Jeg ser tit nogen snakke om "varekøb først er fradragsberettiget EFTER salg"... vi snakker vel bare moms her ikke, eller er der noget her jeg helt har misforstået og mangler at udnytte :D Når man bestiller fra udlandet, så er fragt blot en streg i ens egen regning ik, der er ingen steder at placere den? |
MortenKa:Jeg ser tit nogen snakke om "varekøb først er fradragsberettiget EFTER salg"... vi snakker vel bare moms her ikke, eller er der noget her jeg helt har misforstået og mangler at udnytte :D
Når man bestiller fra udlandet, så er fragt blot en streg i ens egen regning ik, der er ingen steder at placere den?
Hej
Det er fordi, man skal skelne mellem begrebet varekøb og vareforbrug.
Varekøbet er typisk indkøb til lager, hvor der ikke er et skattemæssige fradrag, hvorimod når du anvender varer fra lageret til videresalg, så har du et vareforbrug, som bliver fradragsberettiget.
M.h.t. fragt så kan det udmærket placeres, men afhænger følgelig af arten af fragten, idet den kan være en del af varernes kostpris og dermed indgå i varekøbet/vareforbruget eller det kan være en direkte omkostning, der er fradragsberettiget ved afholdelsen af omkostningen.
Tonny