Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så sælg mig dog noget!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Det er mig en gåde hvordan det lykkes visse butikker (OG bilforhandlere) at sælge noget som helst - udover det man helt specifikt går efter... Du kender det: Man træder ind i en butik, ekspedienten opdager dig nærmest ikke - eller synes nærmest det var skønnere du bare blev udenfor.

Især bilforhandlere synes jeg har en mærkelig tendens til at undvige eller gøre absolut intet for at sælge biler... her følger historien om hvorfor jeg køre rundt i en kammerats bil (Twingo) for at hitte ud af om det er sådan en vi skal bytte den ene af slæderne ud med - fremfor at køre i den samme bil direkte fra bilforhandleren (den lokale Renault forhandler)...

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:21

Helt enig med bilforhandlere, de er ikke særlig opmærksomme på de kunder som kommer ind i butikken, jeg har kun oplevet det få gange og Toyota er blandt de positive bilforhandlere som er opmærksom på en og kommer hen indenfor 30-60 sek.

Jeg oplevede at være hos Suzuki i over 10 min. uden at der kom en sælger ( det var tilbage i 2002 ) de kan være bleven bedre idag ?

ps. jeg arbejder ikke hos Toyota :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:26

må give dig ret

De kunne lære en del af tøjbutikkerne, der bliver man jo overfaldet, selv når man har sagt man bare kigger

Det er sku lige i den anden grøft

Men nu kan man desværre også se flere og flere stjæler køretøjer under prøveturene

Kører selv MC og der er 3 efterlysninger på mcèr på bare 1 uge hvor de er stjålet under prøvetur trods de har efterladt en bil og vidst kørekort (dog åbenbart stjålne biler de stiller)

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:31

Det tror jeg næppe er en begrundelse for ikke at være opmærksom på om der er kunder i butikken eller ej. Det er mere salgs delen som ikke er god nok.

Jeg har kun 1 gang oplevet at en bilforhandler ikke ville give mig en prøvetur, på en billig bil til 30.000 kr, jeg købte en anden bil et andet sted. 

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kig ind til en VW forhandler, så får du god service og en endnu bedre bil :)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:52

Mads A.:
Det tror jeg næppe er en begrundelse for ikke at være opmærksom på om der er kunder i butikken eller ej. Det er mere salgs delen som ikke er god nok.

Præcis - et argument for at biler bliver stjålet under prøveture er ikke årsagen: For de steder man ikke er kendt (ihverfald heroppe nordpå) eller hvis du ikke er fra byen, så bliver der som regel taget kopi af kørekort m.m.

En prøvetur er heller nødvendigvis alfa og omega hver gang - men synes det er påfaldende imponerende at man ofte hos bilforhandlere ikke bliver "opsøgt" på en ordentlig måde.

Det kan jo godt være man ikke altid er helt interesseret - men lige dele nysgerrig - men i langt de fleste tilfælde vil man jo dele oplevelsen - i en samtale, smalltalk osv - og alt andet end lige: lur mig om ikke det nogen gange giver en mulig kommende bilkøber andre tanker eller muligheder i deres overvejelser om eks. bilkøb...

Så forleden på Springwise (Trendwatching) at en butik i New York der sælger senge har indført et koncept, hvor man kan SOVE i den eller de senge man har interesse i... butikken er klar over at langt de fleste måske ikke køber - MEN, de vil tale om det, og om butikken... deraf tanke på mersalg/salg som følge af at man prøver/udforsker uden man nødvendigvis altid er købeklar/købelysten..

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:06

Sønnen skulle også have en ny Twingo (dec. 2011) og vi var ved 2 forhandler i Ålborg. Den ene fik et bud og han regnede i 10 min inden han fandt ud af at vi skulle 1000 kr. op. Så trak jeg 4 vinter dæk fra fordi dem kunne vi få et andet sted til 800 kr. mindre, men så vil han slet ikke handle og vi blev faktisk smidt ud. (Det er ikke løgn men han sagde faktisk UD) Vi var de eneste i butikken.

Så tog vi til Nørresundby og her var meget mere venlighed. Den bil vi vil have stod på Sjælland og han sad og ringede i 15 -20 min men uden held den dag. Desvære var bilen solgt, men her ringede han dagen efter og beklagede. Her var nok 40 mennesker i butikken. 

Det endte med en handel i Hobro som lige havde fået forhandling og derfor havde fået en ekstra bil. Der var 10 andre købere  i de 3 dage fra aftale til møde men de holdt ord og bilen blev hans.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:10

Keld_J:
men så vil han slet ikke handle og vi blev faktisk smidt ud. (Det er ikke løgn men han sagde faktisk UD) Vi var de eneste i butikken.

Dit tilfælde er jo ikke enestående. Ganske vidst er der nok ikke så meget at rutte med på især de helt små biler ift fortjeneste - men alligevel: Forestil dig den reklame du - ISÆR med din baggrund i den branche vi husere i - vil give den sælger, den forhandler - hvis han var gået med på det DU synes var en god deal. Lur mig om ikke det på sigt vil knalde et par ekstra Twingo af på den konto.

Lasse

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:50

Hej Lasse,

Er det du efterlyser i virkeligheden ikke mere personlig service? Det er jo den bedste måde at sælge på hvis du får kunden til at føle at man ikke bare er et nummer på listen, men man bliver hørt, forstået osv. Lige præcis personlig service er der jo ikke ligefrem meget af i Danmark. Jeg har da også oplevet det der med at gå ind i en butik hvor de ansatte nærmest udstråler lidt arrogance. Derimod har jeg ofte oplevet i Asien at når man går ind i en butik så følger der en ansat i hælene på en - ikke for at tjekke om man nu stjæler ;-) - men fordi lige netop den der personlige, lidt ydmyge service anses for at være passende når nu det er kunden som lægger pengene. Det kan godt blive for meget synes jeg, men dog at foretrække fremfor passive/ligegyldige sælgere. Hvis ikke der følger rådgivning og en smule fedteri med, så kan man jo ligeså godt købe varen på nettet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 20:11

Jeg kunne forstille mig servicen er en helt anden i fx USA. Jeg synes nemlig også det er til grin så dårlige de er nogle steder i DK.

Men det skyldes måske at det er dyrt at have tilstrækkelig personale med danske lønninger.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)