Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke lande bruger penge på software

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har i SPAMfighter lavet en undersøgelse der viser hvor mange der betaler for SPAMfighter Pro, i forhold til dem der bruger den gratis version. Vi har kun medtaget lande hvor vi de sidste 10 måneder har fået mere end 500 brugere.
Grønland og Færøerne konverterer ca. 10 % og er faktisk der bedste lande i forhold til antal brugere, men de er ikke medtaget da vi ikke har fået 500 brugere de sidste 10 måneder.
Laver du software, kan det give dig en ide om folks betalingsvillighed og måske give en ide om hvilke markeder du skal fokusere på.
Jeg håber i kan bruge tallene.

Dbh Martin

Denmark - 5 %
Ireland - 5%
US - 4 %
Vietnam - 4%
Germany - 3 %
United Kingdom - 3%
Norway - 3%
Switzerland - 3%
Sweden - 2%
Canada - 2%
Australia - 2%
Austria - 2%
New Zealand 2%
South Africa 2%
Finland - 2%
Japan - 1%
Belgium - 1%
France - 1%
Netherlands - 1 %
Czech Republic - 1%
Portugal 1%
Spain - 1%
Greece - 1%
Israel - 1%
Chile 1%
Mexico 1%
Turkey 1%
Italy - 0%
Poland - 0%
Uruguay - 0%
Hungary - 0%
Brazil - 0%
Russia 0%
Argentina 0%
India 0%
Taiwan 0%
Hong Kong 0%
Romania 0%
Venezuela 0%
China 0%
Malaysia 0%
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:07

Det mest overraskende er nok at Vietnam sniger sig så højt op på listen. Derudover kunne man mistænke at der var en vis lokal skævvridning i forhold til Danmark, Nordeuropa og den væstlige verden generelt - ikke mindst i forhold til Danmark hvor Spamfighter, alt andet lige, har haft bedre muligheder for at profilere sig og hvor folk ved at at de handler med lokale folk. Det er f.eks. ikke sikkert at et Amerikansk softwareselskab ville opnå ligeså gode resultater i Danmark. Det kunne også godt være, at et Asiatisk selskab, eller et selskab med Asiatisk repræsentation, ville opnå bedre resultater i den del af vderden. Men det er bare et gæt :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:27
Mht. Danmark har du helt ret, men jeg tror faktisk vi er ok til at betale her hjemme. Det der overrasker mig meget, botset fra Vietnam, er at Hollandske mennesker er så nærige. Alt på sitet og i klienten er fint oversat til Hollands, men det skider de på :-)))

Dbh Martin
Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 11:36

Det var da egenligt nogen gode tal, lidt synd at det ikke rigtigt kommer op over 5%, undre mig faktisk lidt over spredningen ikke er større, specielt i forhold til det er udviklet i Danmark, men sådan er det jo.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:00
Ja, det undrer mig også med Holland. Jeg ville bestemt undersøge det lidt nærmere. Der kunne være en eller anden årsag til dette meget lave tal for Holland ...
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:51
Jeg tror en del af et relaterer til at Hollændere så vidt jeg ved betaler meget med bankoverførsler og det kigger vi på for tiden.

Dbh Martin
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 18:33
Mange tak for oplysningerne, Martin!

På et af vores sites, overvejer vi i øjeblikket at tilbyde nogle hjælpeværktøjer mod brugerbetaling.

For at øge omsætningen, har vi med i tankerne, at det først lanceres i DK og så efterfølgende i nabolandene.

Vi har overhovedet ikke kikket på fænomenet "villighed til at købe" - så dine tal er meget spændende.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:30

> Hollændere så vidt jeg ved betaler meget med bankoverførsler

Det lyder som en meget logisk årsag til den lave konvertering, og i øvrigt et godt eksempel på, hvordan der i hvert enkelt land kan være specielle forhindringer for salg, som ikke umiddelbart er gennemskuelige.

Fra København
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:14
Genialt Martin. Sådan nogle tal gør livet på Amino værd at leve :-). Godt nytår.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:31
Jeg har kigget lidt på Vietnam og kan se at tallene er flotte pga. 3 større ordrer fordelt over 2 måneder. Så det er nok ikke det marked man skal penetrerer først, men resten har jeg valideret og de tal holder jævnt fordelt over perioden.

Og så er jeg glad for at i kan bruge dem. Det er sådan nogle tal man eller ikke kan købe sig til

Dbh Martin
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)