Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål om kørselsgodtgørelse/kørselsfradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved, at spørgsmålet har været rejst før, men jeg synes ikke, at jeg kan finde svar på lige mit spørgsmål:

Jeg er lønmodtager og har en enkeltmandsvirksomhed ved siden af. I forbindelse med virksomheden har jeg haft kørsel til nogle messer i 2011 (ca. 500 km ialt). Derudover har jeg kørsel mellem hjem og arbejde som lønmodtager. Jeg har ikke udbetalt kørselsgodtgørelse for kørslen i forbindelse med virksomheden. Kan jeg fratrække denne kørsel i min personlige indkomst (dvs. så det rammer min 'almindelige' lønmodtagerindkomst)? - hivs ja, med hvilken sats? eller skal det ind over virksomhedens regnskab?

Håber, der er en revisor, der kan hjælpe mig.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 22:05

satsen i 2011 er kr. 3,67 pr. km af de første 20.000 km.

Kørsel messer, din virksomhed, skal fratrækkes i dit virksomhedsregnskab. det er der ingen problem i, hvis du har opgjort kørsel, brog/færge o.s.v. endvidere fradrag for faktiske udgifter til mad og logi eller statens takster kr. 650 pr. 24 timer du er hjemmefra (der er flere regler)

altså de 500 km *3,67 kan du trække fra i din personlige virksomhed, ikke lønmodtagerjobbet, da udgiften skal relatere sig til indkomsterhvervelsen, altså der hvor du får løn.

Du har selvfølgelig kørselsfradrag alm. mellem hjem og arbejde udover som ligningsmæssigt fradrag. de der henholdsvis 2 kr. fra 25 km om dagen og 1 kr. over 100 km om dagen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:04

Kirsten E:

Kan jeg fratrække denne kørsel i min personlige indkomst (dvs. så det rammer min 'almindelige' lønmodtagerindkomst)?

Nej, det kan du ikke. Det skal ind over virksomhedens regnskab.

Dog gør det ikke den store forskel, med mindre du anvender VSO som beskatningsform i din virksomhed. Skatten beregnes jo ud fra dine samlede indtægter og fradrag, så om det trækkes fra i virksomheden eller personligt ændrer som udgangspunkt ikke på din skat.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)