Hejsa! Er helt ny herinde, og har forgæves søgt efter et svar på mit spørgsmål, dog uden held. Vi er en nystartet webshop med salg af sko, og jeg har lige et spørgsmål omkring returnering: En kunde køber et par sko i str. 37 i webshoppen den 1. Maj 2012, og modtager den få dage senere. Den 5. Maj 2012 sender hun så en mail til os, hvori hun skriver at de er ALT for små. Jeg aftaler så med kunden, at hun skal have et par i str. 39, eftersom hun i hendes beskrivelse af varens pasform gør opmærksom på, at hun på ingen måde kan få foden i dem, og vi bliver enige om at man jo altid kan gøre en stilet lidt mindre ved at putte indlæg i, men at det er stort set umuligt at gøre dem større. Det ville jo være brandærgerligt hvis hun fik tilsendt en str. 38, og denne også var for lille (hvilket hun i sin beskrivelse af pasformen selv lagde op til at en str. 38 ville være) Det skal lige siges, at vi altid måler den nøjagtige indvendige længde på skoene i samtlige størrelser, hvorved kunden også kunne se forskellen i størrelserne på webshoppen inde under varebeskrivelsen. I dag, den 15. Maj 2012, har jeg så modtaget endnu en mail fra kunden, om at hun har modtaget skoene i størrelse 39, men at de er ALT for store, og gaber 2 cm. ved hælen, hvilket virker underligt eftersom der er nøjagtigt 1,5 cm. til forskel på en str. 37 og en str. 39, og hun skrev at hun ikke kunne få foden ned i en str. 37. Hun skriver, at hun beklager ulejligheden, og gerne vil have pengene retur denne gang, da der må være noget galt med størrelserne. Har selv stået og målt dem meget nøjagtigt indvendigt, så jeg ved at målene stemmer. Nu er mit spørgsmål så: Hvor mange gange skal vi som webshop tilbyde at returnere en vare? Vi har allerede betalt 1x ekstra fragt a´50 kr for at kunden kunne få tilsendt et nyt par i str. 39, og hvis hun nu vil have pengene retur for skoene, skal vi så også betale for den fragt som oprindeligt blev betalt for fremsendelsen af skoene i str. 37? Med de priser vi kører med, ender vi jo ud med et regulært underskud hvis vi skal betale 100 kr for fragt i en handel, hvor kunden ikke er tilfreds med størrelsen, og ender med at skulle have pengene tilbage. Skal vi bare bide det i os, og så indse at sådan er det - Eller er der regler på området for, hvor mange gange en kunde må returnere en vare som stammer fra den samme ordre? Der er i dag gået præcis 14 dage fra hun købte den oprindelige vare, så hun har vel overholdt tidsfristen for returnering, så længe hun har gjort indsigelse inden denne er udløbet? Må indrømme at det godt kan virke lidt forvirrende - Og måske en smule uretfærdigt - hvis reglerne er sådan, at man bare kan bytte så mange gange man vil på sælgers bekostning, så længe det er indenfor de 14 dage? Håber på at der sidder nogle kloge hoveder, som kan komme med et svar - På forhånd mange tak for hjælpen :) |
Sådan ting kan godt ske engang imellem..
Du skal regne med at 1 ud af hver 10. sko vil blive returneret.. Så hvis du allerede har solgt 9 sko, holder statistikken:-)