Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt som agent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Min udfordring er, at jeg skal have udformet en ansættelses-kontrakt. Jeg er pt ansat i et større firma, men har fået mulighed for at blive freelance-sælger i et andet firma også. Dette arbejde vil jeg udføre på mine fridage, aftener, etc.

Jeg skal booke møder og kun foretage den første kontakt til kunden. Bliver der et projekt ud af min møde-booking, får jeg provisioner af alt der faktureres på det pågældende projekt.

Mit primære mål er, at sikre min provision fra alle de kontakter jeg laver. Hvis jeg blot henviser kunden til firmaet og det bliver til et projekt, skal jeg have provision på 10% af alt hvad der bliver faktureret. Det er efter gensidig aftale.

Der beregnes dog kun provision af profitten, dvs udgifter til f.eks Adwords og lign. trækkes fra.

Da jeg som sagt har fast arbejde andetsteds, er dette et job, jeg laver på fridage og i weekends. Derfor er kundemøder, messedeltagelse, etc., ikke være noget jeg laver. Jeg skaffer kun leads og de leads, som bliver til noget, skal jeg have provision af.

Er der nogen her, der kan hjælpe med en sådan ansættelseskontrakt? den skal være juridisk gældende. Har nogen herinde erfaring med, hvad man kan tillade sig, at kræve i provision i sådanne aftaler? Er 10 % for lidt/ for meget?

Venlig hilsen

Anders

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:07

Hej Anders

Uhh det lyder godt nok som noget op ad bakke for dig med sådan et job, med mindre du har gode forudsætninger for at kunne booke disse møder.

husk lige at tjek at du ikke i dit nuværende arbejde har noget som minder om konkurrence klausul.

nå men her kan du måske finde noget

http://www.startvaekst.dk/forside/0/3/0/Kontrakter[sp]og[sp]aftaler

Alle Aldre Kan Få Glæde Af Løbehjul På Tilbud.

Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:33

Hej Anders.
Jeg vil gerne hjælpe dig. Umiddelbart er det dog mest normalt at det er din arbejdsgiver, der betaler for at lave et udkast, som vi så kan kommentere på. Send gerne din nuværende ansættelseskontrakt til mig, så vi kan sikre os, at din nye bibeskæftigelse ikke er i strid med den.
De bedste hilsner
Kirsten Therkelsen, advokat
Kit@sagfoererne.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)