Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder af berømtheder - copyright

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg står og skal bruge billeder af diverse skuespillere, sangere, sportsfolk m.m. i stor stil. Kvaliteten er underordnet, men jeg skal bruge ret mange. Dvs. det er ikke en mulighed at kontakte alle rettighedshavere.

Jeg kan finde nogle af billederne på stock-sites, men dels koster de 50 kr. pr. stk, dels må de kun bruges redaktionelt, ikke kommercielt.

Er det overhovedet muligt at opdrive lovlige, gratis (eller i det mindste billige) billeder af berømtheder, og hvis nej - hvad gør alle andre, fx. online-medier med ultrakorte deadlines, så?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:21

Hejsa,

FashionTrends.dk har vi en rigtig fin aftale med All Over Press. Du kan både købe billeder enkeltvis eller som abonnement. Dermed vil du altid kunne have adgang til de seneste billeder til en overkommelig pris.

Alternativt kan du kigge nærmere på Shutterstock.com. De har mange forskellige typer af billeder og er noget billigere. Men så vidt jeg kan se, er de ikke lige så dugfriske som hos All Over Press.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:29

BankUnderBordet:
Jeg kan finde nogle af billederne på stock-sites, men dels koster de 50 kr. pr. stk, dels må de kun bruges redaktionelt, ikke kommercielt.

Skal du bruge dem til annoncer? Må man det, hvis de kendte ikke selv har sagt ja?

BankUnderBordet:
hvad gør alle andre, fx. online-medier med ultrakorte deadlines, så?

De store seriøse medier har billederne i forvejen, og vil i øvrigt gerne give penge for de rigtige billeder.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Fra  Offpiste Skrevet kl. 13:36

Casper Lohse:

FashionTrends.dk har vi en rigtig fin aftale med All Over Press. Du kan både købe billeder enkeltvis eller som abonnement. Dermed vil du altid kunne have adgang til de seneste billeder til en overkommelig pris.

Alternativt kan du kigge nærmere på Shutterstock.com. De har mange forskellige typer af billeder og er noget billigere. Men så vidt jeg kan se, er de ikke lige så dugfriske som hos All Over Press.

Hej Casper,

Jeg har set på Shutterstocks priser, og jeg går ud fra, at All Over Press ligger på nogenlunde samme niveau.

Det er desværre noget over, hvad jeg er parat til at betale på nuværende tidspunkt, men du skal have mange tak for et konstruktivt svar.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Fra  Offpiste Skrevet kl. 13:39

Mads:
Skal du bruge dem til annoncer? Må man det, hvis de kendte ikke selv har sagt ja?

Mads:
De store seriøse medier har billederne i forvejen, og vil i øvrigt gerne give penge for de rigtige billeder.

Hej Mads,

Jeg vil "bare" skrive om personerne på et affiliate-site og understøtte teksten med et billede af den pågældende.

Tak for dit svar.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:54

BankUnderBordet:

Hej Mads,

Jeg vil "bare" skrive om personerne på et affiliate-site og understøtte teksten med et billede af den pågældende.

Tak for dit svar.

Super - men så er det jo redaktionelt du skal bruge billederne. Du skal tjene penge på annoncer, ligesom alle andre sites. Og så er der vel ikke de store problemer med at købe dem?

Er det danske eller internationale stjerner? For danske har jeg da nogle stykker af i arkivet, men ikke så mange internationale. Undtagen lige Dalai Lama, fra da jeg dækkede et møde mellem ham og Per Stig Møller for et par år siden :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Fra  Offpiste Skrevet kl. 14:20

Mads:
Super - men så er det jo redaktionelt du skal bruge billederne.

Det faktiske indhold vil være så begrænset, at jeg nok næppe kan slippe af sted med at kalde det redaktionelt ;)

Jeg hælder også til, at det bedre kan betale sig i første omgang at linke til Wiki eller IMDB frem for at købe billederne selv.

Og tak for tilbuddet, men jeg skal primært bruge internationale film- og mediestjerner, så hverken danskere eller Dalai Lama er lige umiddelbart relevante ;)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 23:25

Du kan også forsøge at benytte dig af CC Search, hvor du kan søge efter billeder som må bruges gratis og til kommercielt brug.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)