Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telemarketing eller Direct mail

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I første omgang var det primært erfaringer fra andre der har benyttet de forskellige muligheder jeg søgte.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jepser

Jeg har selv arbejdet med begge løsninger og mine erfaringer.

1. Direct mail får du en respons på 2-5% jeg vil sige at 5% er højt sat og godt gået hvis det lykkedes. Men det afhænger selvfølgelig også af budskabet, prisen, det fantastiske tilbud osv..... En rigtig dygtig tekstforfatter og det rigtige tilbud kan måske godt hive den op på 10% eller højere.

2. Telemarketing vil koste dig mellem 30-50 kr. pr lukket emne + moms. En telemarketingsvirksomhed skal omsætte for mellem 350-500 kr pr time pr medarbejder for at det er en fornuftig forretning. (difference i mit "regnestykke" skyldes at det jo afhænger af hvor sulten den enkelte virksomhed er, hvor høj lønningerne til de enkelte medarbejdere er osv....)

Med forbehold da jeg ikke kender tilbuddet som du har til foreningen, så vil jeg mene at du kan forvente 15-25% succes på telemarketing afhængig af oplæring, den medarbejder der skal ringe osv. Der er jo også forskel på om du vil sende foreningen en mail og forhåbentlig tilmelde dem en nyhedsmail eller om de skal købe for kr. 10.000 mars bar med udløbsdato om en mdr. (blot for at sætte det op i modsætninger)

Håber du kan bruge det til noget

Mvh Kim

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:40

Super Kim

Ved du hvad man giver pr. brev ved direct mail ( gennem P.D.) ?

Jeg tænker ikke her på udgifterne til forfatning af salgsmateriale - blot forsendelse.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Skrevet kl. 10:57

Nej desværre.

Jeg plejer at bruge www.portopartner.dk da det typisk er 10-15% billligere med så mange forsendelser.

Rettelse jeg undersøgte det engang og da var Post DK dyrere :-) Da jeg efterfølgende erfarede at jeg kendte ejeren af portopartner har jeg brugt dem siden. Prøv at undersøg markedet og hvis du ringer til portopartner, så hils endelig Martin fra mig :-)

Mvh Kim

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 14:04

Helt enig med Kim i de normale svarfrekvenser for direct mails. Men de kan variere meget, alt efter dine priser og modtagernes relevans. Hvis tilbuddet er ekstraordinært godt, og produktet er superinteressant for netop den udvalgte modtagergruppe, kan responsen sagtens ryge i vejret.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:17

Hvis du afsender 500 ens breve af gangen (Ens i størrelse og vægt kategori) så kan de komme afsted med PD for 5,50,- stk udelukkende for porto.

Du skal selv pakke dem, og adressere. 

Jeg har brugt Direct mails rigtig meget, jeg sender lige en PM med vores resultat.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:39

Hej Jesper

Har du overvejet at få dig din egen marketing-arbejder i stedet for?

Jeg har lagt mærke til at du er meget aktiv på markedsføringsfronten, og jeg mener det kan svare sig for dig.

Det giver også mange fordele, fordi du har din telefonsælger tæt på, og er der særligt krævende spgm, kan du tage over,
eller hjælpe ind i et kort øjeblik....

personen kan sidde og pakke directmails i andre perioder, eller hvad ved jeg....

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:44

Mange godt tips - takker.

Havde været dejligt med egen marketingsmand - det kommer nok også når mit næste projekt bliver færdigt. :)

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 63
Fra  Recnopharma Skrevet kl. 21:35
Kim Westphal Andersen:

Hej Jepser

Jeg har selv arbejdet med begge løsninger og mine erfaringer.

1. Direct mail får du en respons på 2-5% jeg vil sige at 5% er højt sat og godt gået hvis det lykkedes. Men det afhænger selvfølgelig også af budskabet, prisen, det fantastiske tilbud osv..... En rigtig dygtig tekstforfatter og det rigtige tilbud kan måske godt hive den op på 10% eller højere.

2. Telemarketing vil koste dig mellem 30-50 kr. pr lukket emne + moms. En telemarketingsvirksomhed skal omsætte for mellem 350-500 kr pr time pr medarbejder for at det er en fornuftig forretning. (difference i mit "regnestykke" skyldes at det jo afhænger af hvor sulten den enkelte virksomhed er, hvor høj lønningerne til de enkelte medarbejdere er osv....)

Med forbehold da jeg ikke kender tilbuddet som du har til foreningen, så vil jeg mene at du kan forvente 15-25% succes på telemarketing afhængig af oplæring, den medarbejder der skal ringe osv. Der er jo også forskel på om du vil sende foreningen en mail og forhåbentlig tilmelde dem en nyhedsmail eller om de skal købe for kr. 10.000 mars bar med udløbsdato om en mdr. (blot for at sætte det op i modsætninger)

Håber du kan bruge det til noget

Mvh Kim

Jeg ved ikke hvor du har de tal fra mht TM, men synes de er noget skudt ved siden af. Jeg arbejder med TM til daglig, og vil da våge den påstand at der findes andre modeller end at betale 30-50 kr pr emne. Men alt andet lige er det jo selvfølgelig super vigtigt at det offer der skal sælges, er skarpt og målrettet, hvad enten det er Direct Mail, eller TM.

/Martin
Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Skrevet kl. 23:11

Hej Martin

Jamen tallene kommer selvfølgelig fra min erfaring og der findes masser af andre måder at skrue tingene sammen på.

Man kan eksempelvis ansætte en telefonsælger selv til opgaven og aflønne med kr. 110,- i timen. Finde et firma som er sulten og arbejder på ren provision eller søger mod udlandet og finder et dk salgsfirma f.eks. i spanien eller lignende hvor omkostningerne er lavere.

Men mit regnestykke på TM er sat ud fra at en sælger i gennemsnit lukker 8-10 emner i timen over en given periode. Det kan endda måske blive for højt sat, da der skal ringes til foreninger og dermed sandsynligvis skal der træffes en kasser eller lignende om aftenen.

Umiddelbart mener jeg ikke at 350-500 i timen er urealistisk sat for en TM sælger/sælgere som De skal kunne omsætte for. Men man kan altid finde nogen der gør det billigere og dyrere.

Regnestykket bliver selvfølgelig heller ikke nemmere af at vi ikke kender produktet/tilbuddet. emne situationen, tidsrammen m.m.

Mine tal står selvfølgelig for egen regning :-) Men som Jesper bad om, så var det jo erfaringer og dem har du jo helt sikkert nogen af. Derfor er ballet åbent for dine bud .-)

Mvh Kim

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)