Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan kapital indskud stå på privat bankkonto ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !

Jeg har et meget enkelt spørgsmål !

Kan kapital indskuddet til ApS stå på en privat bankkonto når banken skal lave en digital bekræftelse !

Jeg havde en længere diskussion med min bank om dette i dag, da jeg ikke mener dette er et problem.

Jeg har forgæves prøvede at kontakte EogS ! Jeg har også søgt hele internettet igennem og kan intet finde !

Problemet er at min bank som jeg ellers er godt tilfreds med ikke tilbyder at lave "erhvervs kontoer under oprettelse" !

Med venlig hilsen
Jacob

Mine sider: TømrerFredericia  - skrivsang.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15

Pengene skal være indskudt i dit ApS, så de skal stå på din erhvervskonto. Du skal iøvrigt have en nemid konto.

Det er en rigtigt dårlig idé at blande et ApS og privat på en konto, så få en erhvervskonto, også selv om du skal betale lidt.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob

Nej det kan ikke et kapitalindskud ikke, da indskuddet netop skal bekræfte stiftelsen af selskabet og hermed en ny juridisk enhed.

Selvfølgelig kan banken oprette en konto for et selskab under stiftelse, idet de normalt stiller som betingelse for frigivelsen af indskuddet, at de modtager kopi af vedtægter, stiftelsesoverenskomst samt ejerbog.

Tonny

Tilmeldt 19. Apr 12
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 19:41

Karsten - Jeg tror du misforstår spørgsmålet, det er naturligvis kun til apsén er oprettet de skal stå på privaten, og jeg kan få en erhvervs konto. 

Problemet er at Danske Bank ikke tilbyder at lave en erhvers konto under oprettelse. Jeg forstod ikke helt, men noget med de skal oprette et midlertidig cvr nummer for mig, for at gøre dette. Det tilbyder de ikke men henviser til advokater, da jeg alligevel skal have vedtægter m.m

Jeg har lavet vedtægter, stiftelsesdokument m.m. sammen med en advokat, der desværre ikke har muligheden for at hjælpe med digital underskrift på kapitalen.

Og nu syntes jeg det er lidt dårligt hvis jeg efter at være kommet så langt skal bruge penge på en advokat bare for en underskrift på at jeg har pengene.

nogle forslag !

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46

Mosegaardknudsen:

Karsten - Jeg tror du misforstår spørgsmålet, det er naturligvis kun til apsén er oprettet de skal stå på privaten, og jeg kan få en erhvervs konto. 

Ups. jeg læste forkert. Glem mit svar.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:51

Hej Jacob

Prøv denne Amino, som er det billigste, jeg har set

http://www.amino.dk/bizz/frst_advokatfirma1969

Tonny

Tilmeldt 19. Apr 12
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 20:03

Tak for linket ! 

Forstå mig ret, jeg vil ikke være nærrig, men det løber op i 2600 kr for noget jeg allerede har lavet !!!

Jeg ser lige hvad den lokale advokat siger til det, alt han skal er som sagt at bekræfte pengene !

Havde håbet på i gav mig ret i at pengene godt måtte stå på en privat i starten, men æv !!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49

Mosegaardknudsen:
Problemet er at Danske Bank ikke tilbyder at lave en erhvers konto under oprettelse. Jeg forstod ikke helt, men noget med de skal oprette et midlertidig cvr nummer for mig, for at gøre dette. Det tilbyder de ikke men henviser til advokater, da jeg alligevel skal have vedtægter m.m

Har du været i en afdeling af Danske Bank, hvor der ikke er tilknyttet erhvervsrådgivere. Har aldrig oplevet det som et problem hos Danske Bank før?

/Henrik

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:54

Det virker da helt vildt amatøragtigt, hvad sker der )-:

Selv de mindste og mindst erhvervsorienterede banker jeg eller klienter har haft forretninger med kan ordne den sag så selvf kan Danske Bank også.

/Banditten

Tilmeldt 19. Apr 12
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 23:18

Jeg er blevet stillet rundt og har snakkede med flere forskellige. Og fik samme svar !
Jeg lader mig normalt ikke afvise. Men det er ikke muligt siger de ! Jeg kan simpelthen ikke tale dem til fornuft ! ;-)

Hvis i har nogle råd til hvordan jeg forklare/beviser banken at de godt kan, så i meget velkommen !

Er der forøvrigt ikke nogle danske bank ansatte herinde ?

Jacob

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)