Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oneweb fra One.com - kan det bruges

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sagen er den, at min hjemmeside skal fornyes. Den er idag lavet i Typo3, men jeg er ikke voldsomt skrap til at ændre og vedligeholde. Derfor overvejer jeg at kaste mig over WebOne fra One.com - men dur det til noget? Er der nogen, der kender det og i så fald: er det nemt at bruge, hvordan med SEO, osv.?

På forhånd tak for alle nyttige svar...

Michael

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 08:55

Jeg ville holde mig fra det.

Men da jeg er under uddannelse som web-integrator, så kan jeg lave en ny til dig billigt...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Tak for dit friske svar. Har du nogle argumenter bortset fra at du vil sælge mig noget andet?

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03

Hej Michael,

Jeg har ikke personlig erfaring med præcis WebOne, men ofte er man meget begrænset i denne type "hjemmesideprogrammer" (som de kalder det). Der er ofte nogle skabeloner, af svingende kvalitet, man kan vælge imellem og hvad an går udvidelsesmuligheder og personligt præg, så er mulighederne begrænset.

WebOne o.l. er i min optik for folk der absolut intet ved om hjemmesider, men som skal hjælpes i gang med det mest basale. Er man bare en smule udover det, og ønsker noget mere unikt til at præsentere ens budskab, så er det udelukket.

En anden bonus ved at have en præsentabel hjemmeside, som ikke er lavet i disse gratis programmer er, at du slipper for at have sælgere fra f.eks. danaweb (og ligende virksomheder) hængende i røret 1-2 gange om ugen (true story). (Og deres systemer er i teorien ikke meget anderledes end det WebOne tilbyder).

Fordelene ved at bruge et CMS af Open Source typen, uanset om de hedder TYPO3 eller noget helt andet er, at de er under konstant udvikling og der findes et hav af muligheder med forskellige plugins/extensions og du kan anvende præcis den template du ønsker og der med sætte dit personlige præg på den egen hjemmeside.

Der er intet galt i at bruge et system som TYPO3. Dog har TYPO3 en ret stejl indlæringskurve, og hvis du har fuld adgang til systemet kan det hurtigt virke uoverskueligt (til langt de flestes brug er en redaktør adgang rigeligt fint). Nogle vil måske mene at TYPO3 er til større hjemmeside opgaver, men det er absolut intet krav. Der hersker i dette forum en hvis forkærlighed for WordPress, som er lettere at gå til og som på samme vis kan opfylde - mere - end dit behov (som i øvrigt mange andre systemer også ville kunne). Indlæringskurven i WordPress er, modsat TYPO3, ret jævn.

Håber det kunne bruges.

/Henrik

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 09:39

Jeg brugte one.com for et par år siden og har kun gode erfaringer. Hvis det er en ukompliceret hjemmeside kører det virkelig godt og stabilt, og man får hurtigt svar på spørgsmål - via mail. Og så tror jeg, det er markedets billigste hosting? Jeg skiftede til Gigahost fordi jeg fik det anbefalet og de har mange muligheder (mail, flere domæner uden merpris osv.) 

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 09:50

Jeg har været kunde hos one.com i snart 10 år. Jeg har altid været rigtig godt tilfreds og altid anbefalet til dem jeg kender. Deres hjemmeside funktion hedder ikke webone men oneweb.

Jeg har ikke brugt den funktion, men skal man have andet end en "lille hurtig" til lidt privat brug så foreslår jeg også, at man kigger sig om efter noget andet. Wordpress er en mulighed.

Wordpress kører i øvrigt fint på one.com.

Så har du din frihed og alle muligheder.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)