Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstartsudgifter... fradrag?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu betalt for webshop og kortaftaler. Samlet er det lige omkring 14.000,-
Er det kun momsen der er at hente tilbage her, eller kan jeg notere den udgift et sted?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05

alle udgifter du har til din virksomhed af den type her (skriver sådan fordi ex udgifter til repræsentation og visse andre ting ikke har fuldt skatte fradrag)  - kan du trække fra - momsen som købsmoms og resten som udgift - der bliver modregnet dine indtægter inden du har resultatet som du så betaler skat af

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 12
Skrevet kl. 06:25

Men hvor placere jeg dem rent oplysningsmæssigt, eller er det regnskab jeg selv styrer men blot skal kunne dokumentere ved forlangende?

Fra Solrød
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 07:16

Du skal have det ind i en form for regnskab, så du kan styre både moms, udgifter, indtægter, overskud etc.

Tilmeldt 28. Feb 12
Skrevet kl. 07:36

Det er jeg selvfølgelig med på, men spørgsmålet er om jeg skal indskrive mine udgifter nogen steder på min angivelse, eller om jeg bare selv holder styr på udgifter før jeg anmelder evt overskud.

Tak for svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34

MortenKa:
Det er jeg selvfølgelig med på, men spørgsmålet er om jeg skal indskrive mine udgifter nogen steder på min angivelse, eller om jeg bare selv holder styr på udgifter før jeg anmelder evt overskud.

Du vil ha stor glæde af at tage et par kurser i regnskab - startmøder hos skat.dk eller andet. Jeg siger ikke, at du ikke kan ha en god forretning, men det med regnskab er helt sort for dig.

Du skal følge regnskabsloven - alt skal regnskabsføres - og du skal skatte af dit overskud + udfylde din udvidede selvangivelse med en del af regnskabet hovedtal.

Du skal IKKE angive dine indtæger eller udgifter som sådan - men dit overskud, renter, afskrivninger MEN du skal altid kunne komme frem med dit regnskab, hvis skat beder om det, så du skal føre et regnskab/bogholderi- ellers ryger du i problem før eller siden - med skat/moms og sikkert andet

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MortenKa:

Du vil ha stor glæde af at tage et par kurser i regnskab - startmøder hos skat.dk eller andet. Jeg siger ikke, at du ikke kan ha en god forretning, men det med regnskab er helt sort for dig.

Du skal følge regnskabsloven - alt skal regnskabsføres - og du skal skatte af dit overskud + udfylde din udvidede selvangivelse med en del af regnskabet hovedtal.

Du skal IKKE angive dine indtæger eller udgifter som sådan - men dit overskud, renter, afskrivninger MEN du skal altid kunne komme frem med dit regnskab, hvis skat beder om det, så du skal føre et regnskab/bogholderi- ellers ryger du i problem før eller siden - med skat/moms og sikkert andet

Overvej at finde en ekstern - behøver ikke være hundedyrt - som tager dine bilag og bogfører dem, gerne samtidigt med at han lærer dig op i den slags - og koncentrer dig om det du er bedst til i din forretning

vh

Fra Solrød
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig i hvad cookie siger :-) der skal også være styr på regnskabet!!
Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har brug for min assistance! Ellers har SKAT nogle gode opstartsmøder man kan lære en del af...
God aften
Mvh

Tilmeldt 28. Feb 12
Skrevet kl. 21:23

Jeg er ligeså enig.

Men da de har valgt ikke at holde dem når det passer mig, men i stedet åbenbart når det passer dem - så må jeg lige hører om de ting som folk _gider_ svarer på og jeg gerne vil suge af ren nysgerrighed... :)

Hedder fradraget 1-1? Altså de første ~14.000,- er skattefrie?

Gælder det samme for drift, som f.eks fakturarpapir, emballage til forsendelse... endda portoen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44

MortenKa:
de har valgt ikke at holde dem når det passer mig, men i stedet åbenbart når det passer dem - så må jeg lige hører om de ting som folk _gider_ svarer på og jeg gerne vil suge af ren nysgerrighed... :)

Hedder fradraget 1-1? Altså de første ~14.000,- er skattefrie?

Gælder det samme for drift, som f.eks fakturarpapir, emballage til forsendelse... endda portoen?

Lyder lidt som sort tale for mig med om "de første ca 14.000 kr skattefrie"?? - men andre kan forstå bedre og kan så svare bedre. Der er ikke noget skattefrit i et selskab - fortjeneste beskattes - men hvad glæde skulle man ha af at omkostninger som fakturapapir skulle være skattefrie - Skattefrie omkostninger?

De fleste omkostninger er udgifter som trækkes rent fra indtægterne når du laver regnskab og du skatter af overskuddet. Visse omkostninger har ikke fuldt fradrag i skat-  ex repræsentation - hotel - ting som anvendes delvis i selskabet osv..

De fleste ting har moms på - visse ting er der ikke moms på og som princip, hvis ikke det fremgår af regningen er der ikke momsfradrag (ex porto - de fleste typer rejser osv). Moms er helt selvstændigt - og ikke en del af de regnskab og skat af indtægt.

Det er lidt en jungle hvis man slet ikke kender vej. Jeg fastholder at du skyder dig selv lidt i foden ved ikke enten at alliere dig med en freelance bogholder - eller selv tage kurser - som du så må finde hvor det passer både dig og kurset -

vh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)