Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortryder mit valg af Cloud server

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom.

Har du overvejet en virtuel løsning i stedet med loadbalancing eller er jeres applicationer/data komplekse at det kræver specialløsninger?

Hvis du vil er du velkommen til at kontakte mig da vores speciale netop er kunder der har brændt fingrene alle steder.

Vi porterer gratis og også demo før et ok så man kan teste kvalitet et stykke tid.

Venligst

Alexander Ekberg

Escape Hosting

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:57

Mikkel Mikjær Christensen:
Nu er netgroup's "cloud" jo ikke andet end en flok VMWare ESX servere

Altså - du ved jo ikke engang hvilken platform Netgroup's cloud er baseret på. Hvorfor udtaler du dig så? Derudover er det korrekt, at når man kører uden geo-redundans, jamen så er det en af de risici som eksisterer. Jeg regner med, at der kommer en fyldestgørende rapport over præcis, hvad som er sket, i løbet af kort tid (nej, jeg ved det ikke engang selv endnu).

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

...

Anders fra Meebox følte sig åbenbart truffet ... han honorerede ihvertfald mit indlæg med én rigtig flot stjerne.

Men da mit indlæg åbenbart godt kan være svært at forstå, så vil jeg understrege at det er _mit forslag_ til hvad man bør gøre hvis man ønsker at have mulighed for selv at gøre noget, når ens udbyder vælter.

Derudover tilbyder jeg at forære trådstarter (og alle andre) opskriften på at køre redundante LAMP løsninger.

Jeg er ked af hvis det støder dig Anders, men jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvorfor. Jeg håber andre ser mere positivt på tingene :-) Jeg har forresten fødselsdag om 2 timer :-D 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:04

Anders - Meebox:

Nu er netgroup's "cloud" jo ikke andet end en flok VMWare ESX servere

Altså - du ved jo ikke engang hvilken platform Netgroup's cloud er baseret på. Hvorfor udtaler du dig så? Derudover er det korrekt, at når man kører uden geo-redundans, jamen så er det en af de risici som eksisterer. Jeg regner med, at der kommer en fyldestgørende rapport over præcis, hvad som er sket, i løbet af kort tid (nej, jeg ved det ikke engang selv endnu).

Hej Anders

Rigtig rart at du blander dig i Debatten istedet for bare at kaste med stjerner :-)

Anders - Meebox:
Altså - du ved jo ikke engang hvilken platform Netgroup's cloud er baseret

Det gør jeg jo ... jeg administrere selv en håndfuld vps'er som er hosted på Netgroups virtualiserings setup.

Anders - Meebox:
Jeg regner med, at der kommer en fyldestgørende rapport over præcis, hvad som er sket

Selvfølgelig gør der det, det gør seriøse udbydere altid i tilfælde af nedbrud.

Anders - Meebox:
jeg ved det ikke engang selv endnu

Det er så dér hvor jeg personligt foretrækker at have lidt mere overblik over tingenes gang ... bare så jeg ved hvad jeg skal sige til mine kunder :-)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:06
Det er forståeligt nok at det er møghamrende frustrerende, det er den slags - og selv om det ikke må ske, så sker det desværre en gang i mellem. Det kan ske for selv de bedste, og kigger vi tilbage i historiebogen så har flere af de andre store cloududbydere også oplevet længerevarende nedbrud. Fællesfaktoren for de fleste længerevarende cloud nedbrud, er stort set altid storage.

Problemet med cloud løsninger kontra dedikerede løsninger, er at man med delt storage i et stort SAN ender med at have ufatteligt mange data samlet et sted. Det er jo også fint nok så længde SAN'et fungerer og redundansen virker, men når der så endelig går noget galt med et SAN med så store datamængder - så går det som regel også virkelig alvorligt galt. Med de store datamængder man ofte arbejder med bliver det meget tidskrævende at foretage fejlfinding, udbedre eventuelle problemer og få systemerne op at køre igen, hvorfor det kan trække voldsomt i langdrag. Er der tale om en enkelt server med lokal storage i stedet, er man jo for det første uafhængige af andre kunder og samtidig vil processerne jo gå langt hurtigere (i og med kun ens egen servers data skal bearbejdes, og ikke flere hundrede eller tusinde andre serveres). Det sagt, så er der jo også nogle fordele ved cloud løsninger i forhold til dedikerede løsninger, men "cloud" er ikke så lyserødt og perfekt som mange har opfattelsen af.

