I første omgang var det primært erfaringer fra andre der har benyttet de forskellige muligheder jeg søgte.
|
Hej Jepser
Jeg har selv arbejdet med begge løsninger og mine erfaringer.
1. Direct mail får du en respons på 2-5% jeg vil sige at 5% er højt sat og godt gået hvis det lykkedes. Men det afhænger selvfølgelig også af budskabet, prisen, det fantastiske tilbud osv..... En rigtig dygtig tekstforfatter og det rigtige tilbud kan måske godt hive den op på 10% eller højere.
2. Telemarketing vil koste dig mellem 30-50 kr. pr lukket emne + moms. En telemarketingsvirksomhed skal omsætte for mellem 350-500 kr pr time pr medarbejder for at det er en fornuftig forretning. (difference i mit "regnestykke" skyldes at det jo afhænger af hvor sulten den enkelte virksomhed er, hvor høj lønningerne til de enkelte medarbejdere er osv....)
Med forbehold da jeg ikke kender tilbuddet som du har til foreningen, så vil jeg mene at du kan forvente 15-25% succes på telemarketing afhængig af oplæring, den medarbejder der skal ringe osv. Der er jo også forskel på om du vil sende foreningen en mail og forhåbentlig tilmelde dem en nyhedsmail eller om de skal købe for kr. 10.000 mars bar med udløbsdato om en mdr. (blot for at sætte det op i modsætninger)
Håber du kan bruge det til noget
Mvh Kim