Hej Aminoer, |
Hej Søren.
Der findes forskellige bureauer der gør det for jer, men det kræver at i har rigtig mange tusinde sidevisninger, før det er noget de gider at gøre noget ved.
Som regel snakker man afregning ved brug af CPM, og her har jeg set CPM-priser ned til 2-3 kroner. Til dem som ikke ved det så er CPM = pris pr. tusinde visninger.
Så før der overhovedet er noget i det, skal man virkelig have mange.
Alt efter hvor emnespecifikt jeres forum er, så ville jeg lave nogle forskellige pakker. Det som man, som webshop-ejer typisk er meget interesseret i, er også at få et godt link. Derfor foreslår jeg noget i stil med:
Bannerpakke med X tusinde visninger
Udsendelse i nyhedsbrev
Artikel med link
Ved at webshop-ejeren også får et link, så kan I nemlig sælge det for en del mere. Så føler man nemlig som annoncør at man får noget med vedvarende værdi, og når det også er et relevant stærkt link, så er det i sig selv noget som mange gerne betaler en god pris for.
Når I så har de pakker, så send en mail til nogle relevante shops. Jeg tror faktisk det er bedre i mailer, fremfor i ringer. Ellers kommer i til at virke for telefonsælgere-agtige. I kan starte med at søge på nogle vigtige keywords, så I ved at det er folk der allerede har styr på SEO, så de ved hvad et link er værd.