Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger vi reklameplads på en portal?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 59
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

I mit firma driver vi en portal og på nuværende tidspunkt er de reklamer der er på siden affiliate reklamer.

Vi vil gerne igang med at sælge reklameplads til interesserede annoncøre, men er lidt i tvivl om hvordan opgaven skal gribes an.

Skal vi gribe knoglen og ringe til webshops og sider som passer til målgruppen? Findes der steder hvor man kan finde købere til reklameplads inddelt i målgrupper? Findes der firmaer/sælgere der kan gøre det for en?

Tips og ideer modtages meget gerne :)

Mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren Sieg Jensen - www.helpsoft.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren.

Der findes forskellige bureauer der gør det for jer, men det kræver at i har rigtig mange tusinde sidevisninger, før det er noget de gider at gøre noget ved.

Som regel snakker man afregning ved brug af CPM, og her har jeg set CPM-priser ned til 2-3 kroner. Til dem som ikke ved det så er CPM = pris pr. tusinde visninger.

Så før der overhovedet er noget i det, skal man virkelig have mange.

Alt efter hvor emnespecifikt jeres forum er, så ville jeg lave nogle forskellige pakker. Det som man, som webshop-ejer typisk er meget interesseret i, er også at få et godt link. Derfor foreslår jeg noget i stil med:

Bannerpakke med X tusinde visninger
Udsendelse i nyhedsbrev
Artikel med link

Ved at webshop-ejeren også får et link, så kan I nemlig sælge det for en del mere. Så føler man nemlig som annoncør at man får noget med vedvarende værdi, og når det også er et relevant stærkt link, så er det i sig selv noget som mange gerne betaler en god pris for.

Når I så har de pakker, så send en mail til nogle relevante shops. Jeg tror faktisk det er bedre i mailer, fremfor i ringer. Ellers kommer i til at virke for telefonsælgere-agtige. I kan starte med at søge på nogle vigtige keywords, så I ved at det er folk der allerede har styr på SEO, så de ved hvad et link er værd.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 23:28

Casper Blom:
Jeg tror faktisk det er bedre i mailer, fremfor i ringer. Ellers kommer i til at virke for telefonsælgere-agtige.
Det er for nemt at udskyde mails og bare smide dem i "skraldespanden". Det kan godt være det ikke er fedt at ringe ud nogle dage, men det er effektivt og det virker.

For hvert nej er du endnu tættere på et ja! Geeked

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:34

Daniel B. Nielsen:

Casper Blom:
Jeg tror faktisk det er bedre i mailer, fremfor i ringer. Ellers kommer i til at virke for telefonsælgere-agtige.
Det er for nemt at udskyde mails og bare smide dem i "skraldespanden". Det kan godt være det ikke er fedt at ringe ud nogle dage, men det er effektivt og det virker.

For hvert nej er du endnu tættere på et ja! Geeked

Tjo, jeg synes nu det er svært at sige noget generelt om. Har man et seriøst site, og et godt tilbud, så tror jeg nu på at det sælger sig selv.

Jeg ville til enhver tid foretrække at få en mail med et tilbud, fremfor at blive ringet op. Men det er selvfølgelig også noget med hvor meget tid man har til rådighed, samt hvilke signaler man ønsker at sende. Det sender nogle andre signaler når man ringer op, fremfor at man sender en mail.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 01:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bliver lige lidt usikker - men betragtes det ikke som spam, hvis man sender en uopfordret mail til virksomheder med tilbud?

Mvh Tobias.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 01:45

Jo, du må ikke sende noget uopfordret reklame til en virksomhed.

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 02:57

Yep, spam medmindre I ringer eller sende breve. Som Casper siger så er der løsninger afhængigt af hvor store I er. Det nemmeste for mindre virksomheder og sider er som regel at bruge Google Adsense som automatisk scanner siden og leverer relevant indhold ud fra hvad I allerede har. Problemet er jo så til gengæld at der leveres "standardized" reklame hvor priserne ofte er ret lave. Hvis I har mod på det og ved hvem I skal have fat I (ellers send en PM), så vil jeg sige at I sagtens kan gå efter individuelle wehshops og lignende, selv :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)