Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte webshop - vil gerne lære at programmere lidt selv.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens :-)

Jeg har nu, som mange andre herinde, besluttet mig for at give det at være selvstændig et forsøg.

Jeg har godt nok et meget tungt studie på Uni ved siden af, men jeg kan simpelthen ikke vente til jeg bliver færdig.

Som sagt vil jeg starte en webshop, hvad det skal være har jeg ikke 100 % besluttet mig for endnu - nok noget ala sælge film, kosttilskud eller noget i den duer...  Anyways, jeg vil meget gerne lære at programmere (hedder det overhovedet det?), så jeg selv kan fikse siden lidt og på den måde stå for meget af det selv hvilket også reducerer omkostninger.

Men hvad er det jeg skal "lære"? Det er det jeg ikke kan finde ud af :b Så hvis der er nogen der har et link til et eller andet programmør guide halløj, så send det endelig, så kører jeg monkey see monkey do og får lært det. Ved ikke om det er HTML, JAVA eller hva dævlen det er.. så et link til et site  der har en guide der gør mig i stand til at fikse webshoppen lidt selv ville være nice her i første omgang :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 02:09

Jeg har ikke styr på programmering, så det kan jeg ikke hjælpe dig med. Men har du overvejet at tjekke denne her tråd ud: http://www.amino.dk/forums/t/161495.aspx

God aften :)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 02:11

Hvis du er HELT på bar bund, så tag et smut forbi http://www.w3schools.com og lær HTML og CSS først. Så kan du altid lære PHP og ASP bagefter, som de fleste webshops er bygget på Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:05

Hvis du har planer om at slutte af med en webshop så vil jeg først finde ud af "hvad skal min webshop kunne".

Vil du gerne have en væld af funktioner, en masse automatisering og god integration (a fx. e-conomic) og en af de populæreste shopsystem (vil hjælpe en del da der er så er mange svar omkring diverse spørgsmål til hvordan shoppen er bygget) så skal du vælge magento.
Det har en kæmpe learning curve, men du er mere eller mindre fremtids sikret.
Men du skal vide at som ny i feltet, så er magento en ond satan at gå igang med.

Jeg ville som det første lære html/css, du behøver ikke php som sådan, det meste er allerede lavet for dig.
Men at kunne genkende php og hvordan det er struktureret er et MUST.
Det er simpelthen ikke til at komme uden om at du er nød til at kunne gætte dig til phptags

For at motivere dig selv en smule, så start med et lille projekt, hvor du starter med noget affiliate i wordpress, find et emner du elsker at skrive om og brug resourcerne som kevin har linket til (w3schools) og gå i gang med en simpel wordpress side, det nemt og motivere dig til at gå i kamp med evt. magento.

Javascript er også lavet for dig, gå på google og find en "simple jquery slider" > download filerne og prøv at sætte det op i dit wordpress som du forhåbenligt starter med. :D

Men skal jeg være helt ærlig, du begiver dig ud på noget af et kode eventyr, og der er sindsyg meget at lære. Ikke nok med det så det er drive egen webshop noget af en udfordring i sig selv. Det er rigtig mange emner man skal lære, hvis man skal det hele selv. (inklusiv markedsføring, tekstforfatning etc.) Det er ikke for at demotivere dig, men find ud af hvad du brænder for. Er det virkelig kodning? Hvad sker der eksempelvis med billeder til webshoppen? Skal du så lære fotografi også? markedsføring/branding, webshop usability og design?
Ofte så er det bedst at lade professionelle om de ting, så man kan lægge fokus på de ting man brænder for. :D 

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:09

shit kpauner :P

Det var sku mange ting jeg ikke lige har haft i overvejelserne :P TÆnkte bare det kunne være smart at lære lidt basic kodning, har snart sommerferie, så havde egentlig tænkt at bruge den på det. Men det lyder til at det vidst er lidt svært bare sådan at lære hmm.. Er det bedre jeg dropper det så og baer betaler de ekstra moneys for andre skal gøre eller hvordan ska det forstås? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:07

Hahah har en kjøwenhavner ven der siger "moneys" jeg troede han var den eneste, nå men det et sidespor.

Hvis du ikke har penge til et helt ny webshop i magento af en pro designer, så er det hele ikke tabt! :)

1:køb et pro webhotel (jeg vil forslå meebox) - 99,- mnd

2:download og installere magento (oprette database, smid filerne på dit nye meebox hotel med en ftp client) og følg installationens guiden hvor du skriver nogle info ind som f.eks. database oplysninger) - Gratis

3:køb et template som er så tæt på dit ønskede website som overhovedet muligt. - pris variere, men themeforest har nogle gode nogle til 80usd

4: installer dit nye template, via din ftp client. og aktiver den i magento's backend (admin) - Gratis

------------

først nu kan du begynde at rode med html/css :D

Det her er standard magento theme der følger med: http://demo.magentocommerce.com/
det har jeg fået til at se sådan her ud: http://netjewels.dk/
med hjælp af lidt html/css og en smule javascript (som var lavet, har "bare" sat det ind)
php kode er også blevet slettet/tilføjet, MEN hvis vi kun kigge på udseende og IKKE funktionality
jamen så er det næsten kun html/css :D Og finder du et template der er tæt på det du ønsker så tror jeg faktisk GODT at du kan klare det på en ferie :D

- nu plejer jeg ikke at sælge ting her, men ville være et svin hvis jeg ikke sagde at shoppen er til salg :)
inkl. et lille varelager på 1500,- 

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 07:46

Jeg synes lige det skal nævnes, at programmering er helt vildt sjovt. Jeg startede med en programmerbar lommeregner. Senere programmerede jeg i Basic med hulkort. Så var det Fortran, Pascal, C, C++, Lisp, PHP, Perl, Python og Javascript. Og det er stadig sjovt.

Så kom i gang med PHP. Installer f.eks. XAMPP på din PC, så du har din egen server. Og prøv så nogle af de små eksempler du kan finde, så du får en fornemmelse af, hvad det går ud på.

Jeg bruger PrestaShop og startede med et af de helt små hoteller. F.eks. kan du få et gratis hotel hos ezHost eller Domaindirect. Både UnoEuro og Meebox har billige og gode løsninger til at starte op på. Efter min mening, er PrestaShop nemt at gå til. Jeg har et par gange hørt fra folk der er skiftet fra Magento til PrestaShop. Men aldrig det modsatte ;-)

/Kjeld

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:32

Kan anbefale nemprogrammering.dk hvis du er helt ny inde for faget. de forklare alt hvad du skal  gøre for at komme igang med programmering ;)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:27

Hej Schade

Jeg tror du skal begynde med at vælge et shop-system, prøve at bygge din webshop og undervejs så lærer de forskellige sprog og teknologier der skal til.

Det lyder meget avanceret, men det er egentligt ikke så svært, dog kræver det kræver både tid og tålmodigehed.

Start med at vælge Prestashop, jeg ville gå udenom Magento fordi det er væsenligt tungere at danse med.

Få installeret en Prestashop lokalt og gå så igang med at bygge shoppen, etc.

Husk at Google er din ven, det er de færreste programmerings ting som du ikke kan finde svaret på via Google.

Held og lykke med projektet

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 10:29

Hej Schade,

En anden god ressource, hvis du skal lære det basale indenfor html, css og eventuelt javascript, vil jeg anbefale dig Code Academy

Det kan være lidt nemmere for en der starter helt fra bunden :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)