Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på e-mail fra Nets kundeservice

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude Skype-Smile

Jeg vågnede op til denne mail her til morgen, som umiddelbart er afsendt af Nets Kundeservice:

Det ser umiddelbart uskyldigt ud - men det første jeg blev forurolig over var, at jeg ikke er kunde hos Nets. Så jeg tjekkede afsendere:

Og derefter tjekkede jeg mailen, som godt kunne virke troværdig ved første øjekast. Dog pejer linket afsted mod en .php side på domænet jeanettamaxwell.com.

Så vær lige vaks ved havelågen, hvis denne email har fundet sted eller ligger i din indbakke Skype-Wink

Bedste hilsner,

Sander

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 08:56

En god hovedregel som man altid bør følge og som vi også bør lære vores børn er:

Alle email-henvendelser som har noget med penge, kontokort, bankkonti, skat skal man holde sig fra.
Har man mistanke til at det måske kan være rigtigt, er det en fordel at kontakte afsenderen pr. telefon. (i dette tilfælde NETS)

Det er ikke så svært, med denne hovedregel.

PS. Jeg synes ikke overstående virker troværdig. Teksten er formuleret rigtig dårlig!

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 09:12

Hej Sander

Der er garanteret mange der falder i fælden, da ikke alle forholder sig lige skeptiske overfor disse mails.

Flink gestus, at du deler det med os andre, må jeg sige.

- Kathrine

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 09:43

Dommeren:

En god hovedregel som man altid bør følge og som vi også bør lære vores børn er:

Alle email-henvendelser som har noget med penge, kontokort, bankkonti, skat skal man holde sig fra.
Har man mistanke til at det måske kan være rigtigt, er det en fordel at kontakte afsenderen pr. telefon. (i dette tilfælde NETS)

Det er ikke så svært, med denne hovedregel.

PS. Jeg synes ikke overstående virker troværdig. Teksten er formuleret rigtig dårlig!

Nej, teksten er ikke så troværdig, det vil jeg give dig ret i. Men nogle mennesker kunne eventuelt finde overskriften samt billederne troværdige, og derfor bare skride til aktion, uden rigtigt at gennemlæse teksten, og bide mærke i det underlige.

Bedste hilsner,

Sander

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 09:57

Fint at poste det herinde, Sander. Selvom flere af os efterhånden er "trænet" i at gennemskue disse mails, er der alligevel nogle, der falder i - desværre. Så der kan ikke informeres for meget om sådanne mails, efter min mening.

Utrolig dårligt formuleret information i mailen. I tråd med Dommeren, mener jeg også, at en god huskeregel er - at undlade at besvare uopfordrede mails omkring pengesager, bankkonti o.lign.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)