Nu har jeg været selvstændig i nogle måneder, og jeg synes ikke jeg får andet end advarsler og reprimander fra min akasse om det ene og det andet. Jeg skulle blandt andet have spurgt dem om lov til at jeg kunne gå fra fritidsvirksomhed til fuldtid! Hvorfor? Gælder det da ikke om at få gang i nogle forretninger? Jeg synes ikke det har været videre opløftende at snakke med dem! Burde det ikke være deres opgave at inspirere og motivere folk til at starte nogle forretninger? I stedet føler jeg at de synes jeg skal lukke mit firma, og sætte mig hjemme i sofaen med hænderne i skødet!
Er det en forkert Akasse jeg har valgt, eller er man bare ikke velkommen til at starte som selvstændig?
Jeg er heller ikke sikker på hvad du mener, men får du A-kasse her hvor du har startet virksomhed??
Vh Jimmi
Nej Jeg får ikke dagpenge, og det har jeg heller ikke brug for nu! Jeg synes bare de giver et indtryk af at det kan blive rigtigt svært at få hjælp hvis det nu skulle gå galt!
Jeg vil mene at du er medlem af det forkerte A-kasse.
Hvorfor er du ikk medlem af Ase fx. som har en A-kasse kun for selvstændige?? Der får du en hel masse fordele og tilbudt en del hjælp når du er selvstændig.
Et ønske senarie ville jo være, at man kunne få A-kasse i 6 mdr til at opstarte sin egen virksomhed. Det ville helt sikkert skabe flere virksomheder og mere vækst, men sådan er det ikke desværre. Men ja man skal virkelig overveje det, når man skal starte selv ;-)
Et ønske senarie ville jo være, at man kunne få A-kasse i 6 mdr til at opstarte sin egen virksomhed. Det ville helt sikkert skabe flere virksomheder og mere vækst, men sådan er det ikke desværre. Men ja man skal virkelig overveje det, når man skal starte selv ;-)
Måske for den ledige, men næppe for konkurrenterne der selv har finansiret sin opstart. Alle den slags støtteordninger er dybt konkurrenceforvridende, men det er vist en anden diskussion :-)
Jeg vil mene at du er medlem af det forkerte A-kasse.
Hvorfor er du ikk medlem af Ase fx. som har en A-kasse kun for selvstændige?? Der får du en hel masse fordele og tilbudt en del hjælp når du er selvstændig.
Jeg er medlem af Ase.... og har været det i en hel del år! Det er særligt det jeg bliver ophidset over at de siger de er for selvstændige, og så kommer der ikke andet end advarsler fra dem når man går igang!