Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

job ønskes?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 11 person

Hej alle sammen,

Først og fremmest beklager hvis dette indlæg er i en forkert kategori!

Jeg vil håbe at det er rigtig mange der vil læse dette. For det er virkelig ikke nemt for mig at skulle fortælle..

Lad mig starte med at fortælle lidt om mig selv:

Jeg er 19 år gammel og fylder 20 år i slutningen af August måned. Jeg er en høj fyr 1.92m høj, og bor i københavn, i Emdrup.

Lige pt har jeg sommerferie, lige indtil omkring midten af August, hvor jeg starter på KVUC. Jeg mangler dette sidste halve år, fra august til december, så er jeg færdig med det der svare til en 10. klasse.

Tidligere har jeg arbejdet i Føtex på nørrebro, i lidt over 2 år. Først som servicemedarbejder i kasselinjen og efter i kolonialafdelingen. Jeg kommer til tiden, og er vant til mange forskellige opgaver. Hvis jeg ikke ved hvordan en opgaves skal gøres, er jeg hurtig til at lære, og vil altid gøre mit arbejde bedst, hurtigst og mest effektivt muligt!

Nu kommer vi til det, jeg er mindre glad for, for at sige det mildt.. For omkring 3 år siden, var jeg desværre indblandet i noget tyveri. Det er noget af en fejltagelse! Jeg ved virkelig ikke hvad der gik igennem mit hoved den dag. Jeg har fortrudt - og bliver ved med, at fortryde det, hver evigt eneste dag! Jeg er en kanon medarbejder og jeg kan faktisk rigtig godt lide, at arbejde og det kan man også se. Jeg er altid smilende og fokuseret på mit arbejde. Jeg er moden af min alder, så de fordomme der er omkring, at unge snakker i mobiltelefon i arbejdestiden og halter på effektiviteten, skal i ikke komme med hos mig!! :o)

Men lige meget hvor meget jeg kan lide at arbejde - og rigtig, rigtig gerne vil have et, så forhindre den sk**e plet mig i at få et!

Så har du et supermarked, eller kender en der har et supermarked eller anden virksomhed der kunne bruge en ungarbejder/servicemedarbejder eller ligende, så - for min skyld, hør om de kan bruge en som mig. Jeg kan godt love at jeg vil være en af de bedste medarbejder! Jeg er så sikker i min sag, at jeg vil arbejde den første måned gratis. Om i vil kører det ind under praktik eller hvordan er helt op til jer. Det skal helst være i København eller nær!

Desuden, hvis dette er lovligt, vil jeg udlove 20% af mine første 3 lønsedler til den person der kan skaffe mig et arbejde.

- Jeg er selv i en desperat søgen efter et arbejde, så tilbudet gælder selvfølgelig kun så længe jeg ikke har et arbejde.

Jeg ved, at der ofte er folk på amino der leder efter arbejde, og jeg blot er "endnu en". men jeg håber inderligt på opmærksomhed og hjælp.

Alt respekt,

de bedste hilsner,

og ønske om et eventuelt godt samarbejde,

- Casper Marco Poulsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du lyder helt OK. Bliv ved med at søge. Det er langt fra alle jobs som kræver pletfri straffattest, så som posten, eller måske at passe kasse med penge. Overvej jobs med tidlig mødetid - opstilling på fisketorvet type hvor det kan være lettere. Sandheden er, at der er en ganske stor arbejdsløshed, og det rammer så dig hårdere. Jeg ved jo ikke hvad det tyveri gik ud på, men du var 16 år og kan vel derfor ha fået en betinget dom, og så bortfalder den på den private straffeattest efter 3 år - og i så fald er du jo ved at være fri af den, og virker dejligt sikker på, at du ikke lige vil ha en ny. Ellers er det 5 år

Der gælder idag særlige regler for unge under 18 - hvis ikke de har fået ubetinget dom så vidt jeg kan læse:

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/AE593924-C1AB-4BA2-84AB-79721F6C9CD0/0/Straffeattesterfolder.pdf

Du bør henvende dig til politiet og høre, hvornår din straffeattest igen bliver pletfri, så der i alle fald ikke sker en fejl, måske er det allerede slettet.

