er møgvarmt at sidde indendørs, når man burde sidde på terrassen med noget køligt drikke.Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Jo men er det lovligt at registrere CVR for en almindelig webhandel som det tydeligt er her ??

Altså: Lad mig slå fast at jeg ville aldrig have nævnt muligheden hvis jeg var det mindste i tvivl.

Nu har jeg to gange nævnt i tråden at mit råd er at undlade at få indløsningsaftale.

Man kunne også være indberetningspligtig for udbetaling af honorarer mv. uden at man bliver momspligtig. Vi har bare en dagligdag, hvor CVR-nr. automatisk forbindes med moms.

Hvid jeg solgte dig en flaske vin - ville jeg fra første flaske være registreringspligtig til DK for vinafgift (og dermed få CVR-nr.). Det selv om flasken til 50 kr. er den eneste omsætning jeg har til DK.

/Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Man kan som virksomhed få et CVR-nr. uden at blive momsregistreret.

Min bemærkning i relation til NETS bygger på det grundlag, at jeg rent faktiske mente at det ikke står nævnt nogle steder, at man som virksomhed skal være momsregistreret for for at få en indløsningsaftale

Helt korrekt. Nets har ingen krav til at du skal være moms registreret, men blot skal have et CVR nummer.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)