Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Microsofts nye sociale netværk So.cl. - Kan vi presse SEO-citronen? :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så er det tid til at droppe det støvede Google + og i stedet hoppe på det nyeste nye indenfor sociale netværk på det store interweb:

Microsofts So.Cl. 

Jeg har ikke rodet meget med det endnu, så jeg tillader mig lige hurtigt at citere Berlingske artikel om det nye emne:

"..det første indtryk er, at so.cl har lånt mange elementer fra Google og Twitter. Således kan man følge og blive fulgt af andre so.cl-brugere.. ..  Microsoft ser også ud til at eksperimentere med videochat, ganske som Google gør med sine hangouts på Google+."

Jeg er ikke interesseret i et nyt og socialt netværk, og da især ikke, når det er med Microsoft som bagmand, men jeg har naturligvis andre bagtanker med at lave indlægget:

Kunne So.cl være interessant set fra et SEO-mæssigt synspunkt?

Microsoft kører trods alt Bing, og hvis So.cl får nogen som helst betydning i USA eller andre steder i verden, skal det nok også for indvirkning på SERPs i Googles søgemaskine. Jeg har hurtigt oprettet en profil (se mig her) og forsøgt at finde et sted at smide et link, men det er ikke lykkes mig endnu. Om links fra statusopdateringer indekseres regner jeg med, så eventuelt skal de smides der, hvis man har lyst til at presse hvor meget citron, der nu er at hente er.

inb4dust

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 15:12

Ahh smart. Jeg prøvede også at tilmelde mig, men jeg har ikke fået en e-mail fra dem endnu. Kunne du oprette din profil med det samme?

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:25

Cap'n Halfdan Timm:
Jeg er ikke interesseret i et nyt og socialt netværk, og da især ikke, når det er med Microsoft som bagmand

Hvorfor "især ikke"?

Umiddelbart forholder jeg mig afventende til Microsoft's nye sociale tiltag, da jeg synes at der er rigeligt med sociale medier i forvejen - men det er ikke explicit fordi, det er MS, som står bag.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:18

Sjovt, men nu er der snart for mange sociale medier. Ingen giver fem på en gang.

Nuvel, jeg tilmeldte mig lige: Jeg klikkede blot på Sign in with facebook. Det tog 30 sekunder.

Hilsen, Robert

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:49
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 17:10
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:12

Pas på med at melde jer til, I kan ikke komme ud igen.
Eller måske er det bare mig der er gammel og ikke kan finde "sign out" på siden :-)

SEO-mæssigt er det ikke voldsomt interessant hvis de 302 redirecter, men jeg tror de kan komme langt med mediet alligevel.

Jeg gætter på at der snart er fuld integration med Office365 og MSN produkterne, og så vil det blive helt naturligt for mange at bruge det dagligt, fordi de i forvejen er logget ind på et af produkterne.

/Brian

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 17:13

Det er spændende om det kan bruges til noget, indtil videre har jeg endnu ikke modtaget en aktiveringsmail, så går ud fra at jeg stadig står i kø til at komme ind. Havde det være i Netto var jeg sku noget gået i Fakta...

:: HDMI kabel ::

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:16

Laust:
indtil videre har jeg endnu ikke modtaget en aktiveringsmail

Jeg har heller ikke fået en aktiveringsmail, men jeg loggede blot ind via min LiveID - så er der adgang indenfor 15 sekunder.

/Brian

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 17:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Oops, you found a bug. We're working on it, but please check back later. As always, you can also talk to us via email."

Buuuuh, jeg hader det allerede... Geeked

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)