Nej det kan ikke et kapitalindskud ikke, da indskuddet netop skal bekræfte stiftelsen af selskabet og hermed en ny juridisk enhed.
Selvfølgelig kan banken oprette en konto for et selskab under stiftelse, idet de normalt stiller som betingelse for frigivelsen af indskuddet, at de modtager kopi af vedtægter, stiftelsesoverenskomst samt ejerbog.
Karsten - Jeg tror du misforstår spørgsmålet, det er naturligvis kun til apsén er oprettet de skal stå på privaten, og jeg kan få en erhvervs konto.
Problemet er at Danske Bank ikke tilbyder at lave en erhvers konto under oprettelse. Jeg forstod ikke helt, men noget med de skal oprette et midlertidig cvr nummer for mig, for at gøre dette. Det tilbyder de ikke men henviser til advokater, da jeg alligevel skal have vedtægter m.m
Jeg har lavet vedtægter, stiftelsesdokument m.m. sammen med en advokat, der desværre ikke har muligheden for at hjælpe med digital underskrift på kapitalen.
Og nu syntes jeg det er lidt dårligt hvis jeg efter at være kommet så langt skal bruge penge på en advokat bare for en underskrift på at jeg har pengene.
Problemet er at Danske Bank ikke tilbyder at lave en erhvers konto under oprettelse. Jeg forstod ikke helt, men noget med de skal oprette et midlertidig cvr nummer for mig, for at gøre dette. Det tilbyder de ikke men henviser til advokater, da jeg alligevel skal have vedtægter m.m
Har du været i en afdeling af Danske Bank, hvor der ikke er tilknyttet erhvervsrådgivere. Har aldrig oplevet det som et problem hos Danske Bank før?
Jeg er blevet stillet rundt og har snakkede med flere forskellige. Og fik samme svar !
Jeg lader mig normalt ikke afvise. Men det er ikke muligt siger de ! Jeg kan simpelthen ikke tale dem til fornuft ! ;-)
Hvis i har nogle råd til hvordan jeg forklare/beviser banken at de godt kan, så i meget velkommen !
Er der forøvrigt ikke nogle danske bank ansatte herinde ?