Hej Jeg vil gerne leje et af mine lokaler ud i min klinik. Det er ikke til en i samme brance. Jeg kan ikke finde ud af hvad forskellen er på at udleje eller at have en indlejer. Er der nogen der har nogen erfaring i dette? Med venlig hilsen Pia Maltha |
Ja. Forskellen er, om det er dig, der ejer lokalerne/ ejendommen. Hvis det er det, er du udlejer, og du bestemmer vilkårene herfor (indenfor erhverslejelovens rammer).
Hvis du har lejet dine kliniklokaler, kan du kun fremleje en del af det lejede, hvis du i din kontrakt har ret til fremleje ( det står som regel i en af de sidste bestemmelser - efter afståelsesretten). Derudover skal du være opmærksom på, at du typisk kun har ret til fremleje indenfor det område, som er angivet som anvendelsesområdet ( typisk paragraf 2).
Endelig skal du vide, at det på alle måder er dit ansvar at fin kontrakt med udlejer opfyldes- også selvom du har aftalt med fin fremlejetager at det er ham, der skal betale eller udføre nogle pligter etc.
Du er velkommen til at maile mig din lejekontrakt på kit@sagfoererne.com, så skal jeg gerne tjekke for dig om du har ret til fremleje.
De bedste hilsner
Kirsten