Det er ikke så tit jeg når igennem hele udsendelsen når "Smagsdommerne" giver deres besyv med om - ofte - ligegyldige bøger, film, teater - men igår måtte jeg alligevel lytte med da de havde "The Secret" på programmet... som selvfølgelig blev jordet fuldstændig; det er jo amerikansk - uha da da! - der var bestemt ikke sparet på fy-ordene i deres beskrivelse af såvel bogen som DVD´en.
Tja, det til trods for at The Secret er solgt i 4 millioner eksemplarer og for mange er en måde at "turbocharge" deres tankesæt omkring det at tænke positivt; nuvel er "The Secret" jo samtidig et udstyrstykke i genial markedsføring, men ikke desto mindre er det et redskab der i den grad understreger hvor meget kraft der ligger i det at tænke positivt.
Den ene af de stærkt "forargede" smagsdommere måtte da også gå til bekendelse: Hun havde faktisk to gange brugt teknikker fra The Secret - med resultat.
En anden af smagsdommerne - husker ikke hvem hun var (en ret ligegyldig kvinde) var endda så ligefrem og kalde folk for dumme hvis de læste "The Secret".
Eén pointe er jeg dog enig i - hele settet i The Secret handler om at tænke positivt i forhold til "loven om tiltrækning" - det budskab har man forstået på de første sider i bogen - men det ændrer jo ikke det faktum at det gør mange mere bevidste om noget de allerede ved, men ofte glemmer.
03 til smagsdommerne - de ville hellere have diskutere smalle film og bøger som de nok ikke helt selv forstår, men som er mere "smarte" at tale om ;-)
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Så blev jeg lidt klogere - men kan jo samtidig så let provokerende konstatere at brugen af begrebet "rindalisme" alligevel ikke helt er i tråd med det jeg pointere i mit indlæg - men må så samtidig sige at jeg egentlig godt kan tilskrive "rindalist" på mit visitkort, da rindalisme fejlagtigt bruges for at beskrive modstand mod kunst - fakta er blot at det i en hvis forstand ikke er helt korrekt, da rindalisme er opkaldt efter Peter Rindal, som faktisk IKKE var modstander af kunst, men statsstøtte TIL kunst.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Hvis man ikke vidste hvad the secret var, kunne man godt tro at man fik en god action film ud af det ( http://www.alun.dk/shop/DVD-The-Secret.asp) traileren får det ihvertfald til at se spændende ud.