Jeg håber der er nogen der har et job til dig, også uden at skulle bede om noget til gengæld, men da det jo ikke er et jobsite - så må du nok selv mase på, skrive ansøgninger, selv møde op, ringe osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 18:49

Du lyder helt OK. Bliv ved med at søge. Det er langt fra alle jobs som kræver pletfri straffattest, så som posten, eller måske at passe kasse med penge. Overvej jobs med tidlig mødetid - opstilling på fisketorvet type hvor det kan være lettere. Sandheden er, at der er en ganske stor arbejdsløshed, og det rammer så dig hårdere. Jeg ved jo ikke hvad det tyveri gik ud på, men du var 16 år og kan vel derfor ha fået en betinget dom, og så bortfalder den på den private straffeattest efter 3 år - og i så fald er du jo ved at være fri af den, og virker dejligt sikker på, at du ikke lige vil ha en ny. Ellers er det 5 år

Der gælder idag særlige regler for unge under 18 - hvis ikke de har fået ubetinget dom så vidt jeg kan læse:

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/AE593924-C1AB-4BA2-84AB-79721F6C9CD0/0/Straffeattesterfolder.pdf

Du bør henvende dig til politiet og høre, hvornår din straffeattest igen bliver pletfri, så der i alle fald ikke sker en fejl, måske er det allerede slettet.

Jeg håber der er nogen der har et job til dig, også uden at skulle bede om noget til gengæld, men da det jo ikke er et jobsite - så må du nok selv mase på, skrive ansøgninger, selv møde op, ringe osv

vh

Puha, dejligt med positivt feedback! Jeg har længe gået med denne dom og den er virkelig en stor, stor last for mig. Jeg har været utroligt bange for at åbne mig omkring dette, da jeg kender mange der har den holdning, at man selv er uden om det. Sandheden er bare, at man ikke altid tænker over konsekvenserne, og tænker fornuftigt. Så tusind tak for de positive ord, det betyder mere end De nok tror.

Ja, der er desværre en stor arbejdsløshed og det rammer mig især også, da de fleste vil vælge personen uden en plet, fremfor personen med. Så for mig gælder det om at skille mig ekstra ud og dette kan være noget svært, da jeg kun har 9 klasses uddannelse og 2-3 års erhvervserfaring. Puha.

- Jeg vil helt klart være ekstra opmærksom på de jobs som De fortæller om.

Jeg mener desværre at jeg fik afvide at det vil være på min straffeattest i 5 år, men jeg vil helt sikkert lige få min straffeattest af politiet, dit link kunne jo tyde på de kun 3år, og så er mareridtet heldigvis snart ovre!

Tusind tak for Deres henvendelse,

De bedste hilsner

Casper Marco Poulsen

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 19:34

Marco Poul:
Jeg har længe gået med denne dom og den er virkelig en stor, stor last for mig. Jeg har været utroligt bange for at åbne mig omkring dette,

Hej Casper, 

Det lyder til, at du har rigeligt 'betalt' for dit fejltrin og mærket at det har haft sin pris at få en betinget dom hængende over hovedet i flere år. 

Men det skinner også i gennem, at du  trods alt også har lært af det - og du godt ved at det bl.a. koster ekstra umage for at få et ønsket job.

Du viser samtidig initiativ, handlingslyst og gode intentioner, så jeg er sikker på at det nok skal lykkes dig. 

Har selv en dreng tæt på på din egen alder, der snart er færdig med gymnasiet, og for alvor skal overveje hvad han skal efterfølgende,

så jeg ved at det er en vigtig periode, hvor man meget gerne vil finde sin 'rette hylde'.

Så stor Opbakning for at du i det hele taget forsøger at finde jobs -  også ved at forsøge alternativt herinde.

Bedste ønsker og god vind til dig! 

vh

ann 

Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 20:03

Hej Ann

Også tusind tak til Dem for at den positive feedback!

De har helt ret i, at det er i disse unge år, at man skal finde sin rette vej. Jeg har selv set nogle virksomheder som jeg finder interessante, som har søgt elever. Altså en 'stilling' som jeg med det samme har villet ansøge, dog kræver det også en ren straffeattest. For mig er det mange straffe i en, da det også har påvirket min uddannelse. Jeg kunne sagtens gå på kontanthjælp og vente med uddannelse til efter denne periode, men jeg nægter simpelthen at skulle bruge andres skattepenge på min egen fejltagelse. Jeg ved at det for mange er den eneste udvej og respekt for det. Jeg mener absolut ikke at der er noget galt i at være på kontanthjælp eller anden form for social ydelse, men jeg nægter simpelthen at skulle stå stille i 3-5år, før min straffeattest atter er ren igen. jeg vil ud og have uddannelse og arbejde, jeg vil blive til noget! :o)

Igen tak, tak for feedback og tak for opbakningen.

