Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At flytte et domæne navn

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AllesammenSmile

Jeg er ny herinde og skal til at redigere min hjemmeside, som hedder: www.regi-design.dk jeg har flyttet domænet til cliche, men de siger jeg skal downloade f.eks joomla... (som vist er gratis) men hvordan får jeg flyttet min domæne navn over til joomla ??Tongue Tied hmmm... håber I forstår mit spørgsmål.

jeg ville jo gerne kunne redigere på min hjemmeside igenSmile

hilsner Regitze

regi2012

'

Fra Trekroner
Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 67
Fra  3D Skrevet kl. 15:38

har du flyttet den fra et andet domæne? en redelegering?

hvis det er tilfældet skal du uploade den backup du har inden du flyttede siden -

hvis der er brugt database skal den også flyttes til ny webhotel

3D maskintegninger til produktion

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 24. Apr 12
Skrevet kl. 15:59

Jeg ved ikke helt om jeg forstår...Tongue Tied sorry, men ja jeg havde min hjemmeside på (123.hjemmeside) men den blev slettet... men jeg havde jo stadig navnet... så jeg flyttede det eksiterende navn regi-design over til cliche... men så skal jeg vist finde et andet sted for at kunne redigere den... jeg havde så fundet joomla fordi jeg kunne se der var et CMS system, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det...Sad jeg har ikke noget eksisterende på hjemmesiden mere kun navnet regi-design...

undskyld jeg spørger så dumt, men hvordan kan jeg uploade den backup du skriver...?Smile

tak fordi du svare migSmile

hilsen Regitze

regi2012

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04

Der er ret stor foreskeld på de udbydere du skifter i mellem.

123hjemmesider er baseret på en live editor hvor Cliche er et webhotel beregnet til folk der f.eks kan finde ud af at opsætte et CMS system eller selv programmere en hjemmeside. Tror ikke det er muligt for dig at få din side fra 123hjemmesider flyttet over, og skal nok starte fra bunden.

Domænet peger allerede på Cliche's servere, så det er ok.

Som CMS er Wordpress nok det nemeste (men Joomla er da også fint) og der er en masse guides på hvordan du bruger det og så videre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33

Ah, nu fik jeg resten med :-)

Jeg må give Jacob  ret i, at du nok skal starte fra bunden i det her tilfælde.

Alt efter hvad  din side skal indeholde, er mit bud også Wordpress eller Joomla. Begge glimrende systemer, med hver deres plusser og minusser.

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 24. Apr 12
Skrevet kl. 16:52

Jacob Hansen:

Ja okay det kan være der er ret stor forskel på udbyderne jeg skifter mellem...Smile men jeg vil bare gerne der var nogen der kunne hjælpe mig og fortælle hvordan jeg flytter "regi-design" navnet ind på joomla... så jeg kan komme igang med at redigere min hjemmeside.

hilsen Regitze

regi2012

Fra Trekroner
Tilmeldt 5. May 12
Fra  3D Skrevet kl. 16:59

regi2012:

Jacob Hansen:

Ja okay det kan være der er ret stor forskel på udbyderne jeg skifter mellem...Smile men jeg vil bare gerne der var nogen der kunne hjælpe mig og fortælle hvordan jeg flytter "regi-design" navnet ind på joomla... så jeg kan komme igang med at redigere min hjemmeside.

hilsen Regitze

regi2012

Hej, som jeg ser det er din tidligere hjemmeside gået tabt?

du skal bygge en ny hjemmeside op - der findes på nogle webhoteller (der hvor dit domæne ligger) en one click installer til at

installere en hjemmeside med fuld cms hvor du kan redigere et eksisterende tema - man kan uploade andre for at give siden et andet udtryk eller andre funktioner.

Dette one click install kan være f.eks wordpress eller joomla, der findes mange flere - men altså med et klik kan man installere en fuldt funktionsdygtig hjemmeside der kun skal rettes til og skrives indhold :)

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 24. Apr 12
Skrevet kl. 17:00

ja okay ZoowebSmile men hvad mener I med at starte fra bunden... er det fordi I mener jeg skal oprette mig som ny kunde ved joomla og få et andet domæne?? Tongue Tied jeg har været inde på joomla flere gange for at oprette min hjemmeside derinde (regi-design) men kan ikke finde ud af hvordan jeg gør... sorry... føler mig lidt dum lige nuTongue TiedSmile

hilsen Regitze

regi2012

Fra Trekroner
Tilmeldt 5. May 12
Fra  3D Skrevet kl. 17:04

regi2012:
ja okay ZoowebSmile men hvad mener I med at starte fra bunden... er det fordi I mener jeg skal oprette mig som ny kunde ved joomla og få et andet domæne??

nej - der menes at man skal bygge en ny side op i html sprog som skal uploades på dit domæne hos din nye udbyder - dette kan gøres fra bunden eller som sagt med et one click system der laver en hjemmeside for dig (du bestemmer begrænset hvordan udseendet skal være)

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 17:07

Hej Regi

Du kan ikke flytte dit design fra 123 til noget som helst andet sted, dit domæne (dit hjemmeside navn) er ikke som sådan andet end precis det dit navn, det er ikke selve din hjemmeside

hvis man ser på det som en butik på gaden, så er dit domæne dit butiksnavn fks. frøken jensens blomster
og hjemmesiden er butikken.

Det jeg prøver på at sige er.: når du flytter dit navn flytter hjemmesiden ikke nødvendigvis med, hvis den var bygget i sit eget cms fks. Joomla ville du have mulighed for at rykke den over til et nyt webhotel, men da du ikke kan rykke på butikken fra 123 skal du starte helt forfra det eneste du pt. Besidder er dit navn.

/
Peter

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)