Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiller du krav til dine kunder ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har i et netværk nu et stykke tid haft nogle diskussioner om hvad der skal til for at opnå bedste resultater med sine kunder, hvilket vil sige man har tilfredse kunder som kommer igen og smider flere opgaver.

De folk jeg taler med om disse ting er af den opfattelse, at for at få min forretning til en solid forretning med tilfredse kunder, at jeg som leverandør skal gå rigtigt langt for at få disse kunder. De mener, hvis de eks skal lægge opgaver hos mig, skal de også bestemme mine betalings betingelser ect, jeg skal faktisk gå ind på deres betingelser for at få deres opgaver. 

Som en mellem ting kan jeg nævne at mine priser er så billige at man faktisk skal helt til Østen for at spare penge. Jeg er heller ikke tilhænger af dem som kommer med en masse opgaver, betalingen er bare liiige afhængig af slut kunden, her mener jeg ikke man kan gøre sin grafiker, programmør webmand ansvarlig for at vente på at slutkunden betaler.

Jeg er faktisk lidt enig med dem fra mit netværk, bare ikke helt for ja jeg giver gerne længere kreditter samt andre betalings betingelser, men ikke fordi vi kender hinanden lidt privat, her mener jeg man skal holde tingene adskilt. Jeg mener skal man som kunde gøre sig fortjent til andre forhold er dette noget der kommer langsomt og der skal bevises at der faktisk er grundlag for opgaver ect.

Så spørger jeg alle jer andre, stiller i krav til jeres kunder?

Kan i finde på at sige nej til en opgave hvis  føler kunden presser jer for meget? (Det kan jeg)

Er jeg for billig og spænder ben for mig selv?

Håber på et par kreative vinkler her ;)

/allan
DesignYOU

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:29

Det kommer helt an på hvilke kunder det er. Hvis kunder tidligere har vist de ikke betaler til tiden og heller ikke reagerer på rykkere indtil man eventuelt skal til at ringe til dem og høre hvor betalingen bliver af, ja så er der ingen kredit fremover. Så skal de enten betale forud, eller som minimum betale før noget lægges online.

Jeg er enig med dit netværk i at du skal gå rigtigt langt, også længere end du måske nogen gange har lyst til. Tilfredse kunder anbefaler andre og så ruller hjulene.

Et problem jeg har set MANGE har er at de opfylder kundens krav til punkt og prikke, indtil projektet er 95 % slut, så mener de at nu har de strukket sig langt nok, og kunden har fået hvad kunden skal have og så kommer der kurrer på tråden.

Det er bare det dummeste at gøre kunden utilfreds når man næsten er i mål. Det svarer til at være foran med 3 mål i fodbold og når der er tillægsminutter så gider man ikke løbe mere, for nu har man gjort nok, og så tager man med et enkelt.

Selvom det kan være træls med en kunde der tager en hånd når man giver en lillefinger, så sørg for, på en god måde, at gøre kunden opmærksom på han ikke får armen, men at du gerne giver ham hånden, selvom han kun har betalt for lillefingeren.

Det er i hvert fald ærgerligt med dem som gør alt for kunden og alt muligt ekstra, og det så alligevel ender med at kunden er utilfreds, så er det bedre at stoppe hullet inden det bliver for stort eller give de sidste 5 % så man har en über tilfreds kunde.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:30

Thomas Frost:
Det kommer helt an på hvilke kunder det er. Hvis kunder tidligere har vist de ikke betaler til tiden og heller ikke reagerer på rykkere indtil man eventuelt skal til at ringe til dem og høre hvor betalingen bliver af, ja så er der ingen kredit fremover. Så skal de enten betale forud, eller som minimum betale før noget lægges online.

Meget enige Thomas, men hvad med nye kunder som man ikke kender som kunde men måske fra sit netværk, du sidder jo i udlandet som jeg selv og kan ikke møde dem alle;)

Thomas Frost:
Jeg er enig med dit netværk i at du skal gå rigtigt langt, også længere end du måske nogen gange har lyst til. Tilfredse kunder anbefaler andre og så ruller hjulene.

Det er også fint nok de anbefaler, men som jeg skriver, mine priser er i forvejen presset så hård at hvis jeg går længere ned her og de priser bliver anbefalet så er det pludselig ikke fordel i mine verden. Det jeg prøver at sige er, når nu prisen er så billig at den er svært at finde andre steder må kunder jo vel også se sådan på det, det er her jeg mener folk "glemmer" at se det hele ovenfra. Jeg ved godt prisen ikke er alt afgørende, det er dog min opfattelse at den har en del at sige.

Thomas Frost:
Et problem jeg har set MANGE har er at de opfylder kundens krav til punkt og prikke, indtil projektet er 95 % slut, så mener de at nu har de strukket sig langt nok, og kunden har fået hvad kunden skal have og så kommer der kurrer på tråden.

Problemet her kan være kunder der bevist trækker opgaven ud og her vil jeg da mene der skal være plads til en magin men heller ikke flere uger ....

Thomas Frost:
Det er i hvert fald ærgerligt med dem som gør alt for kunden og alt muligt ekstra, og det så alligevel ender med at kunden er utilfreds, så er det bedre at stoppe hullet inden det bliver for stort eller give de sidste 5 % så man har en über tilfreds kunde.

Meget enig;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)