Jeg startede i tidernes morgen med at købe et domæne + webhotel, og har siden gjort det en masse gange.
Men det løber selvfølgelig op, når man har mulighed for at spare på omkostningerne og have alle ens websites på ét webhotel. Jeg skal derfor have flyttet flere af mine websites over til en anden udbyder.
Men hvordan gør man det?
På forhånd tak,
Kasper
UdenParfume.dk - Danmarks parfumefrie webshop med 100% parfumefrie skønhedsprodukter
I grove træk så flytter du dine filer fra A til B.
Men det kommer meget an på hvordan det hele ligger og hvis du ikke ved hvad du gør, så betal dig fra det. Jeg har set mange eksempler på andre der mente at de kunne selv og pludselig stod de uden deres database.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
1) Tag backup af alle filer ved hjælp af FTP adgang fra det gamle webhotel
2) Tag backup af database ved hjælp af fx phpMyAdmin eller lign
3) Flyt domæner (dvs få DNS til at pege på din nye webhost, evt få din nye webhost til at hjælpe med dette)
4) Opret mapper på den nye webhost til hvert domæne, og få din webhost til at lave en ny Virtual Host)
Apache har en config fil hvor hver Virtual Host står beskrevet som en adresse og port (fx Google.com : 80) som så peger på en mappe som roden for dette domæne (fx ~/vhost/google.com/ )
5) Restore backups til de nye domænemapper ved hjælp af FTP
6) Restore databaser
Husk evt at rette paths og lign i databasen hvis strukturen ikke er magen til strukturen på den gamle webhost
Du er velkommen til at tage kontakt hvis du har brug for mere konkrete oplysninger