Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dummies har brug for hjælp :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra nielsen
Tilmeldt 25. Mar 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har min egen server her hjemme og jeg er MEGET ny til centos 6 linux i det heltaget har et par probmer jeg har forsøgt at løs men det er ikke lykke har måtte geninstaler min server 9 gang nu så må heller be om hjælp siger konen *GGG*

1: jeg kan ikke finde ud af at sætte mail op så jeg kan sende mail fra min hjemmesider

2. hvordan sætter jeg en bakup program om der kan lave det til en iso fil jegk an gemme på en usb ???

håber der er nogle der kan hjælpe jeg har adgang via putty og via nx client og så oe diregte tastetur adgang *GG* da den står her i stuen *GG*

server er instaler med centos 6 og styreprogrammet til a styre hjemmesiderne er webuzo

server:

27 gzh prosesser
8 gb ddr 3 ram
140 gb hdd ( venter på min 3 tb hdd)

håber der er nogle der kan hjælpe mig
skriv og i får koderne til serveren i mail

på forhånd mange tak
venlig hilsen michael nielsen

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 19:10

Prøv evt. at spørge på www.eksperten.dk eller et dedikeret Linux forum.. :)

Fra nielsen
Tilmeldt 25. Mar 11
Skrevet kl. 19:20

har forsøgt det men fik ikke nogle svar desvære

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 19:56

Prøv på Rowl.dk :D

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:56

Hej Michael,

Når du ikke har mere erfaring end du har, så vil jeg på det kraftigste råde dig til at vente med at hoste ting selv. Der er ganske enkelt for mange situationer du ikke vil være i stand til at håndtere, så længe du stadig lærer. 

Jeg kender ikke Webuzo, men lad mig forsøge at svare helt konkret på dine spørgsmål alligevel. 

1 ) birdsite.eu ligger hosted på en webuzo dims og står på en Stofanet IP adresse - så jeg gætter på, at det er din hjemmeadresse. Stofa har lukket for port 25 udgående - det vil sige, at du ikke kan komme til at sende e-mail ud direkte fra din server, heller ikke selvom du får installeret en SMTP server og konfigureret den rigtigt. 

Du vil skulle relaye ud igennem f.eks. gmail - men det er en forklaring, som ikke lige skrives på 5 linjer. 

2 ) Det er en meget underlig måde at lave backup på - men det kan gøres med "dd". Jeg vil dog overhovedet ikke anbefale at gøre på den måde.  Kig i stedet på rsync  - men igen, så vil du formentlig ret hurtigt gå i stå, fordi der vil være rigtig mange basale Linux ting du skal have styr på først.

At drive en server er ikke noget du lærer på 5 minutter - det tager hundredevis eller tusindvis af timer. Jeg har rodet med Linux som server i ca. 10 år og jeg lærer stadig nye ting med jævne mellemrum.

Mit råd er, at får din hjemmeside hostet ude og så bruger du din server som sandkasse hvor du kan lære en masse.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 21:00

I øvrigt helt enig i ovenstående.. Det er meget sjældent en god ide at hoste sine egne ting, med mindre man har helt specielle serverkrav, kompetencerne, og midlerne (økonomi).. :)

Fra nielsen
Tilmeldt 25. Mar 11
Skrevet kl. 21:25

helt enig med dig i dette har kørt server i et par år men det er med windows server og du har ret i det er gmail jeg skal bruge og det er osse det jeg har har styr på det meste med sereveren men har lidt problemer med at sætt gmail op så det kan virke og backup op da jeg har forsøgt med ghost og med cloncilla men disse vil ikke virke på centos desvære 

er lidt træl at disse to ting ikke virker da alt andet virker

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:47

Hej jeg tror din ven er google, hvor du helt sikkert kan finde svar.

Derudover kan jeg anbefale Ubuntu server eller Debian, hvis du skal køre server i hjemmet. Der er en kolosal mængde ubuntubrugere, der kan svare på de mest gængse ting. Det vigtige er, at du viser initiativ og kommer med et konkret spørgsmål som: "Jeg har rodet med /etc/sendmail.mc og ændret linje x til y men jeg kan ikke få det til at virke, da min z melder fejl Q. har I nogle gode råd?"

Mod betaling kan du få hjælp af de mange eksperter herinde eller på diverse linux fora.

Du er også velkommen til at tage fat på mig.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)