Så er det tid til at droppe det støvede Google + og i stedet hoppe på det nyeste nye indenfor sociale netværk på det store interweb: Jeg har ikke rodet meget med det endnu, så jeg tillader mig lige hurtigt at citere Berlingske artikel om det nye emne: "..det første indtryk er, at so.cl har lånt mange elementer fra Google og Twitter. Således kan man følge og blive fulgt af andre so.cl-brugere.. .. Microsoft ser også ud til at eksperimentere med videochat, ganske som Google gør med sine hangouts på Google+." Jeg er ikke interesseret i et nyt og socialt netværk, og da især ikke, når det er med Microsoft som bagmand, men jeg har naturligvis andre bagtanker med at lave indlægget: Kunne So.cl være interessant set fra et SEO-mæssigt synspunkt? Microsoft kører trods alt Bing, og hvis So.cl får nogen som helst betydning i USA eller andre steder i verden, skal det nok også for indvirkning på SERPs i Googles søgemaskine. Jeg har hurtigt oprettet en profil (se mig her) og forsøgt at finde et sted at smide et link, men det er ikke lykkes mig endnu. Om links fra statusopdateringer indekseres regner jeg med, så eventuelt skal de smides der, hvis man har lyst til at presse hvor meget citron, der nu er at hente er. inb4dust |
Ahh smart. Jeg prøvede også at tilmelde mig, men jeg har ikke fået en e-mail fra dem endnu. Kunne du oprette din profil med det samme?