Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tracking af banner-, affiliate- og adsense-indtægter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Et spørgsmål der sikkert kan besvares hurtigt.

Eksempel

Hvis jeg opretter en blog, og siger til 5 af mine venner, at de hver især skal skrive en artikel om 5 forskellige emner, som så uploades på bloggen. Kan jeg så via google analytics se hvor mange penge hver artikel tjener?? 

På forhånd tak.

Kim Kristensen

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ved at linke din adsense og din analytics profil kan du se hvilke sider folk har været på da de har trykket på en reklame.

Det er vidst ikke lige helt så let med affiliate, men her kan du jo lave dine egne links og dermed lave dem unikke. Det bør jo heller ikke være de samme reklamer på tværs af 5 emner.

:: HDMI kabel ::

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Det er muligt at koble din Analytics og Adsense - såfremt, det er samme Google-konto, de køres på - sammen og tracke indtjeningen på hver enkelt artikel.

Ligeledes kan du på dine affiliatenetværk så den præcise URL, der har genereret et salg.

Sådan her ser Analytics + Adsense ud:

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan tilføje et sub-ID til dine affiliatelinks. Her kan du f.eks. skrive et unikt nummer for hver skribent og på den måde aflæse hvilken artikel salget kommer fra.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skriver en blog om Københavns farligste 7-mands fodboldhold på www.drengeishorts.dk. Vi tager med glæde imod en udfordring!

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man koble et værkstøj op på det data udbytte fra analytics, så man evt. kan trække nogle statistikker for at se hvor meget man som skribent tjener. Eksempel en tabel eller lign. i excel hvor dataen kommer overi.

Således at kun jeg bevæger mig på google kontoen.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår slet ikke hvorfor du vil bruge Analytics til dette problem. Ved at bruge Sub-ID kan du trække en rapport fra de netværk du benytter, udelukkende med ID´et fra den pågældende skribent. I den rapport er der ligeledes taget højde for eventuelle annulerede salg og kompensationer for manglende tracking. De fleste netværk tillader 2 stk. sub-ID, så du har stadig 1 til rådighed til andre data.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Nicolai, desuden kan man jo bare oprette forskellige custom channelse til sporing i Adsense.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)