Hej Aminoer. Hvis en person opdager med fagligt kendskab til programmering en fejl på en hjemmeside, I sin daglige søgning. Det kan være at der er en fejl i betalingssystemet eller noget helt andet, som hæmmer omsætningen i forretningen for personen bag denne hjemmeside. Hvordan vil denne person, så være i stand til at kontakte virksomheden uden at komme i kambolage med de danske regler omkring SPAM? Her står der følgende "Stk. 1. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det." Hvis personen i kraft af sin viden kontakter virksomheden uden henblik på afsætning, men blot vil gøre opmærksom på et problem? Han har naturligvis altid muligheden for at kontakte via telefon, men må han også sende en mail til virksomheden? Her er lidt mere info: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Ophaevede-retningslinjer-og-vejledninger/spamvejledning?SC_itemid=ed5fc9fc-6d79-4167-8de3-b57605dd60bb Kort sagt, hvordan forholder reglerne sig her? Mit umiddelbare gæt er, at personen er nødsadigt til at kontakte virksomheden pr. telefon, da en mail ville være med henblik på salg. Vh Casper |
Det kommer vel helt an på om din mail ér med henblik på salg.
Hvis du skriver som
Casper Harlev
Programmør, eget firma
Så lugter det nok af, at du vil sælge en rettelse men hvis du sender som
Casper Harlev
Uden titel og firma - dvs. som privatperson og blot gør opmærksom på en fejl, så ser jeg intet problem.
I virkeligheden skal du bare tænke over hvad din skjulte agenda er - for hvis du ikke gider sende mailen uden at skrive på at du vil være i stand til at fikse det - jamen så ér mailen jo med salg for øje og så er det, som jeg ser det, SPAM.