Jeg takker endnu engang for jeres svar I min webshop sælger jeg frisørprodukter, til private kunder. Over 95% vælger dankort/ visadankort som deres betalingsmiddel. Dette tilbydes nu via en af de nets/ pbs-godkendte løsninger (dibs, quickpay osv.). Men da der som sagt kun er en meget lille andel der ønsker at benytte mastercard, så synes jeg det er for dyrt at integrere (Da nets/ pbs tager et reativt stort gebyr - i omegen af 5000 kr. første år). Ville DU benytte en webshop (til køb af frisørprodukter), hvis du kun kunne vælge Dankort/ visadankort via en "anerkendt" udbyder, og så paypal hvis du ville handle med mastercard ? Mvh Daniel |
Hej Daniel.
Jeg bruger selv Paypal i min shop løsning, det fungerer rigtig godt som betalingsgateway, kunden har mulighed for selvfølgelig at betale direkte med Paypal men samtidig giver det også kunden mulighed for at tjekke ud og betale med visa og mastercard selv om kunden ikke har en Paypal konto. På den måde sparer jeg mange penge i forhold til PBS og en kreditkort indløser som epay eller euroline. Jeg har valgt også at vise kunden at de kan betale med dankort ( se evt denne side hvordan jeg har valgt at strukturerer det http://www.northregion.dk/content/5-sikker-betaling ) Når banker i dag udsteder dankort er der som regel også visa med, det er meget sjældent at bankerne kun udsteder en rent dankort.
Så for mig er det en god og billig løsning, ulempen er at det ikke endnu er alle danskere der er fortrolige med det, selv om det er er sikker betalingsløsning.
Udover det har jeg også mulighed for at kunden kan betale via moneybrookers (skrill) og almindelig bankoverførsel.
På den måde er jeg godt dækket ind over betalingsmuligheder for kunderne.
Jeg tror i fremtiden at Paypal bliver bedre og bedre med integration at betalingsløsning til danske webshops og vil være en stor konkurrent til PBS og alle de andre som er meget dyrer som løsning.
Men vil gerne slå fast at jeg sikkert vil få et endnu større salg ved at benytte de traditionelle betalingsløsninger der er på det danske marked i dag.
God fornøjelse med det :-)
Mvh
Frank