Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate kampagner og bannere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Noget der undrer mig lidt når det gælder affiliate marketing er hvor lidt opfindsomme mange annoncører er når det gælder de bannere de stiller til rådighed. Jeg synes ofte jeg ser annoncører som kun tilbyder kedelige 'branding' bannere som ikke ligefrem opfordrer til klik.

Efter min mening skal affiliate bannere være langt mere målrettede til de individuelle produkter og med klar call to action. Fx er der flere rejseselskaber som kun tilbyder generelle bannere som sikkert virker udmærket til branding på diverse display netværk, men som slet ikke fungerer på affiliate sites. Det er jo fx oplagt for rejseselskaber at lave bannere for hver destination. På samme måde med store webshops, som sikkert ville få meget mere ud af at differentiere med gode tilbud på produktgrupper og gode call to actions fx med månedlige tilbud.

Det kunne da være interessant at høre fra affiliate netværkene hvorfor det forholder sig sådan? Er det politik i virksomhederne og brand-hensyn? Er det ikke noget I gør så meget ud af at anbefale?

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 07:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Erik

Jeg tror ganske enkelt at det er et meget overset område, som det helt klart vil være interessant at gøre noget mere ud af.

Der er nok flere ting der spiller ind:

1) Mange annoncører bruger også display og fokuserer på branding

2) Mange annoncører fokuserer generelt ikke nok på call-to-action og det smitter af på bannerne

3) De designere der designer annoncørens bannere er ikke nok fokuseret på call-to-action

4) Nogle annoncører ved ikke hvad de gerne vil have med i et banner

Ofte har annoncører ved opstart i et netværk allerede et sæt bannere klar, så det er begrænset hvor meget indflydelse netværket kan have på det udover at rådgive om optimering.

I de tilfælde hvor bannere ikke er klar er det en god idé at rådgive om udformning f.eks. med produktfokus.

For mit vedkommende vil jeg fokusere mere på at rådgive om dette i år, for der er en del at hente der tror jeg :-)

Når det er sagt så tror jeg også at følgende er meget vigtigt når vi snakker om reklamemateriale:

1) Der bør også altid lave gode tekstlinks med call-to-action

2) Et produktfeed giver mange ekstra muligheder i.f.m. markedsføring af butikken

3) Flash-bannere understøttes ikke på alle platforme, så derfor bør der altid laves et sæt alm. bannere

Så det tager jeg også med i rådgivningen :-)

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53

Gode bannere vil da helt sikkert hjælpe, men hvis man kigger på omsætning tekst link vs banner så tager tekst linket op mod 99% af alle salg.

Så hvis man ikke har folk som kan lave det internt så er det nok ikke der man ligger sine penge først. Jeg ville da hellere lave en konkurrence for affiliate end at brænde penge af på bannere.

Men det skal da nævnes at mange affiliate bruger tekst link og banner i sammenhæng og derfor har det da stadig noget berettigelse at gøre mere ved dem.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:36

Jeg har gjort mig nogenlunde de samme betragtninger. Min oplevelse er at det langt fra er alle annoncører, som forstår det fulde potentiale af affiliate. Jeg har selv haft udfordringer ift. at finde acceptable bannere og lige så vigtigt: annoncør-links, som henviser direkte til produktet (i stedet for at henvise til deres forside eller til en irrelevant landingpage). Besøgende i "købs-mode" forventer jo at blive ført til en relevant landingpage, hvis de f.eks. har klikket "Køb".

Det virker på mig, som om at nogle annoncører er meget lidt visionære eller er helt uvidende om, at affiliate faktisk kan øge kundetilgangen (hvis annoncøren vel at mærke sørger for at føre kunderne i mål, efter at de er landet på annoncør-hjemmesiden).

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:30

kunsten med bannere er jo at ramme læseren, og når man tilmelder sig et affiliate-netværk, kommer annoncerne ud på et væld af hjemmesider, som man godt nok kan godkende eller lade være, men det sker jo efter man har lavet materialet...

Hvis en kampagne skal være effektiv på indtjening, er man nød til at kende læserne, og udforme annoncen efter deres interesse, og indarbejde noget CTA.
Det vil kræve at man stiller meget forskelligt bannermateriale til rådighed, og gør udgiverne opmærksomme på at de skal vælge det materiale som henvender sig til nøjagtig deres målgruppe.

Jeg er sikker på at det er noget vi vil se mere af i fremtiden, Facebook har vist vejen med differentieret målgruppe-søgning, hvor man kan målrette sin annoncering.

En sådan service er meget velkommen indenfor affiliate, men desværre ikke mulig, da udgiverne sjældent har identificerede brugere (login).

Det kan tænkes at Facebook vil udvide deres Adservice, således at udgivere kan gøre brug af FB's kundebase, og brugere identificeres via cookie, når de besøger andre sites end FB. Herved kan du stadig differentiere din annoncering og målrette på geografi, demografi osv.

Jeg har selv lige lavet et forsøg på en målrettet annonce med CTA henvendt mod bådfolket...

http://ifindu.dk/annoncer/sejl-annonce.html

Nu mangler jeg så bare at finde de rette medier...

Nogen gode forslag? - så skriv endelig 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)