Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"The Secret" fik høvl af Smagsdommerne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke så tit jeg når igennem hele udsendelsen når "Smagsdommerne" giver deres besyv med om - ofte - ligegyldige bøger, film, teater - men igår måtte jeg alligevel lytte med da de havde "The Secret" på programmet... som selvfølgelig blev jordet fuldstændig; det er jo amerikansk - uha da da! - der var bestemt ikke sparet på fy-ordene i deres beskrivelse af såvel bogen som DVD´en.

Tja, det til trods for at The Secret er solgt i 4 millioner eksemplarer og for mange er en måde at "turbocharge" deres tankesæt omkring det at tænke positivt; nuvel er "The Secret" jo samtidig et udstyrstykke i genial markedsføring, men ikke desto mindre er det et redskab der i den grad understreger hvor meget kraft der ligger i det at tænke positivt.

Den ene af de stærkt "forargede" smagsdommere måtte da også gå til bekendelse: Hun havde faktisk to gange brugt teknikker fra The Secret - med resultat.

En anden af smagsdommerne - husker ikke hvem hun var (en ret ligegyldig kvinde) var endda så ligefrem og kalde folk for dumme hvis de læste "The Secret".

Eén pointe er jeg dog enig i - hele settet i The Secret handler om at tænke positivt i forhold til "loven om tiltrækning" - det budskab har man forstået på de første sider i bogen - men det ændrer jo ikke det faktum at det gør mange mere bevidste om noget de allerede ved, men ofte glemmer.

03 til smagsdommerne - de ville hellere have diskutere smalle film og bøger som de nok ikke helt selv forstår, men som er mere "smarte" at tale om ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:35

Hvis man gerne vil tænke positivt, karakteriserer man ikke sine medmennesker som ”(en ret ligegyldig kvinde)”.

Dit argument = 4 millioner fluer kan ikke tage fejl: Eat shit.

Jeg synes dit indlæg er lige lovligt meget Rindalisme. Og det er heller ikke i tråd med tænk-positivt.

03 til dig for din forståelse af The Secret.

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Nyt spil for voksne: www.iSceneSat6.dk – specialbutik med alt til erotiske rollespil.

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 03:08
Findes der en anmeldelse af bogen et sted ?

Lyder da meget spændende

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:36
Dato: 03-06-2007 01:35:04 Forfatter: Goaften

Jeg synes dit indlæg er lige lovligt meget Rindalisme. Og det er heller ikke i tråd med tænk-positivt.

Må melde pas.... kender ikke udtrykket eller begrebet "rindalisme"

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:40
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:53
Så blev jeg lidt klogere - men kan jo samtidig så let provokerende konstatere at brugen af begrebet "rindalisme" alligevel ikke helt er i tråd med det jeg pointere i mit indlæg - men må så samtidig sige at jeg egentlig godt kan tilskrive "rindalist" på mit visitkort, da rindalisme fejlagtigt bruges for at beskrive modstand mod kunst - fakta er blot at det i en hvis forstand ikke er helt korrekt, da rindalisme er opkaldt efter Peter Rindal, som faktisk IKKE var modstander af kunst, men statsstøtte TIL kunst.

MVH

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:56

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 15:49
Er DVD en også på dansk ?
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 16:15
Nej desværre ikke endnu. Selvom vi har tilbudt at oversætte den for dem. Det er dog meget let forståeligt engelsk.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:52
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)