Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger DU paypal når du handler ?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 87
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer,

Jeg er en ivrig læser herinde, og i giver mig en hel del svar og gode ideer. Mange tak for det!

Dette er mit første indlæg, og har prøvet at søge lidt i tidligere indlæg. Men fandt ikke nogen relevante (nyere) indlæg omk. dette.

PAYPAL - bruger du det, når du selv handler ?

Jeg har i længere tid undgået dette (hvis der var andre muligheder), da jeg synes det var lidt "besværligt" (hvis man ikke opretter en konto). Men her de seneste måneder har jeg brugt det en del når jeg har handlet online selv. Det fungere jo fint, og kan se at bla. dba.dk nu også tilbyder deres kunder at bruge det = endnu flere direkte brugere. Derfor overvejer jeg selv at anvende det på min egen webshop.

Bruger du selv paypal når du handler online ??

Ville du hellere vælge at bruge dit betalingskort direkte (hvis det var en mulighed) ?

Ville du handle på en webshop, hvis der KUN var paypal som betalingsmulighed ?

På forhånd tak !

Mvh Daniel

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 09:40

Jeg er glad Paypal bruger, men en del af mine venner viger spontant væk fra det, da de opfatter det som usikkert. Jeg tror, det har noget at gøre med, at det opleves som besværligt, og at man ikke kan gennemskue hvad der sker, hvis der sker 'noget' (sikkerhedsbrist). Den danske Bank kan man trods alt tale med direkte ;-)

Min erfaring er også, at flere - men ikke et flertal - har bestemte meninger om, hvor det er mest fornuftigt at bruge Diners, Mastercard, Visa/Dankort etc. Fx ville det have været mere fornuftigt at bruge Mastercard til Cimber-flybilletterne (og andre flybilletter), da man så kan få pengene tilbage ved evt. konkurs.

Jeg er fuldstændig ukritisk, og - indrømmet - det koster, men ikke ofte (heldigvis)

/Marianne

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:55

Ja jeg bruger paypal, hvis der ingen andre muligheder er.

Jeg vil helst bruge mit eget kort hvis det er :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne aldrig finde på at handle i en dansk webshop der kun tilbyder Paypal.

Det finder jeg ganske enkelt for useriøst.

Begrundelsen for en dansk shop til ikke at bruge nets til dankort/kreditkort er jo som oftest at

det er for dyrt med opstartsgebyr på dkk 1000/3500 samt dkk 2000,- pr år.

Det fortæller mig nok om shoppens økonomiske status til ikke at ville handle der.

Muligvis forkert - men ikke desto mindre min holdning. :)

Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 10:14

Tak for jeres svar.

Min tanke var dog stadig at tilbyde alm. dankort / visadankort via nets. Men muligvis kun tilbyde feks. mastercard via paypal.

Mvh Daniel

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:25

Jeg undgår også helst PayPal, hvis det er muligt. Grunden til det er, at jeg efterhånden har fået registreret så mage forskellige betalingskort, at jeg ikke har styr på hvilken mail jeg har brugt til hvad, og det derfor nærmest er umuligt for mig at handle via PayPal.

Det sker dog at der er produkter/ydelser jeg kun kan købe et sted hvor der skal betales via PayPal. I de tilfælde ved jeg at jeg let kan bruge en halv time på betalingen, så det er noget der bliver udskudt så længe som muligt, og handlen bliver kun gennemført hvis det er 100% sikkert at jeg ikke kan købe det andre steder.

Og ligesom Jesper, har jeg svært ved at tage en dansk shop der kun bruger PayPal seriøst. Det kan godt være at de ikke har søgt om en Dankortaftale, men signalet jeg opfanger er at de ikke kan få en. Og at det er nogen der bare godt kunne tænke sig at prøve at have en shop, uden de store forpligtelser. Dvs. også uden de store forpligtelser overfor mig. Og eksisterer shoppen så overhovedet hvis der opstår problemer med produktet? Ud over det med økonomien, som Jesper også nævner.

Så ja jeg handler i udenlandske shops med der bruger PayPal, men det er meget sjældent og aldrig med min gode vilje :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 10:27

Jeg var brugt paypal i 10 år vil jeg tro uden nogle problemer. Har koblet mit firmakort på min konto og der hæves direkte på kortet hver gang med mindre der står penge på kontoen.

Sikkerheden rent betalingsnæssigt fejler ikke noget. Så vidt jeg ved behøver man ikke nogen paypal konto for at man kan betale vis paypal. Kun et accepteret kort.

Har man webshop i Danmark er det er ok alternativ dog foreslår jeg altid man som minimum har dankort betaling og helst så mange betalingsmuligheder som muligt.

Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 12:05

Jeg er HELT enig i at det virker både useriøst og uprofessionelt hvis en dansk webshop kun modtager betaling via paypal. Men var bare i tvivl om det kun var mig der var lidt "underlig", da paypal jo er et stort verdensomspændende firma.

Det er korrekt man kan betale med paypal også uden at oprette en konto hos dem. Dog skal man så udfylde navn, adresse og 117 andre ting i fbm. betaling. Disse oplysninger har man OGSÅ lige indtastet der hvor man skal købe varen, til leveringsadressen osv.
Men har man en paypal konto - så er det bare brugernavn og password der skal indtastet. 

Mvh Daniel

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 13:17

For danske webshop forventer jeg at kunne bruge dankort eller andet kreditkort - paypal er endnu ikke særligt kendt i DK og mange er lidt mistroisk over for lødigheden. I min egen webshop Jivana er paypal derfor også fravalgt. 
Lidt ironisk da paypal står for langt størstedelen af webshop transaktioner international

For udenlandske websites foretrækker jeg selv at betale med paypal da jeg ikke ønsker mine kreditkortoplysninger spredt flere steder end nødvendigt - så ser der betaling via paypal som et plus.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:24

Har ingen problemer med at bruge paypal, har selv haft en webshop i udlandet og der er paypal enormt accepteret, men i Danmark har det ikke opnået succes på samme måde endnu, men tror på det kommer.

At jeg ikke tilbyder dankort betaling i mit næste projekt er kun pga jeg er på SU :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)