Vi oplever tit kunder der er helt oppe at køre over cloud løsninger, fordi at de har fået en opfattelse at den slags løsninger per definition er fuldt redundante, automatisk fejler over og aldrig kan gå ned. Faktum er bare anderledes, alt kan fejle og desto mere redundans du indbygger i et setup - desto flere steder er der også ting der kan gå galt da systemerne så er langt mere komplekse. I samme boldgade ligger myten om at cloud løsninger bare kan skalere uendeligt, og at man kan klare en hvilken som helst belastning ved blot at skrue op for ressourcerne - sådan hænger virkeligheden jo bare slet ikke sammen.

De udtalelser Netgroup er kommet med omkring at platformen ikke er egnet til driftskritiske ting, understreger jo alt andet end lige også nogle af de ulemper der er ved at vælge at købe den slags kritiske ydelser gennem et forhandlermellemled fremfor direkte hos den udbyder der selv har fingrene nede i teknikken og ved hvad setup'et er gearet til. For der er i hvert fald flere af forhandlerne der har solgt produktet som værende redundant og anvendeligt til seriøse behov, og det stemmer jo ikke umiddelbart overens med hvad der i artiklen hos Version2 gives udtryk for fra Netgroups side.
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders - Meebox:
Hvorfor udtaler du dig så?

Nå i er i live. Har et par spørgsmål

1: I giver en SLA til jeres kunder men har ikke en selv? Netgroup har tilsyneladende ikke en SLA?

2: I reklamerer med TV2 og TV2 ZUlu er jeres kunder, lyder jo næsten som om at de har flyttet hele deres serverdrift til meebox, hvilket vi jo alle godt ved er ukorrekt, er det sådan et "marketing" fif i selv har fundet på ala den gang i skrev i havde PCI certificering, hvilket jo ikke var helt korrekt

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sune Christesen:
De udtalelser Netgroup er kommet med omkring at platformen ikke er egnet til driftskritiske ting

så er det jo så man spørger sig selv, hvad er det lige man kan med en cloud som man ikke kan med et avanceret webhotel....hvor man ikke skal bekymre sig om nedbrud, server opdateringer, diverse san/disknedbrud osv osv...

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:18

Enig søren,

Generelt er Cloud ikke ude af børnesygdomme endnu og de få store udbydere der er er max presset . Alt forretningskritisk og specielt applikationer der har behov for høj oppetid der bør man overveje dedikeret hosting i stedet.

Ydermere så kommer der for eksempel disse ting frem : http://www.channelworld.dk/art/216908/forskere-finder-huller-i-skyen

mit råd - vent med cloud 1-2 år endnu.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 22:20
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Skal vi til det igen? :-) Jeg nåede knap at trykke send, så halv gas... Det er svært at fortælle mere, end man bliver fortalt - så det må man forholde sig til.

Søren - har der nogensinde været udtryk for, at vi ikke er i live? Vi har været online de sidste 48 timer non-stop og besvaret alle henvendelser fra berørte kunder. Omkring dine spørgsmål - 1) Selvfølgelig har vi det. 2) Det er vist en historie du selv finder på - den må stå for din egen regning. 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:10

Guys guys guys

Nu var det jo ikke meningen at lave den her tråd om til en bitch fight af format..

Jeg er overbevist om at Meebox IKKE var klar over, eller er blevet ført bag lyset af NetGroup som alle de andre der klager sig på denne tråd ( Netgroup efter kæmpe-nedbrud: Kunderne vidste godt, der ikke var fuld redundans ) på Version2 også er.

Det eneste jeg umiddelbart har at udsætte på Meebox's håndtering af sagen er at der blev meldt meget lidt ud til kunderne, især os der havde nogle servere til at køre da det skete. 

Men hvad kan de næsten melde ud når de ikke selv er klar over hvad der sker, og NetGroup måske ikke engang selv melder det ud. Der har været noget Chain of command fejl, og jeg blev først selv beroliget (eller fik ihvertfald klarhed) da jeg fik fat i Anders @Meebox telefonisk. Måske min beroligelse hænger sammen med at jeg selv har været linux administrator engang i en hosting virksomhed - og det gør jo som sådan at tingene også er ude af hænderne af reseller virksomheder som Meebox.

Positive ting af hændelsen er dog at jeg og forhåbentlig vi, har lært at have backup redundans på flere seperate server locations rundt i verden i stedet for på den samme cloud platform. 

Jeg kan faktisk godt lide cloud, men nu hvor det er mere åbenlyst for mig hvad svaghederne er, så vil det ikke genere mig at have to til tre forskellige server locations - da det er lettere, mere simpelt at bruge og ja - jeg foretrækker det frem for fysiske servere.

Cloud er stadig i sin barndom, så åbenbart skal man stadig behandle det som en ting der kan have barndoms problemer.

Alt min tillid er dog forsvundet til NetGroup - no offence, men de har godtnok håndteret det her ringe...

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)