Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juicebar / coktailbar om aftenen ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Hvad syntes i om ideen med at have en juicebar om dagen, og en coktailbar om aftenen?

Tænkte lidt at man kunne bruge samme ingredienser (frugter) og så om aftenen bare smide noget alkohol i ?

Ville det se dumt ud med både alkohol og frisk juice? Blander man lidt koncepter sammen? .. Har dette nogen betydning?

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 21:01

Og kunne dette laves for en 200-300K ? Ved godt størrelse ovs spiller ind?

Men hvad vil i skyde på at joe & the juice koster at åbne? Ca.

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:16

Du kommer desværre ikke langt for 200-300 k hvis lokalet du skal bruge er med afståelse , dog kan du nemt åbne en juice bar til de penge med det rette lokale , det kræver jo ikke vildt meget udstyr i forhold til en normal bar .

Husk alkohol bevilling :-)

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 07:31

Jeg har ikke i tankerne at betale afståelse!

Men jeg ser udelukkende på tomme lokaler.

Mit spørgsmål er bare om det ville være muligt at åbne en juicebar med fed indretning ovs..for 200-300k, som også skulle være coktailbar om aftenen? Lidt ala joe og the juice..

Hvad syntes i /du om ideen? Og ville jeg få problemer med at få indretningen til at se fed ud, når jeg skal kombinere juice og alkohol sammen?

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 21:09

Jeg vil vove at påstå, at det godt kan lade sig gøre at indrette med et beløb på 200-300k. Man må så gå på kompromis med en del ting. Købe brugte maskiner og inventar.

Ideen er god nok at forsøge udnytte lokalerne maksimalt. Tror dog ikke ingredienserne skal være de samme uden som med alkohol.

Tænk i stedet 2 drinkkort - et med og et uden alkohol, herunder børnedrinks.

Når man bevæger sig med en forretningsidé som afhængig af beliggenhed, er en forretning med begrænset succes mulighed, er det vigtigt at omkostningerne er så lave som overhovedet muligt.

Men hvem ved - måske har du her ideen til et nyt koncept som kan blive en succes, selvom der er lånt lidt fra andre. Men sådan er det med al kreativ tænkning. Man låner lidt her. Man stjæler lidt der og man sætter det sammen på en ny måde.

God fornøjelse med det hele. Det er nemlig rigtig sjovt i hele opstarts fasen.Big Smile

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 22:06

Tak for svar!

Har du selv erfaring inden for branchen?

Havde tænkt mig at lave et menu kort, der der både var smoothies/ juice friske selvfølgelig og samtidig også drinks med alkohol også frisk råvarer, kunne være mojitos ovs..

Jeg tænker bare lidt, skal jeg gå ud og finde nye drinks, eller bruge drinks der allerde er der og så lave dem bedst!!

Der skulle også være to go! Med/uden alkohol ..

Men vil hellere være en der starter et "nyt" koncept end at følge efter alle de andre, er dog godt klar over at det nok ikke er helt nyt !!

:)

Tilmeldt 8. Apr 10
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 10:45

Stefan:
Har du selv erfaring inden for branchen?

Ikke indenfor juice / cocktail - men erfaring fra restaurationsbranchen ja.

I udlandet er det mere almindeligt med en kombineret forretning. Du burde ofre dig en "researchtur" til f.eks. Golden Sands eller lign. der findes en del lignende forretninger. DOG er alkoholdelen ekstremt stor der, da alkohol er billigere end ikke alkohol drikke Big Smile Vil så foreslå dig at afprøve de ikke alkoholiske drikke først Stick out tongue

Nej, selvfølgelig er det ikke ny - men hvis du finder din egen drejning på forretningen, har du starten til et nyt koncept. Du skal derfor ikke haste noget igennem, men bruge meget tid på at tænke det igennem hvad du gerne vil.

Kunsten er så at få det ført ud i livet for små penge.

Det er korrekt. man skal have alkoholbevilling, være 25 år, eller 23 år med uddannelse indenfor faget, have en startkapital, egen eller lånt, udarbejde budget til bevillingsmyndighederne. Og så skal du regne med, at en alkoholbevilling tager ca. 6-8 uger fra du sender ansøgning ind.

Forresten, du skal have ren straffeattest.

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 15:36

Når man taler om denne slags forretning, spiller temaet/indretningen ikk også en stor betydning for om folk vælger stedet fremover?

Havde lidt i tankerne med grafitti eller lign. På vægene og gøre det hele lidt mere "street agtigt" så det ikk er som alle andre.

Skal man ikke "bare" finde på noget nyt og tro på det? ..

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 15:41

Hvordan finder man ud af hvilken indretning der er bedst? Er det ved at følge sit eget hovedet, og gå efter det?

Eller ved at gå efter det man tror vil gerne vil have? ..

Tilmeldt 8. Apr 10
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 00:02

Jo, bestemt. Indretning betyder halvdelen hvis du går efter at skabe et koncept eller tilføje din egen "streg"

Dit problem hvad det angår er jo fordi du gerne vil kombinere cocktails og juice. Drinks og cocktails er et gammeldags begreb hvor indretning lugter af mere ekskusiv eller diskotek, mens Juice lugter mere af en enkel/simpel indretning. (efter min ringe mening. smag og behag er jo forskellig)

Jeg synes din idé med grafitti - "street agtig" lyder som en rigtig god idé. Måske kan du endda invitere kunderne til engang imellem at dekorere en væg ? (billig malerarbejde) Big Smile og lave en lille happening hver 3. eller 6. måned.

Enten skal du finde på et nyt ord for de alkoholiske drikke eller også måske genopfinde cocktails ?

Det er selvfølgelig vigtigt at finde på nyt, men det skal gennemføres hele vejen. både hvad angår drikkekortet, men også indretning og så det lange seje træk med at få stedet gjort kendt, medmindre man lige har et antal millioner til at smide i en stak tv reklamer.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)