Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel indsætte adgangskoder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har set en del excel ark der kan downloades mod betaling og som er adgangsbeskyttet og kun kan anvendes på samme Laptop (sikring mod gratis videre deling). Det er ret interessant for nogle af mine ark som jeg ved der er pæn interesse for og som jeg har tænkt mig at smide ud på et .com domain til download mod en billig pris kombineret med god vejledning.

Jeg ved hvordan en projektmappe beskyttes, men er der nogen der ved A) hvordan man laver den tidsbegrænset eller B) Hvordan man sikrer at arket kun virker på den Laptop hvor det downloades?

Det er måske lidt nørdet med det her spørgsmål, så hvis dette ikke er det rette forum er der måske nogle der ved hvor man kan få svar :-)

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det bliver nok svært at sikre et excelark på den måde da kopiering af filer normalt nulstiller rettigheder på filniveau. Men du kan lave en "online" key løsning (der er flere udbydere af dette) som låser arket hvis ikke nøglen passer med nogle bestemte krav (serienummer m.v.)

eller denne form for løsning - ved ikke om det er overkill: http://www.matrixlock.de/english/e_excel.htm?gclid=CI3rwY_OhbACFQIYzQod1CgZiw

Venligst

Alexander Ekberg

Escape Hosting

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)