De bedste hilsner

Casper Marco Poulsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi har alle lavet ting vi ikke er stolte af, tro mig!
Du skal ikke give op, men bare blive ved. Du skal sgu nok blive til noget!

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marco Poul:
Jeg har været utroligt bange for at åbne mig omkring dette, da jeg kender mange der har den holdning, at man selv er uden om det.

Det er man også Wink

Men vi træffer alle nogle forkerte valg en gang i mellem, og det kan vi ikke rigtigt ændre på. Man må bare leve med konsekvenserne af disse valg, og lære af det. Og det er der jo meget der tyder på at du gør.

Jeg er ikke tilhænger af straffeattest systemet som det er i dag, da jeg mener at evt. straffe er en sag mellem de rette myndigheder, og den enkelte person. Der behøver ikke at følge en ekstra straf med ud på den anden side af en dom. Selvfølgelig er der nogle ting der ikke ville fungere, og der er selvfølgelig domme der bør afskære den dømte fra bestemte typer jobs. Men jeg kunne godt tænke mig en modernisering af det system.

Jeg har desværre ikke noget job til dig, eller anbefalinger til hvor du kan søge. Så jeg vil bare ønske dig held og lykke med at få jobbet du ønsker. Du virker som en fornuftig person der gerne vil lave noget, så det går nok ikke helt galt for dig.

Og så en lille slutkommentar: De, Dem og Deres bruger man ikke så meget mere, og slet ikke herinde. Vi kan sagtens være dus :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 20:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender en ven i KBH som har et firma. Jeg vil gerne sende dit indlæg videre til ham - det fortjener du!

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Hej CMP.

De andre indlæg har sagt du lyder til være klar over dine fejltagelser, samt ser ud til du er en ok gut så dette vil jeg ikke dvæle i.

Du har som som mange andre lavet en dummer ting og jeg skal ikke være dommer, men blot komme med et lille råd som jeg håber kan hjælpe dig.

Søg job på restaurant, flyttemand, torvet eller lign. Tilbyd du vil arbejde den første uge for madpakken og på den måde få foden indenfor, dette er en måde specielt restauranter ser om den nye kan klare mosten.

Du skal ikke betale 20 % til nogen for en "hjælp" til skaffe arbejde, det ville ikke være en hjælp så.

Kridt skoene, sid ikke foran PCén men ud hvor det sker og husk ; det er det første sekund din kommende boss ser dig, der lægger grund for 95 % af hans opfattelse af dig, så rank ryggen - du kan jo godt, du har taget os med storm her, så hvorfor ikke din kommende boss.

Pøj pøj og held og lykke knægt.

Mvh

HH

PS - Husk skriv når du har fået dit job..................  

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 22:22

Martin T:

Ja, det er bare om at blive ved med at klø på! Det kan godt nok være hårdt, men det er bare om at fokusere på målet. Og om et par år kan jeg tænke tilbage på det som nået af en lærestreg :)

I gang:

Ja, selvfølgelig er man selv uden om det. Det jeg mener er at man ikke altid tænker klart. En enkelt dum gerning har sat det meste af mit liv i stå i flere år. Det er ikke altid at man lige tænker om konsekvenserne i sådan en alder. Desværre..

Men tak for dit positive indlæg!

Bulldesign:

Tusind tak skal du have! Jeg ville gerne give min mobilnummer, men min mobil virker desværre ikke helt optimalt lige pt. Han er dog mere end velkommen til at skrive mig en mail på xcauv @ hotmail.com , eller her på Amino :o)

Henrik:

Ja det gælder om at komme ud og snakke med en masse virksomheder. Det har jeg gjort længe, men det er bare om at blive ved. Jeg vil se om jeg kan finde nogen inden for de kategorier du nævner.

Tusind tak til alle for Jeres venlige og positive feedback!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)