Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Referencer på website. Bedste måde at gøre det på

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Tønder
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  KHansen IT Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er freelancer indenfor web og it og er igang med at lave et website til mig selv, hvor jeg kan vise frem af de ting jeg har lavet,samt fortælle om mine kompetencer i detaljeret form. Dog har jeg min tvivl omkring hvad jeg gør med referencer.

Sagen er den at jeg har skriftlig accept fra alle mine "kunder", hvor jeg har fået lov til at bruge et screenshot af den udførte opgave, f.eks. et helt website, og så skrive en lille beskrivelse af sitet, samt det arbejde jeg har udført.

Men hvordan gør jeg det bedst med tilladelse til at lave de ting jeg har nævnt? Lige nu har jeg stort set alle accepter på mail, samt en enkelt bekræftelse i et PM-system på et forum. Skal jeg overhovedet have tilladelse fra "kunden" til at placere et screenshot og en lille beskrivelse af opgaven på mit eget site?

Det skal lige siges at mit eget site ikke er online nogen steder endnu.

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KHIT

Allerførst vil jeg sige, at det er en god idé du har fået dig. - Det er altid dejligt som kunde at man kan gå ind og læse om hvad man får pengene og eventuelt se referencer. 

- Med hensyn til referencerne synes jeg du både skal have et screenshot, beskrivelse og link til websitet. Som kunde er det rart at kan se alle detaljer, hvilket ikke er muligt i et sølle screenshot. Så jeg synes du skal sætte sig ned og kontakte alle referencerne og spørge om det er iorden at du viser et screenshot og linker til hans/hendes website.

- Du kunne eventuelt også spørge dem pænt, om de vil være flinke og beskrive deres opfattelse af, at handle med dig. - Og du smider det så ud på dit site og dine nye kunder føler sig dermed mere trykke. 

Mvh Simon Andersen

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi spørger altid kunden mundtligt om det er ok, vi lægger deres hjemmeside på som reference, men jeg må da indrømme, at der nok er nogen, hvor vi har glemt at spørge, men viser dem aligevel på vores hjemmeside.

Men jeg tror det er kutyme i vores branche, at man selvfølgelig viser de flotteste designs på ens hjemmeside.

MEN. Det er straks mere interessant HVORDAN du viser dine referencer! Vi var meget i tvivl da vi lavede vores nye site, men vi valgte at lave et nyt galleri, som virker lidt interaktivt, du kan se vores hjemmeside referencer her. Scroll ned i bunden...

VH Jesper

Fra Tønder
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  KHansen IT Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for svaret. Det med at jeg linker til deres site har jeg allerede opsat, således at når man trykker på billedet i den totale liste, så kommer man til deres side i en ny fane. trykker man på læs mere... eller på titlen, så bliver man sendt til en side der indeholder en fuld beskrivelse. Det med en vurdering skrevet af kunden, er da noget jeg vil overveje.

Tak for de gode råd :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)