Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

0,4 sek. gns. loadtid - hvad har jeg gjort rigtigt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige i Google set, at den gennemsnitlige loadtid på mine sider er 0,4 sekunder.

Jeg har tidligere set en række forespørgsler her på Amino om, hvilken host man skal vælge, hvad de kan i forhold til pris osv. osv.

Jeg har i en række år haft web10.dk, som jeg synes havde en del nedetid. Selvom jeg netop havde betalt for et år mere, fulgte jeg en rekommendation og skiftede til UnoEuro.

Jeg har programmeret siderne i ASP.Net, dvs. de ligger som kompilerede sider på serveren og holdt mig fra at bruge skabeloner og javascipts, da det alt sammen medfører ekstra overførsel af data til den besøgendes PC.

Der skal nok være skeptikere, der synes, at mine sider er barberede i forhold til så mange andre, men der er faktisk en del programlogik, der skal løbes igennem for hver sidevisning, ikke mindst fordi jeg aht. SEO har programmeret mig ud af Windows serverens dårligdomme m. DC grundet forskellige tilgange til siderne (tak for råd Gita).

Synes lige, at jeg ville give UnoEuro det skulderklap.

Jeg skal også til at bruge den rabatkupon til Googles AdWords på 400 kr., der følger med oprettelsen. Og så er det endda til en pris på 1€/måned - det er da næsten hysteriskt billigt! 7-9-13 og bank under bordet - lad det endelig fortsætte.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 20:20

Mine ligger alle på omkring 0,2 sekunder, store som små. PHP og en dedikeret server der står i Holland.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 21:18

Hej Elias.

Har du lidt flere oplysninger aht. andre læsere:

Host? Er det Googles tider? Hvad koster løsningen? Hvor stabilt er det?

Jeg er, som nævnt, tilfreds med min løsning til ca. 10 kr./måned, men hvorfor ikke få evt. andre gode hosts frem?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 21:22

Jamen det kan jeg da godt. :)

Den står hos Worldstream og koster omkring 150,- om måneden. Det er en dedikeret server med 10TB trafik om måneden. De har tit nogle super gode tilbud på opsagte servere.

Tiden er fra Webmaster Tools.

Mvh., Elias Sørensen

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 21:38

Hej igen.

Var lige inde på din side - er det tiden for http://eliassorensen.dk/, du angiver?

Jeg kan kun se en enkelt side.

Mine sider er lidt mere kompliceret sammensatte med masterpages og en del programmering vedr. navigation og som sagt SEO.

Det er absolut ikke negativt ment, men som sammenligningsgrundlag er det måske ikke ideelt.

Har du måske tider også for kunders løsninger?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 21:42

Eliassorensen.dk er hos Meebox.

Ferie.nu er på serveren i Holland. Den er lavet til Thomas Ørts herinde fra :)

Mvh., Elias Sørensen

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 21:47

Det må jeg sige: Ferie.nu har fart på, det skal du ha'.

Så må folk selv vurdere pris/hastighed.

Ku' nu være sjovt at få lidt flere at sammenligne med.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 21:52

Skal så også siges at både Apache og MySQL er blevet tunet rimeligt godt til serveren.

Den kører i øvrigt et hjemmebygget CMS Smile

Selvfølgelig koster den lidt, men 500GB plads og 4GB RAM samt en 3,4GHz (tror jeg det er) AMD dualcore, så har man rimeligt med hestekræfter til eget forbrug Wink

Kører meebox ved siden af (den største af deres billigste), og det kører for det meste også fantastisk. :)

Mvh., Elias Sørensen

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:02

William:

Så må folk selv vurdere pris/hastighed.

I kan ikke bare sammenligne 2 sider på den måde. Der kan være meget stor forskel alt efter små detaljer i hvordan i har bygget det. Har personligt en gang reduceret en loadtid fra over 50 sekunder (den lavede timeout normalt men vi kunne nogenlunde måle tiden) til under 1 ved at pille ved et par SQL sætninger (uden at ændre indholdet overhoved). Det er ikke sikkert at jeres webhost har ret meget med sagen at gøre.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 22:10

Asger, du har selvfølgelig ret. Men når vi er nede under 1 sekund, så er det nu alligevel et tegn på, at det er tilfredsstillende. Jeg ved naturligvis, hvor megen programmering, der ligger bag mine sider, og er rigtigt tilfreds med stabiliteten.

Det er den tilfredshed, jeg synes, UnoEuro skal have et skulderklap for. Og stadig: til den pris har jeg ikke problemer med at anbefale dem.

Det kan folk, der har en ustabil host eller som skal til at finde en så bruge eller lade være med.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)