Hej alle sammen, Først og fremmest beklager hvis dette indlæg er i en forkert kategori! Jeg vil håbe at det er rigtig mange der vil læse dette. For det er virkelig ikke nemt for mig at skulle fortælle.. Lad mig starte med at fortælle lidt om mig selv: Jeg er 19 år gammel og fylder 20 år i slutningen af August måned. Jeg er en høj fyr 1.92m høj, og bor i københavn, i Emdrup. Lige pt har jeg sommerferie, lige indtil omkring midten af August, hvor jeg starter på KVUC. Jeg mangler dette sidste halve år, fra august til december, så er jeg færdig med det der svare til en 10. klasse. Tidligere har jeg arbejdet i Føtex på nørrebro, i lidt over 2 år. Først som servicemedarbejder i kasselinjen og efter i kolonialafdelingen. Jeg kommer til tiden, og er vant til mange forskellige opgaver. Hvis jeg ikke ved hvordan en opgaves skal gøres, er jeg hurtig til at lære, og vil altid gøre mit arbejde bedst, hurtigst og mest effektivt muligt! Nu kommer vi til det, jeg er mindre glad for, for at sige det mildt.. For omkring 3 år siden, var jeg desværre indblandet i noget tyveri. Det er noget af en fejltagelse! Jeg ved virkelig ikke hvad der gik igennem mit hoved den dag. Jeg har fortrudt - og bliver ved med, at fortryde det, hver evigt eneste dag! Jeg er en kanon medarbejder og jeg kan faktisk rigtig godt lide, at arbejde og det kan man også se. Jeg er altid smilende og fokuseret på mit arbejde. Jeg er moden af min alder, så de fordomme der er omkring, at unge snakker i mobiltelefon i arbejdestiden og halter på effektiviteten, skal i ikke komme med hos mig!! :o) Men lige meget hvor meget jeg kan lide at arbejde - og rigtig, rigtig gerne vil have et, så forhindre den sk**e plet mig i at få et! Så har du et supermarked, eller kender en der har et supermarked eller anden virksomhed der kunne bruge en ungarbejder/servicemedarbejder eller ligende, så - for min skyld, hør om de kan bruge en som mig. Jeg kan godt love at jeg vil være en af de bedste medarbejder! Jeg er så sikker i min sag, at jeg vil arbejde den første måned gratis. Om i vil kører det ind under praktik eller hvordan er helt op til jer. Det skal helst være i København eller nær! Desuden, hvis dette er lovligt, vil jeg udlove 20% af mine første 3 lønsedler til den person der kan skaffe mig et arbejde. - Jeg er selv i en desperat søgen efter et arbejde, så tilbudet gælder selvfølgelig kun så længe jeg ikke har et arbejde. Jeg ved, at der ofte er folk på amino der leder efter arbejde, og jeg blot er "endnu en". men jeg håber inderligt på opmærksomhed og hjælp. Alt respekt, de bedste hilsner, og ønske om et eventuelt godt samarbejde, - Casper Marco Poulsen. |
Du lyder helt OK. Bliv ved med at søge. Det er langt fra alle jobs som kræver pletfri straffattest, så som posten, eller måske at passe kasse med penge. Overvej jobs med tidlig mødetid - opstilling på fisketorvet type hvor det kan være lettere. Sandheden er, at der er en ganske stor arbejdsløshed, og det rammer så dig hårdere. Jeg ved jo ikke hvad det tyveri gik ud på, men du var 16 år og kan vel derfor ha fået en betinget dom, og så bortfalder den på den private straffeattest efter 3 år - og i så fald er du jo ved at være fri af den, og virker dejligt sikker på, at du ikke lige vil ha en ny. Ellers er det 5 år
Der gælder idag særlige regler for unge under 18 - hvis ikke de har fået ubetinget dom så vidt jeg kan læse:
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/AE593924-C1AB-4BA2-84AB-79721F6C9CD0/0/Straffeattesterfolder.pdf
Du bør henvende dig til politiet og høre, hvornår din straffeattest igen bliver pletfri, så der i alle fald ikke sker en fejl, måske er det allerede slettet.
Jeg håber der er nogen der har et job til dig, også uden at skulle bede om noget til gengæld, men da det jo ikke er et jobsite - så må du nok selv mase på, skrive ansøgninger, selv møde op, ringe osv
vh